فعالیت صد و چهل آزمايشگاه بتن در استان مازندران ریاست سازمان نظام مهندس ساختمان استان مازندران مطرح کرد:

لزوم جایگزینی صنعتی سازی بجای سنتی سازی در ساخت وسازها / فعالیت صد و چهل آزمايشگاه بتن در استان مازندران

سیف الله علی نیا، با اشاره به این که بالغ بر هفتاد درصد عامل تخريب ساختمان در بلاياي طبيعي ، مصالح ساختماني غير استاندارد هستند، بر لزوم جایگزینی صنعتی سازی بجای سنتی سازی در ساخت وسازها تاکید کرد.

کد خبر: 961203005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ اسفند ۹۶ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف الله علی نیا، با اشاره به این که بالغ بر هفتاد درصد عامل تخريب ساختمان در بلاياي طبيعي ، مصالح ساختماني غير استاندارد هستند، بر لزوم جایگزینی صنعتی سازی بجای سنتی سازی در ساخت وسازها تاکید کرد.

فعالیت صد و چهل آزمايشگاه بتن در استان مازندران

فعالیت صد و چهل آزمايشگاه بتن در استان مازندران

لزوم جایگزینی صنعتی سازی بجای  سنتی سازی در ساخت وسازها / فعالیت صد و چهل آزمايشگاه بتن  در استان مازندران

وی، در كارگاه تخصصي بتن مدرن، با بیان این که بدون به کار گیری مصالح ساختمانی استاندارد دست یابی به ساخت و ساز اصولی ممکن نخواهد بود، ادامه داد: مقررات ملي ساختمان و آيين نامه هاي مربوطه، كنترل و نظارت پروژه ها و مصالح ساختماني استاندارد ، ۳ مولفه اصلي در حوزه ساخت و ساز هستند .
علی نیا با اشاره به درصد پایین مصالح ساختمانی استاندارد، افزود: حدود پنج هزار تنوع محصول ساختماني وجود دارد و تنها حدود دویست محصول داراي استاندارد اجباري هستند، که پایین بودن این میزان از محصولات استاندارد، بخشي مربوط بمراجع حاكميتي و سازمان ملی استاندارد است كه بايد از ورود و يا توليد كالاهاي غير استاندارد جلوگيري کنند و بخشي ديگر آگاهي است كه بايد از طريق مهندسین به توليدكنندگان و مالكان و سازندگان صورت پذیرد.
وی با اشاره به این که، کارگاههای شن و ماسه و تولید بتن در استان باید بدقت کنترل گردند، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران از سال نود و یک در بحث آزمايشگاه بتن اقدامات جدي به انجام رسانده و اكنون صد و چهل آزمايشگاه در استان در حال فعاليت هستند.
رئیس سازمان نظام مهندس ساختمان مازندران تصریح کرد: با توجه به زلزله خيز بودن استان ، بايد توجه ويژه اي در به كار گيري مصالح ساختماني وجود داشته باشد. بيش از هفتاد درصد عامل تخريب ساختمان در زلزله و بلاياي طبيعي به علت مصالح ساختماني غير استاندارد است.
علی نیا تصریح کرد: صنعتی سازی و استفاده از مصالح نوین با لحاظ مسائل زیست محیطی و صرفه جویی انرژی باید جایگزین سنتی سازی گردد.
وی گفت: گردش مالي در بخش ساختمان ، ده برابر بودجه عمراني استان است لذا در جهت حفظ سرمايه هاي ملي ، استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در بالا بردن عمر مفيد بناها اهميت ويژه اي دارد.

فعالیت صد و چهل آزمايشگاه بتن در استان مازندران

وی با بیان این که مسکن باید از حالت کالای سرمایه ای خارج شده و ایجاد آرامش ، آسایش و امنیت هدف اصلی سازنده باشد، افزود: تفاوت هزينه اي در ساخت ساختمان استاندارد با غيراستاندارد پانزه درصد است كه صرف اين مبلغ سبب افزايش عمر مفيد ساختمان و در نهايت سرمايه گذاري در بخش مسكن خواهد شد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد: مسکن مهر در بخش خود مالکی یک فرصت خیلی خوب در کشور ایجاد کرد ولی در پروژه های خارج از محدوده شهری و زمینهای واگذاری دولتی به علت به کار گیری مصالح ساختمانی نا مرغوب و اخذ سیاست ارزان سازی، خسارت هنگفتی به سرمایه های ملی و اقتصادی وارد کرد.
علی نیا با اشاره به اهميت بهره گيري از نيروهاي انساني متخصص در ساخت و سازهاي اصولي، خاطر نشان ساخت: با توجه به نزول كيفيت آموزشي در سيستم آموزش عالي، سبب شده كه سازمان نظام مهندسي ساختمان نگاه جدي در حوزه آموزش مهندسان داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندس ساختمان مازندران یاد آور شد: تهیه مشخصات فنی برای مصالح ساختمانی استاندارد در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار دارد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۶
789 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0