شورایعالی شهرسازی دادستان شهر است عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد:

شورایعالی شهرسازی دادستان شهر است

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران عنوان کرد: بی شک بعضی عملکرد و فعالیتهای شهرداری قانونی نیست .

کد خبر: 961213001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ - ۶:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران عنوان کرد: بی شک بعضی عملکرد و فعالیتهای شهرداری قانونی نیست .

شورایعالی شهرسازی دادستان شهر است

شورایعالی شهرسازی دادستان شهر است

شورایعالی شهرسازی  دادستان شهر است

مهدی سلطان محمدی با اشاره به ساختار شورایعالی شهرسازی کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه دبیر شورایعالی شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و ریاست این شورا را شخص وزیر بعهده دارد، ممکن است که شورایعالی شهرسازی در بسیاری از مواقع مجبور به کناره گیری از موضوعات مختلف شهرسازی شده است.
شورایعالی شهرسازی دادستان شهر است
محمدی با تاکید بر اینکه شورایعالی شهرسازی دادستان شهر در کشور است، گفت: بی شک در حال حاضر تمامی عملکردها و فعالیتهای شهرداری قانونی نبوده و در بسیاری از مواقع برخی فعالیتها ضرورت اجرا نیز ندارند.
وی، با اشاره به معضل درآمدی شهرداریها در کشور، ادامه داد: ساختار درآمد شهرداری همواره قبل از ایام انقلاب نیز دچار معضلات و مشکلات زیای بود، بطوریکه درآمد های شهرداری از پس هزینه های شهر بر نمی آمد.
عضو سازمان نظام مهندسی تهران هم چنین در ادامه گفت: بودجه ی دولتی در شهرداریهای بعد از انقلاب اسلامی بشدت کاهش پیدا کرده و کسب درآمد شهرداری به خودش محول گردید.
وی هم چنین تصریح کرد: متاسفانه شهرداری تهران به کسب درآمد به شیوه ی حاضر که از طریق فروش آسمان و تراکم است معتاد شده است، در حالیکه مردم این شهر نیز به استفاده ی رایگان از خدمات شهری اعتیاد پیدا کرده اند.
کارشناس شهرسازی و معماری با اشاره به گسترش موضوع ضابطه فروشی در تراکم شهر در شهرهای مختلف کشور، بیان داشت: امروزه بسیاری از شهرهای کشور بویژه شهرهای بزرگ بشدت درگیر موضوع تراکم فروشی از طریق ضابطه های افراد مختلف هستند.


مجید پاکساز هم چنین گفت: متاسفانه امروزه برخی از شهرداریها زمینهای شهر خود تفکیک کرده و در قالب توزیع تراکم به مردم واگذار کرده و میفروشند.
وی با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است، افزود: اگر یک شهر دچار بیماری یا آسیبی شود مردم آن و بویژه مردم آینده ی آن شهر درگیر مشکلات بسیار زیادی خواهند شد.
پاکساز هم چنین تصریح کرد: بی شک مسیر ضابطه فروشی در کشور باید مسدود شده و مهمتر از آن کارشناسیهای قانونی که منجر به ایجاد عملکردهای غیرقانونی میشوند نیز باید هر چه سریعتر متوقف گردند.
وی خاطر نشان کرد: موضوع درآمدهای شهرداری و نحوه ی کسب این درآمد امروزه یکی از مهمترین معضلاتی است که شهرداریها دچار آن شده اند.

منبع : رادیو گفت و گو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۶
1105 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0