با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

افزایش تصمیم‌ سازی ذی‌ نفعان و مدیران پروژه‌های ساختمانی با فرهنگ جدید ساخت و ساز BIM

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، بیان داشت: فرهنگ جدید ساخت و ساز بر پایه BIM زمینه‌ ساز بدعت‌ های جدیدی در فرآیندهای طراحی، مدیریت ساخت، تولید و تهیه مصالح استاندارد و نظارت بر اجرا، مدیریت انرژی ساختمان، ایمنی، بهداشت و محیط ‌زیست، بهره‌ برداری و نگه داری صحیح ساختمان و موارد مشابهی شده است.

کد خبر: 961206038 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۶:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، بیان داشت: فرهنگ جدید ساخت و ساز بر پایه BIM زمینه‌ ساز بدعت‌ های جدیدی در فرآیندهای طراحی، مدیریت ساخت، تولید و تهیه مصالح استاندارد و نظارت بر اجرا، مدیریت انرژی ساختمان، ایمنی، بهداشت و محیط ‌زیست، بهره‌ برداری و نگه داری صحیح ساختمان و موارد مشابهی شده است.

افزایش تصمیم‌ سازی ذی‌ نفعان و مدیران پروژه‌های ساختمانی با فرهنگ جدید

افزایش تصمیم‌ سازی ذی‌ نفعان و مدیران پروژه‌های ساختمانی با فرهنگ جدید

افزایش تصمیم‌ سازی ذی‌ نفعان و  مدیران پروژه‌های ساختمانی با فرهنگ جدید ساخت و ساز BIM

حامد مظاهریان، بمناسبت برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان که هفتم و هشتم اسفند ماه در سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار میگردد، پیامی به شرح زیر اعلام کرد:
ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم؛ سرعت رشد فناوری در محصولات و خدمات چندین برابر سالهای قبل شده است. دوران ماشین و کامپیوتر را پشت سر گذاشته ایم و هر روز رویدادهای عظیم سایبری را شاهد هستیم. رباتها و ابزارهای دیجیتال و مجازی به تدریج جای انسان و ماشین‌آلات مکانیکی را در صنایع تصاحب می‌ کنند و صنعت ساختمان از این قاعده مستثنی نیست. امروزه الگوهای نوینی در شکل ‌گیری ساخت و سازهای نوین بظهور رسیده ‌اند که مهم ترین آن مدل سازی اطلاعات ساختمان یا همان BIM می ‌باشد.
پیدایش مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM و فناوریهای نوین نرم افزاری و سخت افزاری، افقهای جدیدی را پیشروی صنعت ساختمان در کشورهای پیشرفته باز کرده است. فرهنگ جدید ساخت و ساز بر پایه BIM زمینه‌ ساز بدعت ‌های نوینی در فرآیندهای طراحی، مدیریت ساخت، تولید و تیهه مصالح استاندارد و نظارت بر اجرا، مدیریت انرژی ساختمان، ایمنی، بهداشت و محیط ‌زیست، بهره‌ برداری و نگه داری صحیح ساختمان و موارد مشابهی شده است که علاوه بر سهولت و دقت بر سرعت پردازش اطلاعات لازم جهت تصمیم‌ سازی ذی ‌نفعان و مدیران پروژه‌ های ساختمانی افزوده است.
کشور ما هم از نظر قدمت دانش مهندسی و هم توانمندی مهندسین همواره جایگاه ویژه ‌ای در جهان داشته است. ما شاهد کاربرد این فناوری در سطوح مقدماتی توسط مهندسان جوان در پروژه‌ ها هستیم و قصد داریم با هم یاری نیروهای جوان و کارآمد کشور و حمایتهای دولت محترم تدبیر و امد، این فناوری را در کشور پیاده‌ سازی کنیم تا علاوه بر ارتقای کیفیت ساخت وساز، یکسان ‌سازی و استانداردسازی، فرصت‌ های جدیدی در حوزه کارآفرینی و اشتغال به واسطه این فناوری در صنعت ساختمان فراهم آوریم.

افزایش تصمیم‌ سازی ذی‌ نفعان و مدیران پروژه‌های ساختمانی با فرهنگ جدید

کنفرانس بین‌المللی مدل سازی اطلاعات ساختمان BIM میتواند بستر و محل هم‌اندیشی مناسبی بمنظور بررسی چالشهای پیش رو در این رویکرد باشد و لازم است تا تمامی علاقه مندان و متخصصان این حوزه در این کنفرانس بصورت جدی و مستمر مشارکت نموده تا نتایج ارزشمند حاصل از آن، دولت و صنعت ساختمان را در نیل به اهداف برنامه توسعه کشور، کمک کند.
لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه بین المللی مدل سازی صنعت ساختمان (BIM)، هفتم و هشتم اسفند ماه در سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار میگردد.

منبع : دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
605 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0