نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت:

خروج گسترده هیئت مدیره‌ ها از چرخه نظام‌ مهندسی

بخش نامه ها و دستورالعملهای جدید وزارت راه و شهرسازی که پشت سر هم برای سازمانهای نظام مهندسی صادر گردید، ظاهرا به یک کلاف سردرگم تبدیل شده و سازمانهای نظام مهندسی را در هاله ای از شوک و ابهام نسبت به اجرای این ابلاغیه ها فرو برده است.

کد خبر: 961114009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ بهمن ۹۶ - ۳:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، بخش نامه ها و دستورالعملهای جدید وزارت راه و شهرسازی که پشت سر هم برای سازمانهای نظام مهندسی صادر گردید، ظاهرا به یک کلاف سردرگم تبدیل شده و سازمانهای نظام مهندسی را در هاله ای از شوک و ابهام نسبت به اجرای این ابلاغیه ها فرو برده است.

خروج گسترده هیئت مدیره‌ ها از چرخه نظام‌ مهندسی

خروج گسترده هیئت مدیره‌ ها از چرخه نظام‌ مهندسی

خروج گسترده هیئت مدیره‌ ها از  چرخه نظام‌ مهندسی

برخی از این مصوبات نظیر کسر پنج درصدی حق نظارت مهندسان، از آن جایی که جزو مصوبات درون سازمانی نظام مهندسی محسوب می گردد و در مجامع تصویب شده است، اجرای آن با چالشهایی مواجه است. از طرف دیگر مصوبه منع حضور افراد دوشغله و چند شغله در سازمانهای نظام مهندسی، اگرچه از یک طرف منجر به ایجاد فرصت اشتغال برای مهندسان بیکار را فراهم می آورد، ولی در عین حال به گفته مسئولان نظام مهندسی، هیئت مدیره بودن در این سازمانها هم شغل محسوب نمی گردد.
نا به هنگام بودن ابلاغیه ‌های وزارت خانه
در همین رابطه عضو کمیسیون عمران مجلس و هم عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با انتقاد از ابلاغیه های اخیر وزارت راه و شهرسازی در مورد سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: در شرایط فعلی شاید بهتر این بود که همه جوانب در ارائه این ابلاغیه ها سنجیده میشد.
شهرام کوسه غراوی با بیان این مطلب ادامه داد: ارائه هم زمان چندین مصوبه و بخش نامه شامل آیین نامه کنترل ساختمان، اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان، لغو کسر پنج درصد حق نظارت مهندسان از طرف سازمانهای نظام مهندسی و هم چنین ابلاغیه اخیر مبنی بر منع بکارگیری افراد دو یا چند شغله در سازمانهای نظام مهندسی، منجر به بروز شوک شده است.
کوسه غراوی گفت: این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی میتوانست با مشاوره بیشتر و طی زمان بندی مناسبتر، بهتر از روال فعلی عمل کند. چون با این وضعیت این احتمال وجود دارد که قشر عظیمی از عضوهای هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی، از چرخه نظام مهندسی خارج گردند.
نماینده مجلس بودن شغل نیست

خروج گسترده هیئت مدیره‌ ها از چرخه نظام‌ مهندسی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در عین حال در مورد پیشنهاد منع حضور افراد دو شغله در جایگاه نمایندگی مجلس افزود: نماینده بودن شغل نیست و بعد از ۴ سال تکلیف نماینده ها چه خواهد بود. ضمن این که هنوز چنین ابلاغیه ای صادر نشده و بهتر است اظهار نظر در این مورد را به بعد موکول کنیم.
وی هم چنین با بیان این که ابلاغیه ها از طرف وزارت راه و شهرسازی در زمان مناسبی ارائه نشده است اظهار داشت: این موضوعات نیاز به یک بحث جدی و واکاوی خاص دارد.
غراوی با اشاره به تهدیدها و فرصتهای حاصل از اجرای مصوبات و دستورالعملهای وزارت راه و شهرسازی یاد آور شد: باید سودها و ضررها و نقاط قوت و ضعف ابلاغیه های وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد تا مشخص گردد که عملیاتی شدن آن ها چه کسانی را تهدید میکند و در مقابل برای چه کسانی ایجاد فرصت میکند.
منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۶
680 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0