جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پایش اخلاق حرفه‌ای ویژه اجلاس ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

عضویت پنج هزار و دویست نفر در نظام مهندسی ساختمان قم / پی گیری نسخه الکترونیک شناسنامه فنی ساختمان

امین مقومی در جلسه مطبوعاتی که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قم برگزار گردید، با اشاره به خدمات سازمان نظام مهندسی از سال گذشته تا به حال بیان داشت: در زمینه شناسنامه فنی ساختمان یکی از نگرانیها و مشکلات مردم زمان‌ بر بودن پایانکار بود و نسخه الکترونیک در حال پی گیری است که برای اوایل سال آینده آماده می‌ شود.

کد خبر: 961207003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، امین مقومی در جلسه مطبوعاتی که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قم برگزار گردید، با اشاره به خدمات سازمان نظام مهندسی از سال گذشته تا به حال بیان داشت: در زمینه شناسنامه فنی ساختمان یکی از نگرانیها و مشکلات مردم زمان‌ بر بودن پایانکار بود و نسخه الکترونیک در حال پی گیری است که برای اوایل سال آینده آماده می‌ شود.

عضویت پنج هزار و دویست نفر در نظام مهندسی ساختمان قم

عضویت پنج هزار و دویست نفر در نظام مهندسی ساختمان قم

عضویت پنج هزار و دویست نفر در نظام مهندسی ساختمان قم / پی گیری نسخه الکترونیک شناسنامه فنی ساختمان

مقومی گفت: سامانه اطلاع‌رسانی به مالکان در یک ماه گذشته راه‌اندازی شده که طبق آن تأیید و کنترل نقشه به اطلاع مالکان می ‌رسد که این امر تردد‌ها را کاهش می‌ دهد و نظارت عمومی به سازمان افزایش پیدا می ‌کند.
وی از برگزاری اولین جشنواره ملی و پنجمین جشنواره استانی رسانه و مهندسی خبر داد و ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره پایان اردی بهشت ماه امسال است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان، افزود: هماهنگی برای برگزاری جلسه‌های تخصصی منظم انجام شده تا با همکاری با دانشگاه‌ های خارج کشور، دانشگاه علوم پایه، حوزه علمیه، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، سازمان نظان مهندسی و وزارت راه و شهرسازی برگزار گردد و بتوانیم ترویج اخلاق مهندسی را دنبال کنیم.
وی، نقد مقررات ملی و ویرایش ‌های مختلف در حوزه مقررات ملی را از دیگر امور عنوان کرد و گفت: بعد از حادثه پلاسکو در حوزه حریق نیز کار مشترکی بین سازمان آتش‌نشانی و مجموعه سازمان انجام شد و در طول یکسال نشست های کارشناسی برگزار گردیده است.
مقومی یاد اور شد: ضوابط حریق در استان با دو رویکرد تسهیل در اجرا از طرف مردم و افزایش ایمنی بازنگری و نهایی شده و امیدوار هستیم تا پیش از پایان سال ابلاغ گردد تا به افزایش ایمنی کمک گردد.
وی اظهار داشت: آموزش ‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به تفاهم ‌نامه با انجمن صنفی کارگران برای استادکاران و کارگران در تخصص‌ های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

عضویت پنج هزار و دویست نفر در نظام مهندسی ساختمان قم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به خدمات الکترونیک در زمینه مهر و امضای مهندسان، افزود: برای بیش از سه هزار نفر بصورت الکترونیک کار زیرساختی در این زمینه انجام شده است.
وی با اشاره به مشکلات شهرکهای صنعتی، بخشها و شهر‌ها در زمینه استفاده از خدمات نظام مهندسی خاطر نشان کرد: با کمک استانداری این امر در حال پی گیری است و با جهاد کشاورزی این موضوع جمع‌ بندی شده و با سازمان گردشگری و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ ها در حال تعامل هستیم تا این موضوع برطرف گردد.
مقومی ابراز کرد: مقاوم ‌سازی یکی از خلأ‌ها در استان در زمینه بافت فرسوده بود که با توجه به سیاست دولت در زمینه ترمیم بافت ‌های فرسوده دغدغه مردم این است که ساختمان خود را در صورت امکان بجای تخریب، نوسازی کنند بهمین منظور دستورالعمل بهسازی گرداوری شده و در حال اجرا است و دوره آموزشی ویژه متقاضیان برگزار گردیده است.
وی با اشاره به ساماندهی آزمایشگاه ‌ها، افزود: ۲ تا ۳ دستورالعمل با کمک شورای فنی و اداره‌ کل راه و شهرسازی در حوزه آزمایشگاه‌ های بتن و ژئو تکنیک گرداوری گردیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یاد آور شد: واحد سازندگان مسکن و ساختمان در سازمان شکل گرفته تا به مالکان در حوزه اجرا مشاوره ارائه گردد. با توجه به وقوع زمین لرزه ها اجرای مجریان ذی صلاح یک دغدغه جدی برای سازمان است تا کنترل جدی در تمام ساختمان ‌ها انجام گردد.
مقومی گفت: پنج هزار و دویست نفر عضو سازمان هستند و رشد تعداد اعضا نسبت به سال گذشته رشد کمی است، چرا که در دستورالعمل وزارت برای شرکت در آزمون ورود به حرفه الزام عضویت در سازمان حذف گردیده است.

منبع : خبرگزاری بسیج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
897 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0