قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند اصلاح است معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد:

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند اصلاح است

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان داشت: با توجه به این که قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار است بنابراین این قانون نیازمند اصلاح است.

کد خبر: 961205022 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۸:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان داشت: با توجه به این که قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار است بنابراین این قانون نیازمند اصلاح است.

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند اصلاح است

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند اصلاح است

قانون نظام  مهندسی و کنترل ساختمان  نیازمند اصلاح است

عنایت الله رحیمی، روز شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شیراز گفت: از آن جا که قوانین توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می گردد و دولت تنها مجری آنست، انتظار این است که نماینده های مجلس با لحاظ کردن منافع عمومی، دولت را در گرداوری و تصویب یک قانون شفاف و قابل اجرا کمک کنند.
رحیمی ادامه داد: با گرداوری یک قانون شفاف و کارآمد میتوان یک نقشه راه برای دستگاههای اجرایی ترسیم کرد و بسیاری از مسائل و مشکلات را حل و فصل کرد چرا که این مسایل با استیضاح و حذف کردن حل نمی گردد.
وی، نبود تعادل کمی و کیفی عرضه و تقاضا در تامین مهندس و پذیرفته نشدن مهندسان از طرف متقاضیان خدمات فنی و مهندسی را از جمله چالشهای پیش روی سازمان نظام مهندسی و مهندسان بیان کرد.
رحیمی تصریح کرد: باید دید که چرا نتوانسته ایم بگونه ای عمل کنیم که مصرف کنندگان ما احساس کنند که نیازمند خدمات نظام مهندسی هستند و این ذهنیت در آن ها ایجاد گردد که اگر از خدمات مهندسی استفاده لازم را ببرند حتما برای آن ها سودمند خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت : امیدوار هستیم که درآینده ای نزدیک با استفاده از دانش متخصصان حوزه های عمران، شهرسازی و معماری شاهد تحقق اهداف مرتبط با توسعه در کشور باشیم.

قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند اصلاح است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: باید با برنامه ریزی، از محصول فکری نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش آموخته دانشگاهی برای ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمد کشور استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: تا امروز با فروش و عرضه مواد معدنی و مواد خام به دیگر کشورها برای اداره کشور کسب درآمد کرده ایم که لازم است امروز این رویه تغییر کند و با روشهای دیگر به فکر کسب درآمد برای کشور باشیم.
رحیمی خاطر نشان ساخت: بی شک نیروهای تحصیل کرده و مهندسان ما میتوانند بعنوان اقشار فرهیخته و نیروهای فکری، آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
وی یاد آور شد: دنیا امروز بر روی نیروی انسانی تاکید دارد، سرمایه گذاری میکند و بسیاری کشورهای پیشرفته از طریق فروش محصولات فکریشان درآمد کسب میکنند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
828 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0