وجود بیش از دوازده هزار معدن سطحی در کشور نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران مطرح کرد;

وجود بیش از دوازده هزار معدن سطحی در کشور

نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان این که در کشور پنجاه و هفت میلیارد تن ماده معدنی وجود دارد، بیان کرد: دوازده هزارو پانصد معدن سطحی در کشور وجود دارد.

کد خبر: 961203002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ اسفند ۹۶ - ۱۰:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی ، نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان این که در کشور پنجاه و هفت میلیارد تن ماده معدنی وجود دارد، بیان کرد: دوازده هزارو پانصد معدن سطحی در کشور وجود دارد.

وجود بیش از دوازده هزار معدن سطحی در کشور

وجود بیش از دوازده هزار معدن سطحی در کشور

بیش از دوازده هزار معدن  سطحی در کشور وجود دارد

سید رسول سید حسینی نماینده سازمان نظام مهندسی معدن ایران در حاشیه افتتاحیه ساختمان مرکزی نظام مهندسی معدن استان سمنان با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب که ظرفیتهای معدنی کشور باید شناسایی شوند و پیرامون اقتصاد مقاومتی بر روی آنان تحقیق شوند، ادامه داد: سیاست کلی حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که رهبر انقلاب هم تاکید بر بحث اشتغال و تولید ایرانی دارند.
سید حسینی افزود: در کشور پنجاه و هفت میلیارد تن ماده معدنی وجود دارد و کشور ایران هم رتبه ده الی پانزدهم جهان را از این حیث در اختیار دارد که این امر سبب ایجاد ثروت در کشور می شود و اکتشاف، مهمترین بخش در سازمان نظام مهندسی معدن است که باید در آن سرمایه گزاری بیش تری صورت پذیرد.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: دوازده هزارو پانصد معدن سطحی در کشور وجود دارد که بهره وری سازمان نظام مهندسی معادن از آنها یکی از عوامل اصلی در اینکار است و ماموریت اصلی سازمان بکارگیری توسعه دانش فنی در معادن است که استان سمنان هم از پتانسیلهای خیلی خوبی از لحاظ معادن برخوردار است و باید از آنها استفاده گردد.
برهانی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان هم در مراسم این افتتاحیه، افزود: خدمت رسانی به مهندسین در اولویتهای این سازمان است و از همه ظرفیتهای معدنی استان بهره خواهیم برد.
نهصد و هشتاد عضو در نظام مهندسی استان سمنان فعالیت میکنند
منوچهرصادقی، مدیر کل دفتر جذب سرمایه گزاری استانداری سمنان در این نشست اظهار داشت: نهصد و هشتاد عضو در نظام مهندسی فعالیت می کنند که دراین مابین تولید ارزش افزوده و فرآوری معادن از جمله مهمترین فعالیتهای این اعضا است.
صادقی ادامه داد: بهره برداری معدنی از خدمات مهندسین در جهت جلوگیری از هدر رفت منابع معدنی در جهت توسعه پایدار وحفظ محیط زیست باید از اهم فعالیتها باشد و مورد استقبال قرار بگیرد و در دو الی سه سال گذشته با کمک دستگاههای اجرایی، ساماندهی و مدیریت ظرفیتها و قابلیتهای موجود در استان در بخش کشاورزی و گردشگری و زیر ساختها مورد توجه قرار گرفته است.

وجود بیش از دوازده هزار معدن سطحی در کشور

مدیر کل دفتر جذب سرمایه گزاری استانداری سمنان، با توجه به کسب رتبه برتر در حوزه معدن در استان سمنان، تاکید کرد: استان سمنان رتبه سوم در تولید زغالسنگ، رتبه اول معادن گچ و سنگ، رتبه دوم تولیدات سولفات و سدیم را دارد و ما هم بدنبال شناسایی سرمایه گزاران، جهت سرمایه گزاری در داخل استان هستیم.
قدرت الله ابک، سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان در مراسم این افتتاحیه مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن استان باید با کمک تمام دستگاههای اجرایی ظرفیتهای معدنی استان را بشناسد و جایگاه و رتبه برترش را در کشور حفظ کند.
ابک یاد آور شد: مشکلاتی با سازمان محیط زیست داشتیم، که این مشکلات و موانع حل شده است و استان سمنان باید یک سند نیاز آبی به وزارت نیرو ارائه دهد که این سند باید نشان گر نیاز آبی کارخانه ها و معادن باشد که این سند به وسیله سازمان نظام مهندسی معدن استان تهیه خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۹۶
1041 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0