برگزاری نشست مشترک هیات مدیره سازمان با رجبی برگزاری نشست مشترک هیات مدیره سازمان با رجبی

برگزاری نشست مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با مهندس رجبی

نشست هم اندیشی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در شهرستان آبدان برگزار گردید.

کد خبر: 961120006 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ بهمن ۹۶ - ۷:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،نشست هم اندیشی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در شهرستان آبدان برگزار گردید.

برگزاری نشست مشترک هیات مدیره سازمان با رجبی

برگزاری نشست مشترک هیات  مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با مهندس رجبی

در این نشست، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، هیات مدیره نظام مهندسی خوزستان، بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، ریاست شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، معاون عمرانی استاندار خوزستان، مسئولان دفاتر نمایندگی آبادان و خرمشهر، ریاست و عضوهای شورای شهر خرمشهر وآبادان در هتل کارونسرا برگزار گردید.
در این نشست، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان داشت: در آیین نامه کنترل ساختمان پیشنهادی از سوی وزارت راه و شهرسازی وظیفه کنترل مقررات ملی ساختمان به شهرداری ‏ها تحمیل شده است که با وظایف ذاتی و قانونی شهرداری‏ ها و ساختار آن ها مغایرت دارد.
مضافاً به این که انجام اموری هم چون بررسی اسناد و مدارک فنی، مشاهده، اندازه گیری، آزمایش، برداشت، کنترل وضعیت ایمنی و تطبیق عملیات ساختمانی با نقشه‏ های فنی و مقررات ملی ساختمان که ذیل تعریف ” بازرسی ساخت” بعهده شهرداریها گذاشته میشود حتما در آینده مشکلاتی را برای شهرداری ها بوجود می آورد.
وی ادامه داد: در زمینه طراحی مهندس طراح در زمینه نظارت مهندس ناظر و در زمینه اجرا مهندس مجری سازمان نظام مهندسی ساختمان مسولیت کار خود را دارد.
رجبی تصریح کرد: صاحبان تخصص و تجربه در صنعت ساختمان بر این باور هستند که چرخه تولید ساختمان بایستی به حرفه مندان سپرده شود و نظارت در کارگاههای ساختمانی باید تقویت شود. ولیکن این آئین‏ نامه، جایگاه نظارت را بشدت تضعیف می‏نماید و بدون پشتوانه قانونی، عنوان ” بازرسی ساخت” را به چرخه ساخت و ساز می‏ افزاید.
وی گفت: در بحث آموزش در کشور حدود میلیاردها تومان صرف هزینه مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان میشود و هیچ هزینه ایی از این بابت به دولت تحمیل نمیشود اما شهرداری و شورای شهرهم میتوانند محتوای بیش تری برای ارتقا کیفیت آموزش مهندسان به سازمان نظام مهندسی پیشنهاد دهند تا با هم افزایی سازمان نظام مهندسی و شهرداریها به مردم خدمات بیش تر و بهتری بتوان ارائه داد.

برگزاری نشست مشترک هیات مدیره سازمان با رجبی

رجبی افزود: درهمکاری با پروژه اروند نگاه ملی باید داشته باشیم ودربحث تعرفه ها نیاز است سازمان نظام مهندسی خوزستان بررسی ویژه انجام دهد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: بحث ارتقا خدمات مهندسی تا تیرماه نود و هفت نظام نامه مدونی در این رابطه از سوی شورای مرکزی ابلاغ می شود.
هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در این نشست، حول مسائل و مشکلات نظام مهندسی و ضرورت حمایت شورای مرکزی گزارشهای خود را ارائه دادند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی قم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ بهمن ۹۶
598 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0