افزایش پانزده درصدی ساخت و ساز در گلپایگان ریاست دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان عنوان کرد:

افزایش پانزده درصدی ساخت و ساز در گلپایگان

ریاست دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان بیان کرد: مجموع ساخت و ساز طی یازده ماه در گلپایگان با افزایش پانزده درصدی نسبت به گذشته رشد مثبت داشته است.

کد خبر: 961205020 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۷:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان بیان کرد: مجموع ساخت و ساز طی یازده ماه در گلپایگان با افزایش پانزده درصدی نسبت به گذشته رشد مثبت داشته است.

افزایش پانزده درصدی ساخت و ساز در گلپایگان

افزایش پانزده درصدی ساخت و ساز در گلپایگان

ساخت و ساز در گلپایگان پانزده  درصد افزایش یافت

علی رضا اشراقی ظهر شنبه،‌ در جلسه خبری با خبرنگاران بمناسبت روز مهندس، بیان کرد: خواجه نصیرالدین طوسی در سال پانصد و نود و هفت هجری قمری در طوس به دنیا آمد و در سال ششصد و هفتاد و دو هجری قمری در شهر کاظمین دیده از جهان فروبست و به لحاظ ارادت قلبی نسبت به ائمه اطهار (علیه السلام) در پایین پای امامان معصوم حضرت امام موسی بن جعفر (علیه اسلام) و امام محمدباقر (علیه اسلام) در کاظمین به خاک سپرده شد.
اشراقی با تاکید بر این که سازمان نظام مهندسی بعنوان یک سازمان مردم نهاد در راستای اصل صد و بیست و هفت قانون اساسی در اسفند هفتاد و سه از طرف مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال هفتاد و چهار از طرف ریاست جمهوری وقت ابلاغ قانونی شد و آغاز بکار کرد، گفت: اهداف نظام مهندسی ساختمان در جهت تقویت و توسعه ارزشهای اسلامی در معماری و شهرسازی و ارتقاء سطح دانش فنی صاحبان حرفه ها است.
وی با اشاره به فعالیت این مرکز، گفت: دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان در حال حاضر دویست نفر عضو داشته که صد و بیست و هشت نفر از آن ها دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی مسکن و شهرسازی در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک و نقشه برداری ارائه خدمات به دستگاهها و مراجع مورد نیاز شهری و روستایی هستند.
ریاست دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان با تاید بر این که از ابتدای امسال تابه حال در دفتر نظام مهندسی گلپایگان حدود هزار وسیصد واحد مسکونی و سیصد و پانزده واحد تجاری در مساحتی بالغ بر صد و سی هزار مترمربع از طرف مهندسین طراحی و در حال اجرا است، ادامه داد: ساماندهی نماهای ساختمانهای مشرف به معابر اصلی و ورودیهای اصلی شهر با ساز و کارها و استانداردهای اخذ شده از طرف مسکن و شهرسازی استان و استانداری از جمله برنامه های آتی سازمان نظام مهندسی است که در حال اجرا است.
وی با بیان این که وظیفه نظام مهندسی ضمن احترام به تولیدکنندگان مسکن، حمایت از حقوق مصرف کنندگان است، تصریح کرد: طبق این اساس نظارت و سختگیریهای مهندسان در زمینه اجرای دستورالعملها و ضوابط فنی بدست اندرکاران و مجریان ساخت با هدف و نیت شرایط مطلوب برای همشهریان بوده تا با خاطری آسوده پولی را که با زحمت فراوان بدست آورده اند برای خریدن مسکن مستحکم و مطمئن صرف کنند.
اشراقی با بیان  این که ساختمانهای ساخته شده در سطح گلپایگان از کیفیت مطلوبی در راستای طراحی و روش اجرا برخوردار است، اظهار داشت: جهت ارج نهادن به حقوق مصرف کنندگان نهم اسفند روز حمایت از مصرف کنندگان نام گرفته و طبق این اساس برابر دستورالعملهای اجرایی مهندسان این نهاد با استفاده از ابزار دقیق نظیر آزمایشات بتن و بازرسیهای جوش نسبت به بازدیدهای کنترلی اقدام میکنند.
وی با عنوان این که ارتقاء کیفیت ساخت دارای شاخصه های زیادی است، ابراز داشت: مهم ترین شاخصه ها استفاده از مهندسان عمران، معماری، برق، مکانیک و نقشه برداری برای اقدام و رعایت ضوابط آیین نامه درجه اول است که در کنار آن همکاری و تعامل سازندگان که نیت بر احداث صحیح داشته باشند خیلی مؤثر خواهد بود و در این راستا فرهنگ پذیری و اشتیاق مردم این خطه به همکاران ما خیلی کمک کرده است.

افزایش پانزده درصدی ساخت و ساز در گلپایگان

ریاست دفتر نظام مهندسی ساختمان گلپایگان از دیگر موارد مورد توجه نظام مهندسی را روزآمدی، توانمندسازی و مباحث آموزشی اعضای عضو دفتر نام برد و گفت: کنترل خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات توسط مهندسین طی بازرسی مضاعف از طرف تیمهای کنترل بصورت دوره ای از ساختمانهایی که در حال ساخت است، اجرا می گردد و در این راستا از هیچگونه مسامحه، سهل انگاری و قصور قابل پذیرش نبوده و معتقد هستیم شأن و منزلت مهندسی در خدمت رسانی و رضایت مردم در کنار اجرای دقیق ضوابط آیین نامه ای است.
وی در تشریح فعالیت فارغ التحصیلان داوطلب در نظام مهندسی به افزایش ده درصدی آن ها طی امسال در گلپایگان اشاره کرد و عنوان داشت: هزینه های ساخت و ساز دریافتی از سازندگان مسکن بابت خدمات برابر مصوبه استان و کمیسیون چهار نفره متشکل از مسکن و شهرسازی، استانداری، شهرداری و نظام مهندسی با تعرفه نود درصد استان برای نظارت در چهار رشته عمران، معماری، برق و مکانیک دریافت می گردد که برابر ۲ درصد هزینه های یک ساختمان است.
اشراقی، وجوه پرداختی به ناظرین را در مرحله اول شصت درصد و چهل درصد مابقی را بمراتب پیشرفت کار بعد از پایان سفت کاری و شروع نازک کاری بیست درصد و صدور پایان کار بیست درصد مابقی بیان کرد و افزود: سهم نظام مهندسی پنج درصد از نود درصد تعرفه استان خواهد بود که بابت خدمات و کنترل مضاعف اخذ می گردد.
وی در تشریح مشکلات پدید آمده بین نظام مهندسی ساختمان و مسکن و شهرسازی ضمن تقدیر از حمایت و جانب داری، علی بختیار نماینده شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی از جامعه مهندسان، مراتب تشکر و قدردانی خود از وی اعلام داشت و تصریح کرد: مجموع ساخت و ساز انجام گرفته طی یازده ماهه در شهرستان گلپایگان با افزایش پانزده درصدی نسبت به گذشته رشد مثبت داشته که نسبت به سالهای نود و یک تا نود و پنج که ساخت و ساز دارای رشد منفی بوده در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
اشراقی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از مردم شهرستان در راستای همکاری با دفتر نظام مهندسی ساختمان و با اشاره به این که هیئت نمایندگی این دفتر سه نفر هستند که هر ۳ سال یک بار انتخاب می گردند، خاطر نشان کرد: ریاست هیئت مدیره این مجمع را علی رضا اشراقی (مهندس رشته عمران)، خانم سعادت (معماری)، حسین نکونام (مکانیک و برق) و مجید مرادی بعنوان خزانه دار دفتر نظام مهندسی که توسط این هیئت تعیین و معرفی می گردد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
725 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0