عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی معاون نظام مهندسی استان خراسان رضوی مطرح کرد:

عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی

معاونت نظام مهندسی استان خراسان رضوی از عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی خبرداد.

کد خبر: 961205026 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۹:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت نظام مهندسی استان خراسان رضوی از عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی خبرداد.

عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی

عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی

عضویت سی و هفت هزار مهندس  در نظام مهندسی استان خراسان رضوی

فرزاد ذوقی که در موسسه عالی وحدت تربت جام حضور داشت، بیان کرد: سی وهفت هزا رمهندس عضو سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی هستند و دیگر وقت آن رسیده روشهای ناکارآمد سنتی، پرهزینه، زمان بر و پر استهلاک کنار گذاشته شود.
ذوقی در ادامه نقش نظام مهندسی را پررنگ و حائز اهمیت خواند و گفت: نقش نظام مهندسی و اعضای آن و دانشگاه دراین میان خیلی پررنگ و حائز اهمیت است و اگر دانشگاه مهندس متعهد تربیت نکند و  مهندس در این دو زمینه سعی نکند و اگر نظام مهندسی نظارت راهبردی و کنترلی نداشته باشد دیگر چه کسی میتواند در این زمینه اقدام کند.
صنعت ساختمان کشور در مسیر رشد شتابان
معاونت نظام مهندسی استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز صنعت ساختمان کشور در معرض رشد شتابان تکنولوژی روشهای ساخت و تکنولوژی تنوع مصالح ساختمانی قرارگرفته است و سازمان های نظام مهندسی و مهندسان عضو آن و دست اندرکاران این صنعت وظیفه مند به این دو ابزار میباشند  و غافل شدن از این دو ابزار چیزی جزعقب ماندگی و اتلاف منابع وسرمایه ها ومضمحل شدن نیروی انسانی را به دنبال نخواهد داشت.
اتلاف انرژی شرق مشهد ۳ برابر غرب آن است

عضویت سی و هفت هزار مهندس در نظام مهندسی استان خراسان رضوی

وی در ادامه به اتلاف انرژی در بافتهای سنتی و مدرن اشاره و تصریح کرد: با توجه به تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته مشخص شد اتلاف انرژی شرق مشهد ۳ برابر غرب آنست چون ناحیه شرق مشهد دارای بافت فرسوده وسنتی است وناحیه غرب مشهد بافت ساختمانی جدید و به روز دارد و این بخوبی آثار استفاده از تکنولوژی جدید در روش های ساخت و استفاده از مصالح مدرن را آشکار میکند و این مهم محقق نمی گردد جز در سایه افزایش آگاهی و دانش مهندسان طراح، ناظر،  مجری ذیصلاح، کارگران و استاد کاران رشته ساختمان که در این راستای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گام های جدی برداشته است که بتواند هرچه بیش از پیش اجرای ساختمان و نظارت آنرا واقعی نماید.
ذوقی خاطر نشان ساخت: نظام مهندسی محدود به سازمان، نهاد، ارگان و یا قوای مشخصی نیست بلکه در تمام زمینه ها گسترده است وبا توجه به این که در حوزه عمرانی تمامی کارها توسط مهندسان انجام میگیرد انتظار میرود مهندسان در چرخه اقتصادی وعمرانی کشور به نحوی فعالیت کنند که حتی دیگر فعالیتهای اقتصادی به واسطه آن ها رونق یابد.

منبع : قدس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندس

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
763 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0