مهندسان روز خود را گرامي داشتند ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان

مهندسان روز خود را گرامي داشتند

ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان، بیان کرد: از آبان ماه سال جاری سعی کردیم برخی اقدامات را به انجام برسانيم كه از جمله میتوان به برگرداندن فعاليت مجريان ذي صلاح اشاره کرد که در گذشته متوقف شده بود و با پيگيري‌ هاي مستمر نتيجه مطلوب حاصل گردید.

کد خبر: 961208005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اسفند ۹۶ - ۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان همدان، بیان کرد: از آبان ماه سال جاری سعی کردیم برخی اقدامات را به انجام برسانيم كه از جمله میتوان به برگرداندن فعاليت مجريان ذي صلاح اشاره کرد که در گذشته متوقف شده بود و با پيگيري‌ هاي مستمر نتيجه مطلوب حاصل گردید.

مهندسان روز خود را گرامي داشتند

مهندسان روز خود را گرامي داشتند

مهندسان روز خود را  گرامي داشتند

رضا مقصودخواه، در آئین گراميداشت روز مهندس در مورد موارد قانوني که در مقررات ملي بعهده مجريان ذي صلاح گذاشته شده بود، اظهار داشت: طي مكاتبات انجام شده و با حمايت مسئولان استان، اين موارد بحالت قبل برگشت كه نيازمند مراقبت خیلی زياد است و مجريان مي ‌بايست به كار تعهد داشته باشند تا رضايت مندي ايجاد گردد و اين موضوع با تشکيل کميته مجريان و بازرسي ‌هاي مضاعفي که در اين قسمت پيش ‌بيني کرده‌ ايم، تقريباً اتفاق خواهد افتاد.
مقصودخواه با تأكيد بر اهميت ارجاع نظارت ادامه داد: پيگيري اين موضوع طي چندين مرحله در حال انجام است که متأسفانه با اتفاقاتي که در سازمان رخ داد و ابراز نارضايتي‌ هاي انبوه‌ سازان و بعضي از مجريان، اين امر کمي به تعويق افتاد ولی از ابتداي آذرماه سال جاری اين امر آغاز و ارجاع نظارت را عملياتي كرديم.
وی اظهار داشت: اين برنامه در اصفهان اجرا شده بود و ما از آن استفاده کرديم و براساس تغييراتي که در کميته اجرا مطرح شد، آن ضرايب را تغيير داديم و طبق امتياز، کارها تقسيم شد. اين امر در حال انجام است و پيش ‌بيني ما اينست که تا عيد نود و هفت کلیه اشکالات رفع گردد و به لطف پروردگار براي سال آينده در همه حالاتي که کار ارجاع مي‌ شود، در اين قسمت ديده شود.
وی اظهار داشت: براي رفع مشکلات مربوط به پروژه‌هاي نيمه ‌تمام، در قسمتي از فرم آماده اجرا، گزينه ‌اي تحت عنوان “قبول نظارت کارهاي نيمه ‌تمام” وجود دارد که مهندسان مي‌ توانند با علامت ‌گذاري آن، موافقت خود را براي نظارت پروژه‌ هاي نيمه‌تمام اعلام کنند.
مقصودخواه در مورد تراز و طبقه ‌بندي و زيربناي ساختمان‌ هايي که مهندسين در سيستم ارجاع انتخاب مي‌ کنند، افزود: اين موضوع خیلی مهم است؛ زيرا طبق همين انتخاب‌ ها کار به آن ها ارجاع میگردد و مهندسان مي ‌توانند در صفحه شخصي خود مراحل را انجام دهند و براي کسب اطلاعات بيش تر به قسمت انفورماتيک مراجعه کنند.
مقصودخواه به ساخت ساختمان جديد اين سازمان اشاره كرد و افزود: اين ساختمان با زيربناي پنج هزار مترمربع احداث شده که به جهت موقعيتي که اين زمين به لحاظ محدوديت نورگيري داشت، ناگزير به طراحي سالن آمفي ‌تئاتر در دو طبقه شديم. هم چنين دو طبقه فضاي پارکينگ و فضاي نمايشگاهي، يک طبقه اداري پيش ‌بيني شده براي ايجاد دفاتر غيرمرتبط مثل دفتر بيمه و…، طبقات پنجم و ششم هم مربوط به واحدهاي اداري سازمان است كه پيش ‌بيني میگردد تا شهريورماه سال نود و هفت، اين ساختمان تكميل و مورد بهره‌برداري قرار مي ‌گيرد.

مهندسان روز خود را گرامي داشتند

وی در مورد مشکل گزارشات مرحله اي عنوان کرد: پيرو مکاتبات صورت گرفته با شهرداري، قرار بر اين شد که همه امور مربوطه در شهرداري انجام شود بطوريكه مهندسان گزارشات خود را به شهرداري ارائه دهند و از طريق شبكه دولت به سازمان ارجاع گردد.
لازم به ذکر است، در خاتمه اين آئین از محسن تدين بعنوان مهندس پيشكسوت، پژوهشگران برتر و ورزشكاران برتر اين سازمان تجليل شد.

منبع : همدان پیام

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۶
998 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0