جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان جنجال در انتخابات

جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان؛ هیئت اجرایی ابطال کرد، ناظر تأیید کرد

در حالی دهم اسفندماه انتخابات نظام مهندسی معدن در هرمزگان برگزار گردید که به ادعای معترضان به نتیجه این انتخابات، دخالت در این انتخابات و بروز تخلفات وسیع در آن، موجب ابطال آن در هیات اجرایی گردید ولی ناظر این انتخابات سعی در تائید آن دارد تا جایی که صبح امروز با انتشار نامه تأییدیه، این موضوع نیز دچار پیچیدگی ‌های وسیعی شد.

کد خبر: 961224006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ اسفند ۹۶ - ۵:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، در حالی دهم اسفندماه انتخابات نظام مهندسی معدن در هرمزگان برگزار گردید که به ادعای معترضان به نتیجه این انتخابات، دخالت در این انتخابات و بروز تخلفات وسیع در آن، موجب ابطال آن در هیات اجرایی گردید ولی ناظر این انتخابات سعی در تائید آن دارد تا جایی که صبح امروز با انتشار نامه تأییدیه، این موضوع نیز دچار پیچیدگی ‌های وسیعی شد.

جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان

جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان

جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن استان  هرمزگان؛ هیئت اجرایی ابطال کرد، ناظر تأیید کرد

ریاست هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندی معدن استان هرمزگان، در این زمینه بیان کرد: انتخابات این صنف هر ۳ سال یک بار برای مشخص شدن اعضای هیئت مدیره برگزار می گردد که لازمه آن انتخاب هیئت اجرایی برای برگزاری آن است.
بسیاری اعضا بدون داشتن صلاحیت ‌های لازم در عضویت این سازمان بودند
رویا رشیدی با تاکید بر این ‌که از میان اعضا سازمان صنعت، معدن و تجارت خود ده نفر را انتخاب و این افراد در بین خود پنج نفر را بعنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب می ‌کنند، افزود: فرآیند انتخابات از آبان ماه کلید خورد و شاهد مشکلات زیادی بودیم از جمله این ‌که بسیاری اعضا بدون داشتن صلاحیت ‌های لازم در عضویت این سازمان بودند.
رشیدی با اشاره به یکی از تخلفات صورت گرفته و با عنوان این ‌که حق سالیانه این افراد توسط خود اعضای هیئت رئیسه در گذشته پرداخت می‌ شد تا بتوانند در انتخابات شرکت و افراد موردنظر را انتخاب کنند، اظهار داشت: حتی برخی کاندیداها با دیدن چنین وقایعی حاضر به کاندیدا شدن، نمی‌ شدند.
وی با تاکید بر این ‌که در نامه‌ ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت با این پاسخ روبرو شدیم که قبل از فرآیند انتخابات، در حیطه هیئت اجرایی نیست و بهمین علت به روند کنونی ادامه داده و پیش رفتیم، عنوان داشت: دهم اسفندماه این انتخابات قرار بود برگزار گردد و ناظری که خود نه تنها با دستورالعمل‌ های انتخابات نظام مهندسی معدن در هرمزگان آشنایی نداشت بلکه استقلال کافی هم ندااشت، برای این انتخابات معرفی گردید.
با تهدید انحلال هیئت اجرایی روبرو شدیم

وی با تاکید بر این‌ که در همین روند نیز معاونت امور معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در نشستی به بنده اعلام کرد که اگر مخالف باشید این هیئت اجرایی را منحل می‌ کنم که بنده همانجا اعلام کردم براساس قانون عمل کرده و می‌ کنیم ولی متأسفانه در خلال این فرآیند بسیار ما را اذیت کردند.
رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با اشاره به این ‌که در روز انتخابات شاهد بودیم فردی به نام “م.ن” که در خلال جریان انتخابات دست به تبلیغات می ‌زد و با فردی به نام “م.د” نسبت داشت و در این انتخابات رأی آورد و علیرغم اخطارهای ما با ادامه رفتارش با یکی از کاندیداها درگیر شد، گفت: این موضوع صورت جلسه شده و به امضای اعضای هیئت اجرایی رسید ولی ناظر حاضر به امضا نشد، و بهمین منظور از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستیم این موضوع به شورای انضباطی ارسال گردد که متأسفانه این مهم هم صورت نگرفت.
وی با عنوان این ‌که سایر کاندیداها به روند انتخابات و اتفاقات صورت گرفته اعتراض داشته و شکایت کردند ولی نائب رئیس فعلی سازمان اجازه ثبت نامه را نداد و علی ‌رغم تماس ‌های مکرر ناظر انتخابات هم پاسخگو نبود و با اصرار فراوان سرانجام نامه به ثبت رسید.
ناظر در حرکتی غیرقانونی بعد از شمارش آرا، نتایج را به کاندیدای خاصی اعلام کرد
رشیدی با اشاره به این‌ که ۴ روز از انتخابات گذشته بود و قرار بود نتیجه حداکثر تا پانزده روز پس از انتخابات اعلام گردد، تصریح کرد: ناظر در حرکتی غیرقانونی بعد از شمارش آرا، نتایج را به نائب رئیس فعلی اعلام کرد تا وی در کانال خود سازمان با ارسال پیام تبریک انتخابش را تبریک بگوید در حالی که سایر کاندیداها معترض شدند که چرا نتایج تنها به یک فرد اعلام شده است که اعضای هیئت اجرایی از این موضوع ابراز بی ‌اطلاعی کردند.
رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با عنوان این ‌که از ناظر خواستیم تا پرونده اعضاء را به اعضای هیئت اجرایی بدهد تا به شکایات رسیدگی کند، خاطر نشان کرد: وی از این کار ممانعت کرد و اعلام کرد باید خود معترضین مستندات را بیاورند که معترضان این کار را انجام و شکایات خود را همراه با مستندات ارسال کردند.

وی یاد آور شد: در این بررسی ‌ها شاهد بودیم یکی از داوطلبین حق عضویت شصت و هشت نفر را پرداخت کرده بود و یکی از کارمندان سازمان حق عضویت تعدادی دیگر را پرداخت کرده بود تا اعضاء بتوانند در این انتخابات شرکت و به فرد مورنظرشان رأی بدهند.
سی و هشت نفر صلاحیت لازم برای عضویت را نداشتند
رشیدی با عنوان این ‌که در این انتخابات پانصد و نود و نه نفر حائز رأی دادن بودند که چهارصد و نوزده نفر در آن شرکت کردند، مطرح کرد: از این تعداد پرونده دویست و شصت و شش نفر با همکاری ریاست فعلی سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان بررسی و معلوم شد که سی و هشت نفر صلاحیت لازم برای عضویت را نداشته و هجده نفر از این تعداد مدارک‌شان غیرمرتبط است.

جنجال در انتخابات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان

وی با تاکید بر این‌ که ریاست فعلی سازمان از سوی هیئت اجرایی رد صلاحیت شده بود ولی در درخواست رسیدگی به اعتراضش، سازمان صنعت، معدن و تجارت نامه ‌ای را در سی بهمن منتشر کرد که تاریخ آن مربوط به پانزده بهمن بود و مهلت داده بود تا وی تا دویست و چهار بهمن مدارک لازم را برای بررسی ارسال کند و وی به علت این‌ گونه رفتارها، خود از منتقدین سازمان صنعت، معدن و تجارت بود، افزود: تمامی این اتفاقات را صورت جلسه کرده و خواستار ابطال انتخابات و برگزاری یک انتخابات سالم در وقت دیگری شدیم.
رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با عنوان این ‌که ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان قول بررسی شکایات را به علت حق الناس بودن داده بود، خاطر نشان ساخت: روز گذشته(بیست و سوم اسفند) به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفتیم که هیچ ‌کس نبود و ظاهرأ ناظر انتخابات به مرخصی طولانی رفته بود و تا پایان وقت اداری در انتظار نشستیم ولی کسی پاسخگو نبود تا این ‌که امروز نامه تأیید انتخابات نیز منتشر گردید.
هیئت اجرایی رأی به ابطال انتخابات داد
رشیدی افزود: در این نامه قید شد با تأیید هیئت اجرایی، که این موضوع دروغ محض بوده و اعضای هیئت اجرایی تنها شمارش آرا را تائید کرده ولی به روند برگزاری و عضویت افراد معترض بوده و خواستار ابطال انتخابات شده بود و جز ۲ نفر که به دستورالعمل ‌ها وارد نبودند، ۳ فرد دیگر هیئت اجرایی اعم از رئیس، نائب رئیس و دبیر این انتخابات را قبول نکرده و هیچ امضایی زیر نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که سراسر بندهای آن دروغ بود، نزدند.
رشیدی با عنوان این‌ که به وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اتفاقات را اعلام کرده و در ابتدای هفته آینده تمامی مستندات به آنها ارائه خواهد شد، گفت: این موضوع را از طریق استاندار، نمایندگان هرمزگان در مجلس و تمامی دستگاه ‌های ذیربط دنبال خواهیم کرد تا شاهد سالم سازی جریان انتخابات این صنف باشیم و اگر فساد اداری شکل گرفته این موضوع حل گردد.
امیدوار هستم دستگاههای نظارتی به این موضوع ورود کنند
رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با بیان این‌ که این تخلفات از انتخابات سال نود و سه آغاز و بازرس آن زمان سازمان اکنون یکی از اعضای هیئت مدیره و ناظر سازمان در انتخابات قبلی در حال حاضر معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت است، ادادمه داد: اسامی اعضای شرکت کننده در انتخابات برخلاف قوانین در ساعت دوازده شب روز انتخاب بصورت پلمب به هیئت اجرایی واگذار گردید در حالیکه هیئت اجرایی باید این اسامی را از مدتها قبل می ‌دید، نه آن ‌که اعضای هیئت مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان با دانستن لیست اعضاء راهی انتخابات گردند.
وی با عنوان این ‌که امیدوار هستم دستگاه ‌های نظارتی به این موضوع ورود کرده و جلوی این تخلف آشکار گرفته شود، تصریح کرد: شفافیت و سلامت در این انتخابات زیر سوال رفته و انتظار داریم که مراجع ذیصلاح به این پرونده ورود کرده و شاهد رقم خوردن اتفاق مثبتی باشیم که خواست اعضای حقیقی سازمان نظام مهندی معدن استان هرمزگان است.
اعضای مستقل در مقابل این تخلف سکوت نمی ‌کنند
رشیدی در خاتمه با عنوان این ‌که اعضای مستقل در مقابل این تخلف سکوت نمی‌ کنند، گفت: برخی اعضا به علت آنکه ممکن است همان میزان درآمد اندک‌شان قطع گردد نمی ‌توانند این مسائل را مطرح کنند ولی در دل ‌های خود مشکلات زیادی را پنهان کرده ‌اند و شائبه مهندسی شدن انتخابات از طرف معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز قوی بنظر می ‌رسد و اگر به گفته این افراد اعضای هیئت اجرایی جهت ‌دار کار کرده پس باید انتخابات بازهم ابطال گردد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اسفند ۹۶
1476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0