مسائل کرج را نمیتوان بدون توجه به مسائل منطقه ای آن حل کرد معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

انباشت هزار و پانصد میلیارد تومانی سرمایه در نظام مهندسی/ تداوم رونق مسکن

حامد مظاهریان از انجام نوزده هزار معامله مسکن در دی ماه خبر داد و بیان کرد: برآورد میشود سازمانهای نظام مهندسی در حدود هزار و پانصد میلیارد تومان انباشت سرمایه داشته باشند.

کد خبر: 961107011 تاریخ انتشار: شنبه ۷ بهمن ۹۶ - ۱۰:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،حامد مظاهریان از انجام نوزده هزار معامله مسکن در دی ماه خبر داد و بیان کرد: برآورد میشود سازمانهای نظام مهندسی در حدود هزار و پانصد میلیارد تومان انباشت سرمایه داشته باشند.انباشت هزار و پانصد میلیارد تومانی سرمایه در نظام مهندسی

انباشت هزار و پانصد میلیارد تومانی سرمایه در نظام مهندسی

انباشت هزار و پانصد میلیارد تومانی سرمایه در نظام مهندسی

انباشت هزار و پانصد میلیارد تومانی  سرمایه در نظام مهندسی/ تداوم رونق مسکن

وی در مورد وضعیت بازار مسکن درجمع خبرنگاران گفت: در آذرماه شاخصه های مهمی هم چون تعداد مبایعه نامه ها، مبلغ آن ها، قیمت واحد مسکونی و هم چنین تعداد پروانه های ساختمانی افزایش قابل توجهی را نشان میداد که تفسیر میشد شاید این اتفاق منحصر به آذرماه بوده و همه منتظر بودیم تا آمار دی ماه منتشر گردد که آیا این رشد آذرماه، اتفاقی بوده یا نه؛ ولی آمار دی ماه نشان داد آن روند شتابانی که در آذرماه آغاز شده، در دی هم ادامه داشته است.
مظاهریان افزود: بررسی هر چهار شاخص مذکور در ده ماهه ابتدایی سال جاری نشان میدهد رونق در بازار مسکن کاملا نهادینه شده است حتی در بررسی ده ماهه صدور پروانه های ساختمانی نیز شاهد رشد شش درصدی در سال جاری نسبت بمدت مشابه سال قبل هستیم.
اگر بازار ارز به تعادل نرسد، رونق بازار مسکن متوقف می گردد
مظاهریان اظهار داشت: آن چه در حال حاضر بعنوان یک نگرانی برای ادامه رونق بازار مسکن مطرح می گردد، تلاطم بازار ارز بعنوان بازار موازی مسکن است. اگر بازار ارز نتواند در کوتاه مدت به تعادل برسد، حتما روی سایر بازارهای موازی آن اثر نامطلوب میگذارد. اما اگر نرخ ارز بتواند تثبیت شود، میتوانیم به ادامه رونق بازار مسکن امیدوار باشیم.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که صبوری دولت در ۴ سال گذشته برای ممانعت از ایجاد شوک به بازار مسکن در دو ماه آذر و دی خودش را نشان داده، تصریح کرد: تنها مشکل موجود همین تلاطمات بازار ارز است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با نظر برخی کارشناسان مبنی بر افزایش پنجاه درصدی قیمت مسکن از طرف برخی فروشندگان و مالکان خاطر نشان ساخت: این حرف بهیچ وجه علمی نیست. این که تعداد معدودی مالک اقدام به افزایش ناگهانی قیمت ملک خود کنند، ملاک عمل نیست بنظر من ای اظهارات برای ایجاد بی ثباتی در بازار مسکن است چون در دی ماه نوزده هزار معامله در تهران صورت گرفت که با بررسی آن ها میتوان میانگین افزایش قیمتها را تعیین کرد. بازار تعیین کننده قیمت است نه افراد آیا آن که قیمت ملک خود را پنجاه درصد افزایش داده، توانسته آن را به فروش برساند؟

انباشت هزار و پانصد میلیارد تومانی سرمایه در نظام مهندسی

وی ادامه داد: در شهر تهران افزایش قیمت ده ماهه طبق همه معاملات ثبت شده هشت درصد و نقطه به نقطه پانزده درصد است بنابراین طی ده ماه گذشته افزایش قیمت مسکن هنوز به تورم عمومی نرسیده است این اظهارات یک شوی تبلیغاتی برای گران کردن مسکن است و بهیچ وجه صحت ندارد چون هنوز با مازاد عرضه مسکن روبرو هستیم.
دبیر شورای عالی مسکن خاطرنشان کرد: در سال آینده اگر تلاطم بازارهای موازی ادامه نیابد و منابع مالی از بانکها به سمت بازارهای موازی حرکت نکند، روند رو به رشد بازار مسکن ادامه یابد. با این حال احتمال تثبیت نرخ ارز خیلی بالاست و در سال آینده بازار مسکن نیز روند رونق خود را ادامه میدهد.
وی در مورد عدم حضور گروهها و دهکهای درآمدی پایین در بازار مسکن افزود: همواره گروه های درآمدی پایین تر از اقشار متوسط در ایران کم تر در بازار خرید و فروش حضور دارند و اکثرا بازار اجاره مسکن را بعنوان بازار هدف خود انتخاب کرده اند. اکنون طبقات میانی وارد بازار شده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد بخش نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی و احتمال شکایت نظام مهندسی ساختمان از این حکم به دیوان عدالت اداری با هدف لغو این دستورالعمل بیان داشت: بهیچ وجه امکان انجام چنین اقدامی وجود ندارد و قبل از صدور آن، مشاوره های حقوقی زیادی اخذ شده است.
به گفته وی، بخش نامه ای که در سال هشتاد و چهار معاون وزیر مسکن و شهرسازی وقت آن را صادر کرده بود، وزیر راه و شهرسازی آن را لغو کرده است. این اقدام در جهت احقاق حقوق مهندسین است چون در نظامهای مهندسی انباشت سرمایه هنگفتی رخ داده و این پنج درصد لطمه ای به ادامه حیات آن ها نمیزند.
مظاهریان گفت: برآورد میشود رقمی در حدود هزار و پانصد میلیارد تومان در حسابهای سازمانهای نظام مهندسی وجود دارد. بنابراین بازگشت این پنج درصد به دستمزد مهندسان حق آن هاست و انتظار میرفت که سازمانهای نظام مهندسی خودشان بعنوان حامی مهندسان این کار را میکردند که نکردند بهمین علت دولت ورود کرد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۶
774 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0