نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند علی اکبری

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

یک نماینده مجلس با اشاره به گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی ساختمان،‌ اقدام وزیر راه و شهرسازی در لغو کسر پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی باید از دستور وزیر اطاعت کند.

کد خبر: 961103010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ بهمن ۹۶ - ۹:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،یک نماینده مجلس با اشاره به گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی ساختمان،‌ اقدام وزیر راه و شهرسازی در لغو کسر پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی باید از دستور وزیر اطاعت کند.گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان  نظام مهندسی

علی اکبری با تاکید بر این‌ که عدم اجرا و سرپیچی از  ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درباره لغو کسر پنج درصد از دستمزد مهندسان مشاور از طرف سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان کشور صحیح نیست، گفت: لغو دریافت پنج درصدی مبلغ حق نظارت واریزی به حساب سازمان نظام مهندسی و پرداخت آن به مهندسان ناظر یک بحث تخصصی بوده که نیاز به تحلیل دارد و میتواند اهداف مختلفی داشته باشد. مثلا اگر هدفشان این بوده که از سرجمع هزینه های نظارت کاسته شود  این ابلاغیه آقای آخوندی اقدام  خوبی است.
اکبری با اشاره به نارضایتی مردم از هزینه های نظارت بر ساختمان گفت: سازندگان و مالکان ساختمانها از هزینه های نظارت نظام مهندسی ساختمان گلایه داشته و آن را زیاد می دانند. بنابراین با هر ابزار و اهرمی  که بتوان این هزینه ها را کاهش داد قطعا کمک ارزشمندی به مصرف کننده  نهایی مسکن شده  و موجب رونق ساخت و ساز و ساماندهی صنعت ساختمان میگردد.

گلایه مردم از هزینه ‌های پرداختی به سازمان نظام مهندسی

اکبری ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد بنابراین تصمیماتی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان  گرفته میشود قطعا باید به تایید وزیر راه و شهرسازی برسد لذا در تعیین تعرفه های نظارت هم اگر آقای آخوندی نظری داشته باشد، سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف و مکلف است تا آنرا اجرا کرده و از دستور مربوطه اطاعت کند.
وی با اشاره به انباشت پول در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان افزود:‌ متاسفانه زمانی که انباشت پولی در سازمانی  اتفاق می افتد بمعنای  حالت  انتفاعی پیدا کردن آن سازمان  است و بنا نیست نهادها ی مدنی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان یک درآمد اضافه بر سازمان داشته باشند که برای آن ها منجر به  پس انداز دیگری گردد.
ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد:‌ به هرحال تعرفه ی این نهادها باید بگونه ای تنظیم گردد که معادل هزینه های جاری و کارهای توسعه ای ضروری آنها باشد نه این که علاوه برآن که نیازهایشان را تامین میکنند باز یک پس انداز دیگری هم داشته باشند اگر این پس انداز اتفاق افتاده است بطور حتم  از دو حال خارج نیست یا تعرفه تعرفه ی سنگینی است که مصرف کننده و الک و سازنده نباید تا این اندازه در پرداخت آن زیزفشار قرار بگیرند یا تعرفه به اندازه بوده و در سازمان نظام مهندسی ساختمان آن گونه که باید مصرف می ‌شد تا موجب ارتقا کیفیت کار گردد اقدامی انجام نگرفته است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۶
741 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0