کار ساخت و ساز بناهای عمومی از طریق دولت درحال پی گیری است معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آخرین وضعیت بازسازی واحدهای تخریب شده در زمین لرزه کرمان را توضیح داد:

کار ساخت و ساز بناهای عمومی از طریق دولت درحال پی گیری است

معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، بیان کرد: کار ساخت و ساز بناهای عمومی هم از طریق دولت درحال پی گیری است تا در اعتبارات تملک سال آینده که ابلاغ می گردد، بتوانیم کار‌های بازسازی و ساخت این واحد‌ها همچون مساجد و ادارات را انجام دهیم.

کد خبر: 961207002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۰:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،   معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، بیان کرد: کار ساخت و ساز بناهای عمومی هم از طریق دولت درحال پی گیری است تا در اعتبارات تملک سال آینده که ابلاغ می گردد، بتوانیم کار‌های بازسازی و ساخت این واحد‌ها همچون مساجد و ادارات را انجام دهیم.

کار ساخت و ساز بناهای عمومی از طریق دولت درحال پی گیری است

کار ساخت و ساز بناهای عمومی از طریق دولت درحال پی گیری است

کار ساخت و ساز بناهای عمومی  از طریق دولت درحال پی گیری است / شهرداری و نظام مهندسی استان در تهیه نقشه، نظارت و پروانه ‌های ساخت هزینه‌ ای اخذ نمیکنند

سید مصطفی آیت ‌اللهی موسوی در مورد زمان تحویل و تسهیلات در نظرگرفته شده برای منازل تخریب ‌شده در زمین لرزه کرمان، گفت: براساس مصوبه دولت، برای بازسازی و ساخت بناهای تخریب گردیده در زمین لرزه کرمان در شهر‌ها و روستاها به ترتیب مبلغ چهل و سی میلیون تومان تسهیلات در نظرگرفته شده است.
آیت ‌اللهی موسوی تصریح کرد: در شهرها و روستاها به‌ ترتیب مبلغ ۶ و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می شود؛ هم چنین این افراد اگر بتوانند تا قبل از پایان سال پرونده‌های خود را کامل کرده و آغاز به عملیات ساخت و ساز کنند، مبلغ ده میلیون تومان تسهیلات کم بهره نیز اخذ میکنند.
وی ادامه داد: افراد در مناطق زلزله زده کرمان اگر بنا بر افزایش متراژ داشته باشند باید مابقی هزینه را خودشان تأمین کنند. ضمن اینکه با شهرداری و اداره نظام مهندسی استان هماهنگ کرده ایم تا از افراد در رابطه با تهیه نقشه و کسب نظارتها و پروانه های ساخت بناهایشان هزینه ‌ای اخذ نکنند و همه این هزینه‌ ها را بنیاد مسکن تقبل کرده است.
وی گفت: در مناطق زلزله زده در مرحله ساخت و گودبرداری هستیم و البته در منطقه هجدک در حال حاضر هفت واحد درمرحله نازک کاری قرار دارد و کار واحد‌های دیگر هم در حال انجام است، ضمن اینکه درکوهبنان هم روند کار به همین شکل است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به این که در هجدک و کوهبنان قنوات زیادی داریم کار احیای آن ها نیز توسط دستگاههای مربوطه شروع شده است.

کار ساخت و ساز بناهای عمومی از طریق دولت درحال پی گیری است

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کرمان، ادامه داد: در این سفر به بنیاد مسکن دستور داده شد، ساخت و ساز خانه های تخریب شده در زلزله تا ماههای خرداد و شهریور سال آینده به اتمام برسد که طبق همان دستور، برنامه زمان بندی شده از طریق بنیاد مسکن تهیه کرده ایم که در دستور کار است و مرتب درحال پی گیری هستیم تا در همین زمان این اقدامات به خاتمه برسد.
آیت اللهی موسوی افزود: بخش عمده‌ای از این کار به خود مردم بر میگردد که تخریب واحدها و تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات را سریع ‌تر انجام دهند تا بتوانیم وارد مرحله ساخت بشویم که البته واحد‌های زیادی پس از زمین لرزه کرمان تا به حال آواربرداری شده و کار احداث آنها درحال انجام است.

منبع : برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0