کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار زاهدان بیان کرد:

کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری عنوان داشت: امروز کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست که دلیل آن حرکت نوید بخش سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش های مختلف است.

کد خبر: 961206025 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری عنوان داشت: امروز کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست که دلیل آن حرکت نوید بخش سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش های مختلف است.

کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست

کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست

کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای  استان قابل قیاس با گذشته نیست

باقر کرد با تبریک زاد روز خواجه«نصیرالدین طوسی» و روز مهندس به مهندسین با اشاره به دستورالعمل حذف شاغلان مهندس در نه دستگاه دولتی از چرخه نظام مهندسی ساختمان، گفت: حذف بخشی از توانمندیها و تخصص مهندسان صاحب تجربه از چرخه نظارت بر طرح های عمرانی کشور که بعضا در برخی بخش ها ممکن است منحصر به فرد باشند، اشکال دارد و باید در این زمینه تجدید نظر گردد.
باقر کرد تصریح کرد: پیش از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان از تخصص و توان علمی مهندسان استفاده نمیشد و عملا در شهرسازی نقشی نداشتند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: هم چنین اصول فنی ساختمان ، تاسیسات ، معماری و سایر موارد مرتبط با ساخت و ساز در ساختمان ها رعایت نمیشد.
کرد افزود: بعنوان نمونه در شرایط فعلی با ورود گاز به استان، امکان لوله کشی گاز در هیچیک از ابنیه ها و ساختمان هایی که در گذشته احداث شده اند، بدون تخریب آن ها فراهم نیست.

کیفیت ساخت و ساز ابنیه ها در شهرهای استان قابل قیاس با گذشته نیست

وی با عنوان این که ساخت و سازها در گذشته از کیفیت لازم برخوردار نبوده اند، خاطر نشان ساخت: با تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و تشکیل گروه های نظارتی و شورای انتظامی در سازمان ها، کار نظارت بر ابنیه ها به صورت جدی آغاز شد .
به گفته او، با اجرای طرح مکانیزه ارجاع نظارت بر ساخت و سازها برای کلیه اعضاء در استان ، تحول جدی در کیفیت و نظارت بر ساخت و سازها بوجود آمد.

منبع : قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
800 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0