جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پایش اخلاق حرفه‌ای ویژه اجلاس ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم مطرح کرد:

تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: با توجه به ظرفیت عظیم معنوی در قم بعنوان حرم اهل بیت(علیه السلام) دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم شکل گرفته است.

کد خبر: 961207005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۱:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: با توجه به ظرفیت عظیم معنوی در قم بعنوان حرم اهل بیت(علیه السلام) دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم شکل گرفته است.

تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم

تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم

تشکیل دبیرخانه  اخلاق مهندسی در قم

امین مقومی با اشاره به ظرفیت عظیم معنوی شهر مقدس قم بعنوان حرم اهل بیت(علیه السلام) و اساتید اخلاق شهر مقدس قم بیان داشت: سازمان نظام مهندسی در رویکرد خود به مقوله اخلاق در مهندسی توجه ویژه دارد و از این سو بخاطر وجود فضای معنوی و روحانی شهر مقدس قم در این شهر دبیرخانه اخلاق مهندسی تشکیل گردیده است.
مقومی با اشاره بوجود مشکلات عدیده در پردیسان قم ادامه داد: استانهایی در حوزه ساخت و ساز موفق هستند که توانسته اند طبق موقعیت و شرایط بومی تصمیم گرفته و با نهادهای مختلف ارتباط سازنده داشته باشند و خوشبختانه در بحث ساخت و ساز مسکن مهر پردیسان این هماهنگی تا حدود زیادی بود ولی نمیشود مشکلات مهم آنرا نادیده گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ناظران بعنوان بازرسان دولتی هستند افزود: نظارتهای میدانی و بازدیدهای مختلف از ساخت و سازها و فعالیتهای مهندسان صورت میگیرد تا رفع اشکالات و تقویت نظام کارآمدی و کاهش حوادث، رضایت مندی مردم را ارتقا ببخشیم.

تشکیل دبیرخانه اخلاق مهندسی در قم

مقومی افزود: ظرفیتهایی که درقم وجود دارد قابلیت خدمات دهی به سایر استانها را دارد از اینرو این استان نیازی به مشاوران غیربومی ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم تصریح کرد: هفتاد و پنج هزار ساعت آموزش غیر اجباری برای مهندسان قمی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه صورت گرفته که نسبت بمدت مشابه سال گذشته با رشد هفده درصدی مواجه است هم چنین آموزش به استادکاران و کارگران با تفاهم نامه همکاری با انجمن صنفی کارگران در استان قم آغاز شده است.
وی خاطر نشان کرد: با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات قم در حوزه ساخت و سازها، حضور مشاوران غیربومی است، یاد آور شد: حضور این مشاوران به صنعت بومی و اشتغال استان قم لطمه خواهد زد.

منبع : قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
823 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0