برگزاری آئین گرامیداشت روز ملی مهندسی اردبیل ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

برگزاری آئین گرامیداشت روز ملی مهندسی اردبیل

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در آئین گرامیداشت روز مهندس بیان کرد: پیشرفت و توسعه هر کشور و جامعه ای، مدیون علم مهندسی است.

کد خبر: 961207012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۲:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در آئین گرامیداشت روز مهندس بیان کرد: پیشرفت و توسعه هر کشور و جامعه ای، مدیون علم مهندسی است.

برگزاری آئین گرامیداشت روز ملی مهندسی اردبیل

برگزاری آئین گرامیداشت روز ملی مهندسی اردبیلنظام مهندسی ساختمان

آئین گرامیداشت روز ملی مهندسی  اردبیل برگزار گردید

اردشیر آرش، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در جشن روز ملی مهندس که در محل نمایشگاه بین اللملی اردبیل برگزار گردید با اعلام این که در عالم هستی، بهترین مهندس خداوند است و مهندسی کار خدایی است، ادامه داد: پیشرفت و توسعه هر کشور و جامعه ای، مدیون علم مهندسی است اما جایگاه و منزلت مهندسی در جامعه ما نیازمند ارتقای بیش از گذشته است و هنوز بدرستی این جایگاه نهادینه نشده است.
وی با اشاره به این که تاریخ مهندسی به اندازه تاریخ بشری است، افزود: مهندسی دانش انجام کارهایی است که ریشه در خلاقیت دارد و امکانات و رفاه بدون مهندسی قابل تصور نیست.
وی، مهندسان را تامین کننده آرامش و آسایش مردم ذکر کرد و گفت: جامعه مهندسی برخلاف فعالان دیگر حرفه ها، از نخستین لحظه‌ کارشان با امضا یک برگ، همه مسئولیت‌ ها و خطرات و بحران‌ های احتمالی را بعهده می ‌گیرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با عنوان این که برای مهندسان بن بستی وجود ندارد، تصریح کرد: این یک واقعیت است که مهندسان برای مشکلات یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت؛ آن ها به همه چیز از زاویه علت و معلولی نگاه می کنند.
آرش گفت: مهندسان با آثارشان زنده‌اند و طبق همین اساس جامعه مهندسی باید به کار و شغل خود افتخار کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بخش دیگری از اظهارات خود اقدامات رفاهی انجام یافته توسط هیات مدیره سازمان را تشریح کرد و ادامه داد: اقدامات رفاهی مناسبی توسط هیات مدیره برای اعضای سازمان از جمله اقامتگاه مشهد مقدس و تسهیلات مناسب بانکی در نظر گرفته که بزودی در جلسه های تخصصی سازمان به صورت مشروح به اطلاع همه خواهد رسید.
آرش در خاتمه از کلیه شرکت کنندگان و مسئولان دستگاههای اجرایی حاضر در جشن تقدیر کرد.
بهروز ندایی، معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل ضمن تبریک روز مهندس، بیان داشت: روز مهندس، در حقیقت یادآور تلاش و مجاهدت مهندسان سخت کوش است که در کشورمان هم سو با توسعه تمام جوامع آرزو و همتشان بر این است تا زمینه خوب عمران و آبادانی و پیشرفت و ترقی را در جامعه به شایستگی رقم بزنند.
ندایی، به پیشرفت همه جانبه کشور در ابعاد مختلف اشاره و عنوان کرد: همه این موفقیت ‌ها مدیون یک نگاه عالمانه و مدبرانه طبق الگوی موفق مهندسین است بطوریکه ترقی و پیشرفت در علوم پزشکی را نیز درگرو مهندسانی هستیم که در ابعاد مختلف تلاش کردند تا در علم پزشکی نیز زیرساخت و بستر لازم یک تحول جدی را رقم بزنند.

برگزاری آئین گرامیداشت روز ملی مهندسی اردبیل

وی، کار مهندسی را بر پایه تفکر و منطق صحیح یادآور شد و افزود: در تمام جوامع بشری و کشورهای دنیا مبدا و مبنای تحول نگاه خردمندانه مهندسین بحوزه ساخت و ساز و بنای مستحکمی است که خود می ‌تواند زمینه بهبود سیمای شهرها و روستاها را بخوبی رقم بزند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، کار مهندسی را مترادف با پیشرفت، عمران و آبادانی توصیف کرد و گفت: با توجه به این که در کار مهندسی الگوی ایجا مدل، طراحی، محاسبات، مجری ذی صلاح و نظارت مورد توجه قرار می‌ گیرد چنین الگوی تعهدآوری را می ‌توان در سایر عرصه‌ ها حتی عرصه فرهنگ و هنر بخوبی اجرا کرده و به موفقیت بی ‌نظیر دست یافت.
ندایی تصریح کرد: در کنار همه این ویژگی ‌ها و الگوی موفق تعهد لازمه کار در مسیر پیشرفت و توسعه است که بمعنای واقعی می ‌تواند حرکت شایسته و مناسبی را در توسعه و بالندگی بخوبی رقم بزند.
وی با عنوان این که اکثر نظام مهندسی‌‌ های کشور در حوزه اجرا و عمل توانستند با اعضای کارآمد و باتجربه خود به نتایج قابل قبولی دست یابند، خاطر نشان ساخت: هر چند در حادثه زمین لرزه سرپل ذهاب عده‌ای تلاش کردند تا کار مهندسان را زیرسوال ببرند ولی نقص کار را باید در حوزه دیگر جست و جو کرد چرا که مهندسان با دقت و ظرافت و اهتمام به امر نظارت تلاش می کنند تا بنایی را بسازند که در آن امنیت جانی و مالی مردم بخوبی حفظ گردد.
در این آئین، ضمن برگزاری برنامه های شاد و متنوع از مهندسین عضو سازمان با اهدای لوح و هدیه تجلیل گردید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
763 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0