برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان استاندار گیلان

عدم تحقق رونق کسب و کار با ویلا سازی برخی افراد

با بیان این که در مسائل توسعه‌ی استان با حضور شما باید قدمهای اساسی برداریم گفت: با توجه به این که در گیلان امکان جذب بخش خصوصی و سرمایه گذار در حوزه‌ ی گردشگری وجود دارد در سخت ترین شرایط بودجه ‌ای هم نباید این استان با مشکل کاهش ساخت و سازها روبرو باشد.

کد خبر: 961107016 تاریخ انتشار: شنبه ۷ بهمن ۹۶ - ۱۱:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، استاندار گیلان، با بیان این که در مسائل توسعه‌ی استان با حضور شما باید قدمهای اساسی برداریم گفت: با توجه به این که در گیلان امکان جذب بخش خصوصی و سرمایه گذار در حوزه‌ ی گردشگری وجود دارد در سخت ترین شرایط بودجه ‌ای هم نباید این استان با مشکل کاهش ساخت و سازها روبرو باشد.عدم تحقق رونق کسب و کار با ویلا سازی برخی افراد

عدم تحقق رونق کسب و کار با ویلا سازی برخی افراد

عدم تحقق رونق کسب و کار با ویلا سازی برخی افراد

عدم تحقق رونق کسب و کار با  ویلا سازی برخی افراد

مصطفی سالاری در جلسه با تشکل ‌های حرفه ‌ای و صنفی ساختمان استان افزود: عمران و آبادانی استان در گرو وجود دست ‌اندر کاران توانمند در حوزه‌ ی صنعت ساختمان است.
در این جلسه که جمعی از اعضاء سازمان نظام مهندسی، انبوه سازان و شرکت‌ های ساختمانی استان حاضر بودند، استاندار گیلان با اشاره به این که در مسائل توسعه ‌ی استان با حضور شما باید قدم ‌های اساسی برداریم ادامه داد: با توجه به این که در گیلان امکان جذب بخش خصوصی و سرمایه‌ گذار در حوزه ‌ی گردشگری وجود دارد در سخت ترین شرایط بودجه ‌ای هم نباید این استان با مشکل کاهش ساخت و سازها روبرو باشد.
سالاری با اعلام این که با کوتاه کردن فرآیندها مردم گیلان می‌ توانند با ساخت یک واحد گردشگری امرار معاش کنند تصریح کرد: انتظار ما اینست که شرکتهای ساختمانی و انبوه سازان در این حوزه بصورت جدی ورود کنند.
وی با عنوان این که این رونق ما را صرفاً به بودجه ‌های عمرانی متصل نمی ‌کند گفت: در زمان ‌هایی که بودجه‌ های عمرانی کاهش پیدا کند می ‌توانیم با کم ترین آسیب استان را در بخشهای معیشتی اداره کنیم.

جلسه عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان و انبوه سازان با استاندار گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام این که رونق کسب و کار با ویلاسازی برخی افراد محقق نمی ‌شود، افزود: با برنامه‌ ریزی مدون میتوان با ساخت واحدهای بوم‌ گردی، شناگاه ها و احیای رودخانه ‌ها و آب‌بندان ‌ها رونق اقتصادی را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به این که اگر در سال ده هزار واحد بوم‌ گردی در استان ساخته گردد طی پنج سال این رقم به پنجاه هزار واحد تبدیل می ‌شود، افزود: با بازاریابی صحیح می‌ توان برای مردم در این واحدها درآمد پایدار ایجاد کرد.
سالاری با بیان این که گیلان در این مورد خیلی مستعد است گفت: شرکت ‌های ساختمانی و مهندسان با امکان سنجی‌ ها، شناسایی موقعیت‌ ها و طراحی این واحدها می‌ توانند نقش مؤثری در رونق کسب و کار ایفا کنند.
وی با اعلام این که عمران و آبادانی کشور و استان مرهون وجود دست‌اندرکاران توانمند صنعت ساختمان است ادامه داد: اگر درآمد کشور افزایش پیدا کند ولی زیرساخت‌ های صنعت ساختمان رشد نداشته باشد نمی‌ توان شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه ‌ی عمران و آبادانی و ساخت و ساز صحیح باشیم.
سالاری با عنوان این که اگر جامعه ‌ی مهندسان و شرکت‌ های ساختمانی مستحکم و قوی باشند سازندگی راه خود را می‌ رود افزود: باور بنده این است که گیلان می‌ تواند با دست، سرمایه و اندیشه‌ های خود گیلانیان احداث گردد.
وی تصریح کرد: اگر به دست‌اندرکاران این حوزه مجال ارائه نظرات و پیشنهاداتشان داده شود قطعاً رغبت بیش تری برای ورود به بخش ‌های مختلف سرمایه‌ گذاری در بین آنها ایجاد می ‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان این که اقدامات عمرانی را در موفقیت این بخش به تنهایی کافی نمی‌ دانم، گفت: در کارهای عمرانی اگر توسعه‌ ی اجتماعی لحاظ نگردد قطعاً دچار آسیب می‌ شود.
وی با اشاره به این که باید جایگاه انجمن‌ های موجود در حوزه‌ ی ساختمان از بعد اجتماعی در نظر گرفته شو، یاد آور شد: هر تشکل به نمایندگی از قشر عظیم زیرمجموعه‌ ی خود با دولت سخن می ‌گوید و باید فضای سیاسی و اجتماعی را در حوزه‌ ی سرمایه‌ گذاری در نظر بگیرند.

عدم تحقق رونق کسب و کار با ویلا سازی برخی افراد

سالاری به اثرگذاری توسعه‌ی اقتصادی و توسعه‌ی استان اشاره کرد و افزود: موضوعات توسعه ‌ای به دو بخش کلان و خرد تقسیم می‌ شود که در برنامه‌ ریزی استان قطعاً توجه ویژه ‌ای به مسائل خرد خواهیم داشت.
وی با اشاره به این که پروژه‌ های کلان علاوه بر ایجاد اشتغال آسیب ‌های قابل توجهی را به دنبال دارد گفت: در رونق اقتصادی که با سرمایه‌ های خرد شکل می‌ گیرد شاهد آسیب ‌های کم تری هستیم و این حوزه در استان گیلان بویژه در بخش‌ های گردشگری، کشاورزی و ورزش‌ های بومی محلی علاوه بر این که آسیبی فرهنگی و اجتماعی ایجاد نمی‌ کند سبب کسب درآمدهای بیش تر برای مردم می ‌شود.
سالاری با بیان این که سرمایه‌ گذاری‌ های خرد در استان گیلان می ‌تواند مشاغل بسیاری را ایجاد کند، تصریح کرد: اگر عزم، اراده و پشتبانه ‌ی اجتماعی برای احیاء رودخانه ‌ها و آب‌بندان ‌ها وجود داشته باشد در بستر رودخانه ‌ها می‌ توانیم برای افراد بسیاری شغل ایجاد کنیم.
وی با بیان این که عزم ما در استفاده از ظرفیت ‌های متنوع موجود در گیلان خیلی جدی است خاطر نشان کرد: باید تلاش گردد ساخت و سازهایی که از طریق مجموعه‌ های شرکت‌ های ساختمانی در روستاها انجام می ‌گیرد به سمت معماری سنتی هدایت گردد.
نماینده عالی دولت در گیلان به ارائه راهکارهای مختلف در جهت احیاء معماری سنتی در بخش شهری و روستایی اشاره و بیان کرد: برای ترغیب مردم بمنظور هدایت به این سمت تسهیلات و تخفیفات زیادی در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام این که سیاست ‌گذاری، طراحی، نظارت، اجرا و ساخت واحدها از طریق دست‌اندرکاران صنعت ساختمان انجام می ‌گیرد افزود: اطمینان دارم با اجرای طرحهایی که طی ماه های اخیر تعریف کرده ‌ایم قطعاً میزان صدور پروانه ‌ها افزایش خوبی را شاهد خواهد بود.
استاندار گیلان بر ضرورت توجه جدی به مقاوم سازی و استحکام بناها تأکید و مطرح کرد: باید با افزایش احساس مسئولیت و وجدان کاری شاهد ساخت بناهای مستحکمی باشیم.
وی با اشاره به این که سیما و منظر در ساخت و سازهای شهری و روستایی نقش مؤثری در جذب گردشگران دارد یاد آور شد: در خارج از محدوده‌ ی شهری به خصوص بزرگراه‌ ها نیز باید به این موضوع توجه جدی گردد.
سالاری، خواستار ورود جدی انبوه‌ سازان و شرکت ‌های ساختمانی به بخش‌ های مختلف گردشگری شد و افزود: با در اختیار گذاشتن رودخانه ‌های زرجوب و گوهررود به بخش خصوصی بصورت قطعه ‌بندی می ‌توان نقش موثری در احیای این رودخانه‌ها ایفا کرد.
استاندار گیلان با اشاره به این که اگر اقدامات در روستاها و شهرها بصورت صحیح انجام گیرد دیگر نگران مهاجرت نخواهیم بود گفت: با آمادگی کامل باید سعی کنیم تا سبب بی ‌انضباطی در ساخت و سازهای شهری و روستایی نباشیم.
سالاری بحضور مؤثر بخش خصوصی در کمیته‌ های چهل و هشت گانه ‌ی استان اشاره و تاکید کرد: در چنین فضایی که بخش خصوصی حضور مؤثر دارد می ‌توان از نظرات و پیشنهادات آنها بصورت تخصصی بهره‌مند شد.
در این جلسه هر یک از نمایندگان تشکل‌ های حرفه ‌ای و صنفی ساختمان استان به بیان مشکلات، دیدگاه‌ ها و پیشنهادات در حوزه ‌ی کاری خود پرداختند.

منبع : دیار میرزا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۶
1035 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0