تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران

ادبیات مسئولان در حوزه ساخت‌ و ساز عامیانه است / نود و یک درصد پروژه های مشارکتی مسکن موفق نبود

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این که ادبیات مسئولان کشور در حوزه ساخت و ساز عامیانه بوده و کارشناسی نیست، بیان کرد: فقط نه درصد از پروژه‌های مشارکتی ساختمان سازی کشور موفق بوده است.

کد خبر: 961203014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ اسفند ۹۶ - ۵:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این که ادبیات مسئولان کشور در حوزه ساخت و ساز عامیانه بوده و کارشناسی نیست، بیان کرد: فقط نه درصد از پروژه‌های مشارکتی ساختمان سازی کشور موفق بوده است.

نود و یک درصد پروژه های مشارکتی مسکن موفق نبود

نود و یک درصد پروژه های مشارکتی مسکن موفق نبود

ادبیات مسئولان در حوزه ساخت ‌و ساز عامیانه است / نود و  یک درصد پروژه های مشارکتی مسکن موفق نبود

حیدر جهانبخش در گردهمایی ملی مشارکت در ساخت با انتقاد از ادبیات مسئولان کشور در حوزه ساخت و ساز مسکن، گفت: تا زمانیکه نخواهیم ادبیات ساختمان را از عامیانه به تخصصی تبدیل کنیم، شاهد توسعه این بخش نخواهیم بود.
جهانبخش با اشاره به این که متأسفانه ادبیات مسئولان کشور در حوزه ساخت و ساز ساختمان کاملا عامیانه است، ادامه داد: این ادبیات مبتنی بر دانش روز نبوده و تخصصی نیست، دست‌ اندر کاران ساختمان باید در فرهنگ سازی وارد شده و در این رابطه تولید محتوا کنند.
وی در ادامه با تاکید بر این که مشارکت در ساخت را فقط در تابلوهای بنگاه‌ های املاک می ‌بینیم و آن را به جریان مبتنی بر دانش روز تبدیل نکرده‌ایم، افزود: هنوز در حوزه مشارکت در ساخت مشکل و معضل داریم که ضروری است این مسئله به یک موضوع حقوقی تبدیل گردد.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با عنوان این که هشتاد و دو درصد پروژه‌های شهرهای جدید در مشارکت موفق نبوده است، اظهار داشت: ساختمان و ساخت و ساز مسکن یک سیستم باز است و با سیستم بسته صنعتی متفاوت است.
جهانبخش مطرح کرد: در سیستم صنعتی یک محصول تولید می‌شود که صفر تا صد فرآیندهای آن قابل کنترل است ولی ساختمان محصول نیست و فرآیندهای آن متأثر از عوامل مختلفی است.

نود و یک درصد پروژه های مشارکتی مسکن موفق نبود

وی، بیان داشت: باید سیستم‌ های ساختماین را بسته کنیم بعنوان نمونه در کارخانه اسکلت را تولید کنیم باید بتوانیم بعضی از فرآیندهای ساختمان سازی را در کشور را کارخانه‌ ای کنیم تا روی آن کنترل دقیقی اعمال گردد.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با عنوان این که کم تر از نه درصد پروژه ‌های مشارکتی ساختمان سازی کشور موفق بوده است، با طرح این سوال که تا کی مسئولان باید کشور را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنند، گفت: بسیاری از کشورها که پنجاه سال از ما عقب بودند در حوزه ساخت و ساز مسکن از ما جلو زده‌اند کشورهایی همچون افغانستان، عراق و مالزی جزو همین کشورها هستند این درحالیست که ما هنوز نگران مشارکت در ساخت هستیم.
جهانبخش با اعلام این که نود و دو درصد ساختمان‌ های کشور در زمان بهره‌ برداری در مخاطره هستند نه در زمان طراحی و ساخت، افزود: پیشنهاد می‌ کنیم برای ساختمان بعد از صدور پایانه کار پروانه بهره‌برداری صادر گردد تا امکان استفاده صحیح از آن را داشته باشیم.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۶
817 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0