توسعه صنعتی در غیر از شهرک ها و نواحی صنعتی بدون مفهوم است ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجانشرقی گفت:

توسعه صنعتی در غیر از شهرک ها و نواحی صنعتی بدون مفهوم است

حسین نجاتی بیان کرد : استقرار واحد تولیدی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی طبق استانداردهای جهانی، فاقد مفهوم است .

کد خبر: 961219009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ اسفند ۹۶ - ۳:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، حسین نجاتی بیان کرد : استقرار واحد تولیدی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی طبق استانداردهای جهانی، فاقد مفهوم است .

توسعه صنعتی در غیر از شهرک ها و نواحی صنعتی بدون مفهوم است

توسعه صنعتی در غیر از شهرک ها و نواحی صنعتی بدون مفهوم است

توسعه صنعتی در غیر از شهرک ها و نواحی صنعتی  بدون مفهوم است

وی ادامه داد: استقرار پراکنده واحدهای تولیدی در اراضی کشاورزی و خارج از شهرکهای صنعتی نه تنها مشکلات بسیاری در مورد تامین زیر ساختها و آب و برق و راه ارتباطی ایجاد میکند بلکه مسائل آلودگی و زیست محیطی آن هم معظلی مضاعف در این مورد است .
نجاتی تصریح کرد: ادامه روند افزایش بهره وری در نواحی و شهرک های صنعتی و هم چنین تامین زیرساخت ها در این مناطق جز اولویت کاری وزارت صنعت در سال بعد میباشد .
ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجانشرقی با اشاره به اهمیت توسعه شهرک های صنعتی گفت: این اقدام ، جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی ، دسترسی آسان به زیرساخت ها، دریافت سریع مجوزهای لازم از طرف سازمان هایی مانند محیط زیست را به دنبال دارد .

توسعه صنعتی در غیر از شهرک ها و نواحی صنعتی بدون مفهوم است

وی هم چنین اقدام برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی از طریق جواز تاسیس را منتفی اعلام کرد و افزود: در این مورد، با اجرای مصوبه های متعدد هیت محترم وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار واحدهای تولیدی در اراضی کشاورزی در صورت امکان واگذاری زمین از سوی شرکت شهرک های صنعتی و اخذ نظر مدیریت امور اراضی به استناد آئین نامه اجرایی ماده پنجاه و دو قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، دیگر شاهد تغییر کاربری با استفاده از جوازهای تاسیس نخواهیم بود
وی در بخش دیگری از اظهارات خود موضوع تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت را مطرح کرد و گفت: جهت ساماندهی و جهت دهی سرمایه گذاری و سیاست گذاری تولید به کمک سرمایه گذاران و متخصصان صنعت پیشنهاد تشکیل و تاسیس سازمان نظام مهندسی صنعت را به وزارت صنعت ارائه کردیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در مورد اهمیت تشکیل این سازمان، اظهار داشت: این تجربه در بخش معدن و پس از طی فراز و نشیبهای بسیار هم اکنون تبدیل به یک تجربه موفق شده که در بررسی صلاحیت های فنی و مالی متقاضیان تولید، کمک شایانی مینماید .

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اسفند ۹۶
1063 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0