جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه تقدیر فرماندار بوئین زهرا از اجرای طرح توزیع نظارت در این شهرستان

درجشن روز مهندس دفتر نمایندگی بوئین زهرا بیان گردید

هم زمان با سالروز بزرگداشت حکیم فرزانه خواجه نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندسی نام گذاری شده است ، آیینی جهت نکوداشت مقام مهندس توسط دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد. این آیین در روز شنبه پنجم اسفند ماه  با حضور فرماندار، شهردار، عضوهای شورای شهر، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمع زیادی از مهندسان در محل سالن اجتماعات سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا برپا گردید .

کد خبر: 961206040 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۹:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، هم زمان با سالروز بزرگداشت حکیم فرزانه خواجه نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندسی نام گذاری شده است ، آیینی جهت نکوداشت مقام مهندس توسط دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد. این آیین در روز شنبه پنجم اسفند ماه  با حضور فرماندار، شهردار، عضوهای شورای شهر، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمع زیادی از مهندسان در محل سالن اجتماعات سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا برپا گردید .

درجشن روز مهندس دفتر نمایندگی بوئین زهرا بیان گردید

درجشن روز مهندس دفتر نمایندگی بوئین زهرا بیان گردید

درجشن روز مهندس دفتر  نمایندگی بوئین زهرا بیان گردید

 

در آغاز آیین، پایون مسئول دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا ضمن عرض تبریک روز مهندس نسبت به برگزاری جلسه ها و جشنهای مهندسان تاکید کرده و گفت : وحدت و همدلی و حضور همیشگی مهندسان در خانواده نظام مهندسی شهرستان بوئین زهرا تا به امروز منجر به ایجاد روحیه همکاری در بین مسئولان شهرستان با مجموعه دفتر نمایندگی و هم چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین شده است .
جلوخانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: روز مهندس، سالروز تولد ابر مردی از ایران زمین، فیلسوف، ریاضیدان، منجم حکیم خواجه نصیرالدین طوسی نام گذاری گردیده است و به این علت سبب مباهات و افتخار مهندسان است هرچند  اگر تاریخچه مهندسی را مرور کنیم به آفرینش هستی و خلقت آفرینش و کائنات توسط خداوند بزرگ میرسیم که نظم و ترتیب خاصی در جهان هستی پایدار است.
جلوخانی تصریح کرد: قانون نظام مهندسی  و کنترل ساختمان در سال هفتاد و چهار در مجلس شورای اسلامی وقت تصویب و در سال هفتاد و پنج به تمامی استان ها ابلاغ شد و به تبع آن سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان ها تاسیس شد که از بدو تاسیس سازمانها و گرداوری آئین نامه ها و مقررات ملی ساختمان سبب افزایش کیفیت ساخت و ساز شده است، که با مقایسه بلایای طبیعی رخ داده در کشور موضوع ارتقا کیفیت و ساخت و ساز مشهود میباشد.
ساخت و ساز ها باید از حالت سنتی خارج شود و باید از فن آوریهای نوین در صنعت ساختمان استفاده های بهینه و بیش تری شود
جلوخانی با اشاره با اجرای طرح توزیع نظارت مطرح کرد: در راستای اجرای عدالت بین تمام خانواده بزرگ مهندسان ، بحث توزیع عادلانه کار در شهرستان بوئین زهرا بعنوان پایلوت در استان قزوین به اجرا درآمد که خوشبختانه با حمایت فرمانداری و شهرداری این شهرستان این موضوع به نحو احسن در این شهرستان اجرا شد و هم چنین از این پس حوزه طراحی در سهمیه مهندسان طراح محسوب نمی شود.

 

ریاست سازمان نظام مهندسی در خاتمه اظهارات خود خاطر نشان کرد: سازمانهای نظام مهندسی از بدو تاسیس همواره دارای پیشرفتهای قابل ملاحظه ای بوده اند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در طی این سال ها موفق به کسب رتبه برتر در اجرای مقررات ملی ساختمان شده است و اخیراً هم با تعامل صورت گرفته با پارک علم و فن آوری استان موفق به تاسیس کانون رشد شکوفایی و خلاقیت با هدف حمایت از افراد خلاق و دارای ایده در حوزه فناوریهای نوین و مدیریت انرژی  در صنعت ساختمان در سازمان شد، ساخت و ساز ها باید از حالت سنتی خارج شود و باید از فن آوریهای نوین در صنعت ساختمان استفاده های بهینه و بیش تری شود.
رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا با پرداختن به شخصیت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی یاد آور شد: خواجه نصیرالدین طوسی در زمان خود شخصیت برجسته ای بوده است و با توجه به مظلومیت شیعه در آن زمان درایت و نبوغ امثال ایشان  سبب احیای شیعه گردید و تاریخ مدیون بزرگانی هم چون ایشان است و مهندسان باید با نام گذاری روز مهندس در سالروز تولد ایشان به خود ببالند.
اجرای طرح توزیع نظارت سبب دلگرمی تمامی مهندسان می گردد
رحمانی با اشاره به عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دفتر نمایندگی این شهرستان در بسیاری از مسائل پیش رو بوده است و با تعامل خوبی که با دستگاه های مختلف داشته است عملکرد مناسب و خوبی را از خود بجا گذاشته است، که از جمله ی آن میتوان به اجرای طرح توزیع عادلانه کار در شهرستان بوئین زهرا اشاره کرد که سبب دلگرمی همه مهندسان در این عرصه میشود و کارها به افرادی خاصی ارجاع نمیشود که جای تقدیر دارد.

درجشن روز مهندس دفتر نمایندگی بوئین زهرا بیان گردید

وی در این جلسه با اشاره به عملکرد مثبت سازمان نظام مهندسی استان و هم چنین دفتر نمایندگی شهرستان بوئین زهرا افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان با ایجاد تعامل میان دستگاه های مرتبط باید در مقاوم سازی و ساخت اقدامات موثری را انجام دهند و در حال حاضر حدود شصت درصد از ساختمان های موجود از مقاومت لازم در مقابل زلزله برخوردار نیستند و مهندسین باید نظارت دقیقی در اجرای ساخت و سازها داشته باشند.
فرماندار بویین زهرا در خاتمه گفت: طراحی نماهای ساختمان می بایست به طریق کاملا بومی صورت گیرد و از ورود نماهای دیگر جلوگیری به عمل آید و مهندسان طراح باید معماری ایرانی و اسلامی را که با خلق و خوی ایرانیان سازگار است در طراحیهای خود رعایت کنند.
ایران در حوزه مهندسی دارای سبک میباشد
غیاثوند شهردار بوئین زهرا در خاتمه این برنامه با اشاره به بناهای قدیمی ادامه داد: بناهایی که توسط گذشتگان ما احداث شده است بناهای فاخر و ارزشمندی است که در حال حاضر سبب افتخار و مباهات ما میباشد و مهندسان جوان هم باید با الگو گرفتن از این بناها، بناهایی را احداث کنند که برای نسل آینده هم خیلی ارزشمند باشد و ایران در حوزه مهندسی صاحب سبک بوده که با توجه به رشد  و توسعه فناوری صنعت ساختمان میتوانیم همین روند را ادامه دهیم.
غیاثوند در خاتمه یاد آور شد: بوئین زهرا شهر بالقوه و دارای پتانسیل خوبی است که میتواند بعنوان یک شهر مهم در استان ایفای نقش کند و امیدوار هستیم که با  تلاش مسئولین و مردم فهیم این شهر بوئین زهرا را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
قابل ذکر است که اجرای شعر خوانی، موسیقی زنده و قرعه کشی و اهداء جایزه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به سع نفر از شرکت کنندگان در جشن از دیگر برنامه های این آیین بود.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
785 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0