نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس، از برگزاری جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی کشور با حضور آخوندی خبر داد.

امروز، برگزاری جلسه سازمان نظام مهندسی با آخوندی / بررسی اختلافات و دستورالعملها محور نشست

شهرام کوسه غراوی ، با اشاره به جلسه امروز سازمان نظام مهندسی کشور با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، بیان داشت: بررسی دستورالعملها و حذف پنج درصد از حقوق مهندسان ناظر از طرف سازمان نظام مهندسی محور این نشست خواهد بود.

کد خبر: 961207008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۲:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، شهرام کوسه غراوی ، با اشاره به جلسه امروز سازمان نظام مهندسی کشور با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، بیان داشت: بررسی دستورالعملها و حذف پنج درصد از حقوق مهندسان ناظر از طرف سازمان نظام مهندسی محور این نشست خواهد بود.

امروز، برگزاری جلسه سازمان نظام مهندسی با آخوندی

امروز، برگزاری جلسه سازمان نظام مهندسی با آخوندی

امروز، برگزاری جلسه سازمان  نظام مهندسی با آخوندی / بررسی اختلافات و دستورالعملها محور نشست

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که آخوندی پیش از ابلاغ این دستورالعمل باید به هم فکری و مشورت با اهل فن در این حوزه اقدام میکرد، گفت: با اجرایی شدن این مصوبه بسیاری از کارمندان سازمان نظام مهندسی بیکار میشوند زیرا درآمد آنها از این راه تامین می گردد.
وی با اشاره به این که وزیر راه شهرسازی خود یکی از اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی بوده و نباید با وجود اطلاع از مشکلات این حوزه اقدام بصدور دستور العملی که به بروز مشکل منجر میشود اقدام کند، ادامه داد: متاسفانه برنامه‌ های وزیر راه برای نظام‌ مهندسی به عاملی برای بروز اختلاف بدل شده است.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با عنوان این که امضا فروشی، سیاست ‌گذاری‌ ها و نحوه نظارت سازمان نظام‌مهندسی بر ساخت و ساز بر دامنه این اختلافات افزوده است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از شروع فعالیت خود بمدت پنج سال فرصت برای تغییرات لازم داشته و اکنون زمان خوبی برای اتخاذ این نوع تمهیدات نیست.
تعامل وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی لازم است
وی با اشاه به این که وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی باید در تعامل با یک دیگر قدم بردارند، خاطر نشان کرد: باید بدانیم با کشمکش هیچ عایدی حاصل نشده و وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.
کوسه غراوی با اعلام این که سازمان نظام مهندسی بدون نیاز به اعتبارات دولتی در حال مدیریت و فعالیت است، یاد آور شد: راهکار رفع مشکلات ایجاد اختلاف نیست از این رو دولت باید دغدغه های سازمان نظام مهندسی را هم بشنود.

امروز، برگزاری جلسه سازمان نظام مهندسی با آخوندی

وی، با اشاره به این که مطالبه گری حق مهندسان، مردم و سازمان نظام‌ مهندسی است، تاکید کرد: در تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید به بهبود معماری و سیمای شهری دست یافته و ارتقا ساخت و سازها را دنبال کنیم.
لزوم نظرخواهی از سازمان نظام مهندسی در راستای عدم تکرار حوادث مشابه پلاسکو
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به این که هیچگاه از سازمان نظام مهندسی در مورد عدم تکرار حوادثی هم چون پلاسکو کمک گرفته نشد، خاطر نشان کرد: دولت باید از توان نظام مهندسی در مسیر کاهش خطرات بافت فرسوده استفاده کند.
وی افزود: نشست امروز سازمان نظام مهندسی کشور با وزیر راه و شهرسازی در راستای رفع اختلافات ایجاد شده و هم چنین بهبود وضعیت ساخت و سازها برگزار خواهد شد.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
925 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0