ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی آخوندی در حاشیه گردهمایی HSE بیان داشت:

مطمئنم مهندسان از بخش ‌نامه عدم تعارض استقبال می ‌کنند

آخوندی در حاشیه نخستین جشنواره ملی نشان تعالی HSEضمن تبریک روز مهندس و ابراز امیدواری بابت این که سازمان نظام مهندسی بتواند به ماموریتهای اصلی خود جامه عمل بپوشاند درعین حال بخشنامه عدم تعارض منافع را مقدمه ای بر رعایت مقررات ایمن ‌سازی ساختان ‌ها تلقی کرد و عنوان کرد: مطمئنم که جامعه مهندسی و سازمان‌ های نظام مهندسی از این بخش نامه استقبال خواهند کرد.

کد خبر: 961206031 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۳:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،آخوندی در حاشیه نخستین جشنواره ملی نشان تعالی HSEضمن تبریک روز مهندس و ابراز امیدواری بابت این که سازمان نظام مهندسی بتواند به ماموریتهای اصلی خود جامه عمل بپوشاند درعین حال بخشنامه عدم تعارض منافع را مقدمه ای بر رعایت مقررات ایمن ‌سازی ساختان ‌ها تلقی کرد و عنوان کرد: مطمئنم که جامعه مهندسی و سازمان‌ های نظام مهندسی از این بخش نامه استقبال خواهند کرد.

مطمئنم مهندسان از بخش ‌نامه عدم تعارض استقبال می ‌کنند

مطمئنم مهندسان از بخش ‌نامه عدم تعارض استقبال می ‌کنند

مطمئنم مهندسان از بخش ‌نامه عدم تعارض  استقبال می ‌کنند

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نخستین جشنواره تعالیHSE در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که بخش نامه عدم تعارض چه پیامدهای مثبتی برای صنعت ساختمان خواهد داشت ضمن توضیح این مطلب که جامعه باید بتواند به اقدامات و خدمات مهندسی اطمینان کامل کند و مهندسان بعنوان یک مرجع قابل قبول درجامعه نقش آفرینی داشته باشند، ادامه داد: با این رویکرد مدتی است که دولت بحث اخلاق مهندسی را که عمدتا متکی به عدم تعارض منافع بوده است را مطرح کرده و در این موضوع آیین نامه در هیات وزیران به تصویب و متعاقب آن آیین نامه ودستورالعمل ‌هایی ابلاغ کرده است.
آخوندی با یادآوری این موضوع که با این نگاه اقدام به اصلاح دستورالعملهای قبلی کردیم، تصریح کرد: حرف اساسی ما اینست که تمام کسانیکه در حوزه عمومی چه دولت، شهرداری و شرکتهایی دولتی قرار دارند که نهایتا باید یک فعالیت مهندسی را نظارت، کنترل و تایید کنند نباید در موضوع اجرا و طراحی مسوولیت داشته باشند زیرا که اگر ۲ طرف میز بنشینند امکان و احتمال خطا وجود دارد.
وی بیان داشت: آن چیزی که میتواند درجامعه این اطمینان را ایجاد کند اینست که مهندسان به این اخلاق عمومی وفادار باشند و به آن عمل میکنند. بهمین خاطر این موضوع در صدر برنامه های وزارت خانه راه وشهرسازی قرارگرفت و موضوع را با سازمان نظام مهندسی مطرح کردیم ومطمین هستیم که سازمانهای نظام مهندسی در سراسرکشور و هم چنین همه مهندسان از این امر استقبال خواهند کرد.

مطمئنم مهندسان از بخش ‌نامه عدم تعارض استقبال می ‌کنند

وی یاد آور شد: البته این موضوع، افزون بربحث اخلاق عمومی و ایجاد اعتماد جامعه به مهندسان از جهت تفکیک شغل خیلی مهم است تا مهندسان جوان و کسانیکه وارد بازارکار میشوند بتواند به مشاغل طراحی، نظارت و اجرا دسترسی داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که اصلی ترین بحث این است که ما فرآیندها را اصلاح کنیم و مانع از ایجاد تعارض منافع گردیم تا اگر خدای نکرده درفرآیندها تخلفی رخ داد، افراد منفعتی در اغماض فرایندها نداشته باشند، گفت: بنابراین بحث عدم تعارض منافع مقدمه ای بر رعایت ایمن سازی ساختمان‌ ها است و برای افزایش ایمنی البته مقررات خاص آن موجود است اما همه مهندسان باید نسبت به این موضوع آموزش ببیند.

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
671 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
1 0