نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

منع حضور کارکنان دستگاه ‌ها در نظام مهندسی سبب اشتغال‌ زایی جوانان میشود

 محمد جواد کولیوند ، ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان را موثر خواند و بیان داشت: با اجرای این ابلاغیه فضای کار برای جوانان باز می‌ شود و از سویی تکلیف دو یا چند شغله‌ ها نیز مشخص میشود.

کد خبر: 961107012 تاریخ انتشار: شنبه ۷ بهمن ۹۶ - ۱۰:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  محمد جواد کولیوند ، ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان را موثر خواند و بیان داشت: با اجرای این ابلاغیه فضای کار برای جوانان باز می‌ شود و از سویی تکلیف دو یا چند شغله‌ ها نیز مشخص میشود.منع حضور کارکنان دستگاه ‌ها در نظام مهندسی سبب اشتغال‌ زایی جوانان

منع حضور کارکنان دستگاه ‌ها در نظام مهندسی سبب اشتغال‌ زایی جوانان

منع حضور کارکنان دستگاه ‌ها در نظام مهندسی سبب اشتغال‌ زایی جوانان

منع حضور کارکنان دستگاه ‌ها در  نظام مهندسی سبب اشتغال‌ زایی جوانان میشود

وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان گفت: در فضای کسب و کار فعلی کشور، جلوگیری از حضور دو شغله‌ ها و چند شغله‌ ها در نظام مهندسی ساختمان کار خیلی موثری است.
کولیوند ادامه داد: با اجرای این ابلاغیه فضای کار برای جوانان باز می ‌شود و از سویی تکلیف دو یا چند شغله ‌ها نیز مشخص میشود.
وی اظهار داشت: با اجرای این حکم فرد چند شغله یا دو شغله باید بین نظام مهندسی ساختمان و شغل‌ های دیگر یکی را انتخاب کند و عرصه‌ را برای حضور جوانان و مهندسان تازه ‌کار باز بگذارد.
نماینده کرج، اشتهارد و فردیس، این اقدام وزیر راه و شهرسازی را منطقی و عاقلانه خواند و درخواست کرد که وزارت راه و شهرسازی نیز در مقابل مخالفت ‌ها محکم ایستادگی کند تا شاهد رخداد آن باشیم.
دستورالعمل اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان
لغو اخذ پنج درصدی مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان استان
مهندسان جوان برای آینده بهتر خودتان بجنگید
وی با اشاره به این که «قابلیت تنظیم چنین قانونی در قبال نمایندگان مجلس هم وجود دارد» بیان داشت: یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به قدری درگیر کارهای مربوط به قانونگذاری و نظارت میشود که فرصت انجام کارهای دیگر را ندارد.

منع حضور کارکنان دستگاه ‌ها در نظام مهندسی سبب اشتغال‌ زایی جوانان

ریاست کمیسیون اجتماعی و امور داخلی مجلس گفت: تنها مورد قابل اغماض تدریس در دانشگاه‌ است.

کولیوند با اشاره به لغو اخذ پنج درصد مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان نظام مهندسی استانها خاطر نشان ساخت: ارقام دریافتی از برخی پروژه‌ ها ارقام عجیب و غریبی است که امیدوار هستیم به یک جایگاه منطقی و معقول دست‌ یابد.
لازم به ذکر است؛ وزیر راه و شهرسازی، دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان را فراهم می ‌آورد، در چهار بند همراه با جدول پیوست ابلاغ کرد.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۶
977 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0