کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند نشست رسمی شورای شهر سنندج

کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند

در نشست رسمی شورای شهر سنندج مطرح گردید که سود معدن طلای شهرستان قروه حتی به یکی دو روستای نزدیک معدن هم نمی‌ رسد

کد خبر: 961111007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ - ۱۲:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، در نشست رسمی شورای شهر سنندج مطرح گردید که سود معدن طلای شهرستان قروه حتی به یکی دو روستای نزدیک معدن هم نمی‌ رسد.کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند

کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند

کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند

کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند

نشست رسمی شورای شهر سنندج با حضور مسئولین نظام مهندسی معدن کردستان در سالن جلسات شورا برگزار گردید.
ظرفیت ‌های معدنی استان کردستان به کشور معرفی گردد
ارسطو گویلی یکی از عضوهای شورای شهر سنندج در این نشست گفت: پتانسیل ‌ها و ظرفیت‌ های خوب معدنی استان باید ابتدا به مردم خود کردستان و سپس به ایران شناسانده گردد و اینکار میتواند بعنوان برندی با پرپایی نمایشگاه‌ های موقت سنگ‌ های معدنی به ‌ویژه سنگهای قیمتی در فضاهای شهری و سپس اختصاص ساختمان دائمی بعنوان موزه آغاز گردد.
عضو شورای شهر سنندج ادامه داد: شورا و شهرداری آمادگی خود را در مورد اختصاص المان و مکانی تحت عنوان معدن به‌ ویژه در صورتی که المان با سنگ‌ های مختص استان احداث گردد، اعلام می ‌دارد.
گویلی افزود: هویت تاریخی، کشاورزی، فرهنگی، معدنی، هنری، ورزشی و شهری سنندج می ‌تواند از طریق حوزه ‌های تخصصی احیا و به گردشگران معرفی گردد.
“خام ‌فروشی” معادن استان کردستان
انور رشیدی یکی دیگر از عضوهای شورای شهر سنندج در ادامه با اشاره به این که معدن ‌ها گنجینه‌ های روبه پایان هستند، ادامه داد: متأسفانه در معدن‌ های ما تا حدودی خام ‌فروشی صورت می ‌گیرد و نتوانستیم فرآورده ‌هایی از آن ایجاد و تأثیری در حوزه اشتغال داشته باشیم هر چند این موضوع شاید بظاهر خارج از وظیفه کاری اعضا شورای شهر باشد ولی با توجه به بیکاری موجود در میان جوانان شهر این صنعت میتواند در افزایش سرانه اشتغال موثر باشد.
رشیدی با اعلام این که سنگ ‌ها و معدن‌ های ما صادر میگردد، افزود: با برپایی نمایشگاهی از معدن ‌ها و سنگ‌ های قیمتی می ‌توانیم اقدامات فرهنگی در جذب گردشگر و دوستداران این صنعت برای معرفی بیش تر استان انجام دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت ‌های معدن و تأثیرگذاری در حوزه اشتغال، گردشگری و شهری خاطر نشان ساخت: زمانی که پروژه‌ های بزرگ برج‌ سازی انجام می‌شود باید پرونده به سازمان نظام مهندسی معدن ارسال گردد تا بدانیم چه مقدار می ‌توانیم در حوزه‌های زمین و زیرساخت‌ ها تأثیرگذار باشیم.
ظرفیت معادن کردستان در ایجاد اشتغال ‌زایی موثر است

کردستانی‌ ها از سود معدن طلای شهرستان قروه خیری ندیده ‌اند

یوسف اسدی دیگر عضو شورای شهر سنندج نیز در این نشست، گفت: معدن در استان می ‌تواند اشتغال زایی خوبی ایجاد کند ولی متأسفانه سود معدن طلای شهرستان قروه حتی به یکی دو روستای نزدیک معدن هم نمی‌ رسد.
اسدی با تاکید بر ایجاد زیر ساخت‌ ها افزود: درمنطقه نعمت‌ های طبیعی زیادی داریم ولی متأسفانه بهره آن به ما نمی‌ رسد و باید زیرساخت ‌هایی ایجاد کنیم تا این نعمت‌ ها بیرون نرود.

منبع : فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۶
963 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0