برخی ساختمان های کاشمر فاقد استاندارد هستند ریاست نظام مهندسی کاشمر بیان کرد:

برخی ساختمان های کاشمر فاقد استاندارد هستند

سید رضا علوی عنوان داشت: هم اکنون ساختمان ‌هایی در سطح شهر احداث می‌ شوند که فاقد کلیه استانداردها، مقاومت و استحکام هستند، ادامه داد: این ساختمان ‌ها بصورت شبانه، خلاف و در خارج از محدوده مشخص احداث می ‌شوند.

کد خبر: 961102013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ بهمن ۹۶ - ۱۰:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  سید رضا علوی عنوان داشت: هم اکنون ساختمان ‌هایی در سطح شهر احداث می‌ شوند که فاقد کلیه استانداردها، مقاومت و استحکام هستند، ادامه داد: این ساختمان ‌ها بصورت شبانه، خلاف و در خارج از محدوده مشخص احداث می ‌شوند.برخی ساختمان های کاشمر فاقد استاندارد هستند

برخی ساختمان های کاشمر فاقد استاندارد هستند

برخی ساختمان های کاشمر فاقد استاندارد هستند

برخی ساختمان های کاشمر فاقد  استاندارد هستند

وی افزود: هم چنین متأسفانه اخیرا خبرهایی مبنی بر کم فروشی در برخی مصالح ساختمانی گزارش شده است.
علوی با بیان این که ایران چهارمین کشور بلاخیز دنیا است به طوری که از چهل و یک مورد بلا سی و یک مورد آن در ایران اتفاق می ‌افتد، گفت: باید به ‌گونه ‌ای ساخت و سازها انجام گردد که با یک زمین ‌لرزه ساختمان ‌ها تخریب نگردد.
وی با اعلام این که هر چند در حوزه صنعت ساختمان قانون داریم اما اجرا نمیگردد، گفت: برغم این که افراد فاقد صلاحیت اجازه ورود به مسکن را ندارند ولی در مورد مسکن مهر کاشمر این اتفاق افتاد.
ریاست نظام مهندسی کاشمر با اشاره به این که بسیاری از مسکن مهر کاشمر در مقاطع مختلف پلمب شدند، اظهار داشت: بجای برخوردهای قهری باید فرهنگ ‌سازی گردد.

وی با بیان این که عوامل متعددی در ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: با وجود این که برخی افراد پرداخت هزینه به شهرداری و نظام مهندسی را عاملی برای روی آوردن به ساخت و ساز غیرمجاز می ‌دانند ولی این بهانه است.
علوی با اشاره به این که درصد بسیار پائینی از ساخت و ساز را هزینه‌ های نظام مهندسی و شهرداری تشکیل می ‌دهد، عنوان داشت: بیش تر افرادی که تخلف می‌ کنند کسانی هستند که در حاشیه شهر ساخت وساز کرده و شهرداری اصلا پروانه نمی ‌دهد.
وی با اعلام این که برخی مواقع شاهد ساخت خانه‌ هایی در بستر کال ‌ها و حریم رودخانه‌ ها هستیم، گفت: خانه ‌های غیرمجاز در واقع تله‌ هایی هستند که صاحب‌ خانه‌ها در آن گرفتار خواهند شد.

برخی ساختمان های کاشمر فاقد استاندارد هستند

ریاست نظام مهندسی کاشمر با عنوان این که توصیه می‌ کنیم ساخت و سازها در چارچوب ضوابط و مقررات و با استفاده از مصالح استاندار و نظارت مهندسین انجام شود، عنوان داشت: صاحبان املاک باید کار را به پیمانکاران خبره بسپارند.
وی خاطر نشان ساخت: هرچند مهندسین ناظر را بعنوان امین خود دانست ولی در اکثر مواقع متأسفانه صاحب ‌کاری که اعتمادش باید به مهندس ناظر باشد به فرد مجری اعتماد کرده و ناظر فرد غیر امین می ‌شود.
علوی با بیان این که نباید بدنبال مصالح ارزان بود، از خریدار مسکن خواست قبل از هرگونه خرید با مهندسین ناظر، شهرداری و نظام مهندسی مشاوره داشته و تحقیقات را کامل کنند.
وی با اعلام این که برخی خانه ‌ها با نمره ده پایان کار را می‌ گیرند، یاد آور شد: ممکن است کسی صد درصد استانداردها را رعایت نکند اما ساختمان را به حد قابل قبولی برساند و مهندس ناظر پایانکار را بدهد.
وی  با انتقاد از جولان مصالح غیراستاندارد در بازار اظهار داشت: متأسفانه اخیرا خبرهایی مبنی بر کم فروشی در مصالح بدست ما رسیده است.
علوی با تاکید بر این که صحبت ‌هایی می ‌شود مبنی بر این که ده متر مکعب بتن خریداری شده ولی دوازده متر فاکتور شده است، گفت: هرچند بتن با عیار سیصد و پنجاه فروخته و فاکتور می‌ شود ولی با عیار دویست و پنجاه تحویل می ‌دهند. دستگاه‌ های مسئول باید پی گیر این موضوع باشند، از وجود مصالح غیراستاندارد در همه حوزه ‌های ساختمان‌ سازی خبر داد و افزود: بسیاری از میلگردها  و آهن‌آلات موجود در بازار غیراستاندارد هستند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی قم

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۶
906 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0