حذف مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌ های مهندسی و پزشکی در بودجه سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان داشت:

حذف مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌ های مهندسی و پزشکی در بودجه سال نود و هفت

علی اصغر یوسف نژاد عنوان کرد: مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه و عوارض نظام مهندسی، نظام پزشکی و کانون وکلا در بودجه نود و هفت حذف گردید.

کد خبر: 961119013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ بهمن ۹۶ - ۶:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،علی اصغر یوسف نژاد عنوان کرد: مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه و عوارض نظام مهندسی، نظام پزشکی و کانون وکلا در بودجه نود و هفت حذف گردید.حذف مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌ های مهندسی و پزشکی در بودجه

حذف مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌ های مهندسی و پزشکی در بودجه

حذف مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌ های مهندسی و پزشکی در بودجه سال نود و هفت

وی با اشاره به آخرین مصوبه اصلاحی کمیسیون متبوع خود، ادامه داد: ما قبل از این مصوبه ‌ای در مورد عدم افزایش تعرفه و عوارض نظام مهندسی، نظام پزشکی، وکلا، کانون رسمی دادگستری و… در سال نود و هفت داشتیم که اکنون لغو گردید.
یوسف نژاد تصریح کرد: ما در مصوبه پیشین خود اعلام کرده بودیم که عوارض و تعرفه این گونه انجمن ‌ها مانند نظام پزشکی، نظام مهندسی ساختمان، کانون وکلا، نظام مهندسی کشاورزی هیچ ‌گونه افزایشی در سال نود و هفت نسبت به سال نود و شش نداشته باشد، ولی پس از بررسی‌ ها مشخص شد که این انجمن ‌ها دارای قوانین خاص بوده و باید طبق اساس نامه خود اقدام کنند که با مصوبه ما دچار مشکلات اجرایی می ‌شوند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: پس از ارجاع این بند از لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق ما آن را حذف کرده و این اختیار را در مورد کاهش یا افزایش عوارض و تعرفه ‌ها به خود این انجمن ‌ها دادیم تا در صورت صلاحدید هرگونه اقدام لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به اصلاحات مورد نظر ریاست مجلس در لایحه بودجه سال نود و هفت هم ابراز کرد: برخی مواردی که لاریجانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد مربوط به برنامه ششم و سیاست‌ گذاری‌ های کلی است، تعدادی دیگر موارد هم مانند عدد، رقم، ردیف و حکم یک ساله ماهیت بودجه ‌ای دارند.
یوسف نژاد با اشاره به این که تنها برخی‌ موارد اعلامی ریاست مجلس را می‌ توان در لایحه بودجه سال نود و هفت اصلاح کرد، خاطر نشان ساخت: کمیسیون تلفیق بودجه خواهان ایجاد شفافیت، انضباط مالی، تعادل، قابلیت اجرا به نفع مردم در لایحه بودجه است، لذا در نوشتن و اصلاح احکام، سعی دارد تا با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، توجه به قشر متوسط و ضعیف جامعه و رعایت احکام و قوانین بالادستی مصوبات را خود بصورت شفاف و قابل فهم برای دستگاه‌ های اجرایی مصوب کند.

حذف مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌ های مهندسی و پزشکی در بودجه

نماینده مردم ساری یاد آور شد: طبق این اساس ما در نشست های خود از نظرات انجمنهای تخصصی، بدنه اجرایی دستگاه‌ ها، مجامع رسمی مانند دانشگاه‌ ها و رسانه‌ ها و هم چنین نقطه نظرات مطروحه در صحن علنی برای اصلاح بودجه استفاده می‌ کنیم تا بودجه ‌ای واقع ‌بینانه مصوب گردد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ بهمن ۹۶
776 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0