اختلافات بین سازمان نظام مهندسی با وزارت راه باید از طریق قانونی حل گردد ابطحی بیان کرد:

اختلافات بین سازمان نظام مهندسی با وزارت راه باید از طریق قانونی حل گردد

سیدمهدی ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر، با عنوان این که اختلافات بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی باید از طریق قانونی حل گردد، افزود: تضعیف نظام مهندسی ساختمان بهیچ وجه درست نیست و باید راهکاری قانونی برای حل این اختلاف نظر‌ها پیدا و اجرایی کرد.

کد خبر: 970127009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ - ۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، سیدمهدی ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر، با عنوان این که اختلافات بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی باید از طریق قانونی حل گردد، افزود: تضعیف نظام مهندسی ساختمان بهیچ وجه درست نیست و باید راهکاری قانونی برای حل این اختلاف نظر‌ها پیدا و اجرایی کرد.

اختلافات بین سازمان نظام مهندسی با وزارت راه باید از طریق قانونی حل گردد

اختلافات بین سازمان نظام مهندسی با وزارت راه باید از طریق قانونی حل گردد

اختلافات بین سازمان نظام مهندسی با وزارت راه باید  از طریق قانونی حل گردد

ابطحی هم چنین ادامه داد: وزیر راه بنابر ادعایی خودش تاکید دارد که در سازمان نظام مهندسی ساختمان اشکالاتی وجود دارد که منجر به تضییع حقوق مردم می  گردد، لذا قوانین را بر مبنای تشخیص خودش تغییر داده است.
وی با اشاره به این که تصمیمات وزیر راه منجر به تضعیف سازمان نظام مهندسی ساختمان شده است، اظهار داشت: امروزه مهندسان بسیاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان مشغول بکار هستند و چنان چه آخوندی بخواهد بر تفکرات خودش اصرار داشته باشد، مهندسان زیادی بیکار خواهند شد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  با اشاره به این که وزیر راه مصداق ضرب‌المثل معروف است که می‌ خواهد ابرو را بردارد، ولی چشم طرف را کور می‌ کند، گفت: افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی ساختمان از جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که سال‌ ها با تلاش مدرک و تخصص کسب کرده و اکنون با رفتاری از طرف وزیر راه و مسکن رو به رو شده‌اند که مصداق عینی بیکاری است.

اختلافات بین سازمان نظام مهندسی با وزارت راه باید از طریق قانونی حل گردد

وی با اشاره به این که در شرایط فعلی وزیر راه برای بیکار کردن این مهندسان باید پاسخگو باشد، مطرح کرد: در شرایط کنونی که کشور با بحران بیکاری مواجه شده این چه رویکرد و تفکری است که از طرف آخوندی صورت می‌ گیرد و می‌ خواهد به بیکاری دامن بزند؟ بهترین گزینه توسل به راهکار‌های قانونی است.
نماینده مردم خمینی شهر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان را با انتقاداتی مواجه دانست، ادامه داد: برای از بین بردن چالش‌ ها و مشکلات باید بصورت کارشناسی بحث و بررسی کرد و نباید در فضای عمرانی کشور چالش درست کرد.
وی با اشاره به این که اکنون بین وزرای کشور، راه و مسکن اختلاف سلیقه بوجود آمده است، ابراز داشت: شاهد هستیم که وزیر راه بر اجرای نظرات خود اصرار دارد در حالی که وزیر کشور اعتقادی به برنامه ‌های وی ندارد و در نامه‌ ای به وزیر راه و شهرسازی به صراحت اعلام کرده که با تصمیمات آخوندی مخالف است و آن ها را مغایر با قانون و غیر قابل اجرا دانسته است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با عنوان این که مردم با نظر آخوندی موافق هستند، گفت: مردم از این که بابت مهندس ناظر پول می ‌دهند، مشکل دارند و تصمیمات آخوندی سبب تضعیف نظام مهندسی شده، مردم موافق لغو نظام مهندسی هستند تا بلکه هزینه‌ای بابت نظارت بر ساخت و ساز ندهند.
وی با اشاره به این که مهندسان در بحث نظارت با مردم مشکل دارند، خاطر نشان ساخت: اگر اشکالاتی در عملکرد نظام مهندسی وجود دارد، بهترین راه بررسی و راهکار حل آن هاست، نه آن که تیشه به ریشه نظام مهندسی ساختمان بزنیم و این تشکل مهندسی را که مسوول پاسخگویی به وضعیت ساخت و ساز کشور است را به تعطیلی بکشانیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه بردار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۷
745 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0