معدن ستون تحقق اقتصاد مقاومتی است ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

معدن ستون تحقق اقتصاد مقاومتی است

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: معدن در تنگناها و تحریمها علیه ایران بعنوان ناجی اقتصاد و اقتدار کشور عمل کرده و ستون تحقق اقتصادی مقاومتی در کشور است.

کد خبر: 970126010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ - ۴:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: معدن در تنگناها و تحریمها علیه ایران بعنوان ناجی اقتصاد و اقتدار کشور عمل کرده و ستون تحقق اقتصادی مقاومتی در کشور است.

معدن ستون تحقق اقتصاد مقاومتی است

معدن ستون تحقق اقتصاد مقاومتی است

معدن ستون تحقق اقتصاد مقاومتی  است

نادعلی اسماعیلی دهج روز یک شنبه در آئین بهره برداری از ساختمان نظام مهندسی معدن استان کردستان گفت: فعالیتهای معدنی و فعالان آن طی چهل سال قبل توانسته اند در تنگناها و هجمه ها علیه ایران اسلامی نقش بسزایی را در خود اتکای اقتصادی ایفا کنند بطوریکه با استخراج مواد معدنی توانسته ایم اقتصاد کشور را از گزند بسیاری از هجمه ها در امان نگه داریم.
اسماعیلی گفت: این سازمان بعنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت عمل میکند و مقرر گردیده بخش اعظمی کارهای این وزارتخانه برای سهولت در اجرا به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار گردد.
وی اظهار داشت: معدن داران در طول این مدت براساس فرمایشهای رهبر معظم انقلاب عمل کرده اند و در حال حاضر نیز لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت هم پای سیاستهای جمهوری اسلامی ایران توجه بیش تری به این حوزه داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران توجه خاص به حوزه معدن را عامل شکوفایی اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: با این توجه علاوه بر حمایت از اشتغال در کشور میتوان از محیط زیست کشور نیست حمایت همه جانبه داشت.
اسماعیلی با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی کشور سازمانی جوان در کشور است تصریح کرد: با وجود عمر پانزده ساله هم اکنون بیست و هفت استان کشور دارای ساختمان مستقل ملکی هستند و ۳ استان دیگر نیز بزودی به این جمع میپیوندند.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این آئین با عنوان این که هم اکنون سیصد و هشتاد پروانه بهره برداری در استان کردستان صادر گردیده است، گفت: دویست و هفتاد مورد از این تعداد مربوط به سنگ لاشه، بیست مورد سنگ آهن، دو مورد طلا، شصت و شش مورد مریت، شصت و شش مورد سنگهای تزئینی، چهارده مورد سلیس و باریت و بیست و دو مورد پوکه معدنی است.
محمد دره وزمی، ادامه داد: در حال حاضر کلیه معادن با ارزش استان در در بخشهای مختلف از جمله سنگ آهن، طلا، سنگهای تزئینی، سلیس و باریت فعال است ولی عمده معادن غیر فعال در بخش سنگ لاشه بوده که دلیل غیر فعال بودن آن ها مشکلات موجود در ساخت و ساز است.
دره وزمی گفت: در حال حاضر اقدامات گسترده ای در مورد توسعه فعالیتهای معدنی استان انجام شده بطوریکه ۴ پهنه جدید معدنی در استان به تعریف رسیده و عملیات مطالعاتی در دوازده هزار و پانصد کیلومتر از بیست و دو هزار کیلومتر مربع استان در حال انجام است.
دره وزمی ادامه داد: در حال حاضر مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه های قروه و سقز انجام شده و عملیات مطالعه پهنه دیواندره هم بزودی انجام میشود و با انجام مطالعات جدید در سال گذشته مناطق امید بخش مختلفی در مورد طلا و سنگ آهن در استان شناسایی شده است.
او اظهار داشت: با توجه به حمایت گسترده از معادن کردستان، این استان در سال گذشته با دویست و هشتاد و هفت درصد رشد رتبه اول پرداخت حقوق دولتی از طرف معادن استان را کسب کرده است.

معدن ستون تحقق اقتصاد مقاومتی است

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان کردستان هم در این آئین با عنوان این که ساختمان ملکی این سازمان در ۳ طبقه با ششصد و بیست متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت حدود دویست و بیست متر مربع ساخته شده است.
بهروز قادری تصریح کرد: برای ساخت این ساختمان شش میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تمامی مصالح استفاده شده در این ساختمان از تولیدات معادن استان بوده بعبارتی محلی برای نمایش محصولات استان است.
قادری گفت: در حال حاضر سازمان دارای هفتصد و هشتاد و هشت عضو در رشته های معدن، زمین شناسی، متالوژی، نقشه برداری و سایر رشته های مرتبط است.
ساختمان نظام مهندسی معدن استان کردستان در سایت اداری ساخته شده است و این سازمان در حال حاضر با هفتصد و هشتاد و هشت عضو دائم پنجمین دوره تشکیل خود را طی میکند.
ذخیره قطعی معادن استان ششصد و بیست میلیون تُن است و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری ۴ هزار و چهل و هفت نفر است و اکنون ۱ هزار و هشتصد و پنجاه و یک نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.
سهم کردستان از ذخیره قطعی چهل و هشت هزار میلیون تنی معادن کشور ۱٫۲ درصد و در بخش اشتغال سهم استان ۳ درصد از صد و سی و هشت هزار و هشتصد و هفتاد و نه نفر اشغال اسمی کشور دارد.

منبع :ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ فروردین ۹۷
1026 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0