برگزاری آئین بزرگداشت روز معمار با همکاری کمیسیون تخصصی معماری آئین بزرگداشت روز معمار

برگزاری آئین بزرگداشت روز معمار با همکاری کمیسیون تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

بمناسبت سوم اردی بهشت زادروز شیخ بهایی و بزرگداشت روز معمار، مراسم بزرگداشت با حضور اعضاء رشته معماری، مدیران سازمان و پیشکسوتان معماری قزوین در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.

کد خبر: 970203021 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، بمناسبت سوم اردی بهشت زادروز شیخ بهایی و بزرگداشت روز معمار، مراسم بزرگداشت با حضور اعضاء رشته معماری، مدیران سازمان و پیشکسوتان معماری قزوین در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.

برگزاری آئین بزرگداشت روز معمار با همکاری کمیسیون تخصصی معماری

برگزاری آئین بزرگداشت روز معمار با همکاری کمیسیون تخصصی معماری

آئین بزرگداشت روز معمار با همکاری کمیسیون  تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد

آئین بزرگداشت که با همکاری گروه تخصصی معماری برگزار گردید شامل قسمت های متنوعی از قبیل سخنرانی مدعو برنامه دکتر درویش، موسیقی زنده سنتی و سخنرانی رئیس سازمان و رئیس گروه تخصصی بود.
در آغاز آئین، جلوخانی ریاست سازمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز معمار، معماری را یک هنر و موهبت الهی عنوان کرد و گفت: امروز مهندسین رشته معماری با نگاه به تاریخچه پر افتخار معماری ایران زمین و با مجهز شدن به علم و تکنولوژی روز، باید برای حل مسائل موجود در زمینه طراحی بنا اقدام نمایند.
وی در ادامه با تاکیید بر لزوم برگزاری جلسه ها و برنامه های از این دست، تصریح کرد: نقش معماری در بالا رفتن کیفیت زندگی انکار ناپذیر و بدیهی است لذا در راستای تجهییز نمودن نسل جدید مهندسان می بایست آموزشهای لازم از طریق جلسه هایی از این دست استمرار یابد.
محمدزاده، ریاست گروه تخصصی معماری ضمن ارائه تاریخچه کوتاهی از نام گذاری روز معماری در ایران و جهان، اظهار کرد: شیخ بهایی که نامگذاری این روز در زاروز ایشان انجام شده، بخشی از عمر حرفه ای خود را در شهر قزوین و در زمان حکومت شاه عباس صفوی گذارنده که میبایست در این زمینه بیشتر تحقیق صورت گیرد تا اثر خدمات ایشان در شهر قزوین بیش از گذشته روشن و مشهود شود.
در ادامه آئین بزرگداشت روز معمار دکتر جهانگیر درویش از مفاخر معماری ایران به عنوان مدعو ویژه این برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت و از سابقه بیش از پنجاه و پنج سال فعالیت حرفه ای در زمینه معماری، تجارب و اطلاعات خیلی ارزنده ای به حاضرین ارائه کرد.

برگزاری آئین بزرگداشت روز معمار با همکاری کمیسیون تخصصی معماری

درویش در ۳ کشور ایران، ایتالیا و آمریکا در زمینه طراحی ساختمان با کاربریهای مختلف آموزشی، اداری، مسکونی، ورزشی ، صنعتی و تجاری اقدام کرده که افتخارات متعدد را در سطح بین المللی در زمینه طراحی و اجرای بناهای مختلف در اختیار دارد.
وی ضمن بیان جزئیات طراحیهای خود در کشورهای مختلف، ابتکارات خاص بکار رفته در این بناها را نتجه شوق بسیار زیاد برای انجام کار مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: اگر همه ما با تمرکز کامل و برای خلق یک اثر هنری در راستای نیاز مردم قدم برداریم، آن گاه بسیاری از این ابتکارات و خلاقیت ها شکل میگیرند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۷
1109 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0