موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه پنج درصدی آخوندی ریاست کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:

موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه پنج درصدی آخوندی

ریاست کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه نود و هفت مصوب گردید تا مطالبات پیمانکاران از دولت با بدهیهای آن ها به بانکها تهاتر شود.

کد خبر: 961102007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ بهمن ۹۶ - ۶:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه نود و هفت مصوب گردید تا مطالبات پیمانکاران از دولت با بدهیهای آن ها به بانکها تهاتر شود.موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه پنج درصدی آخوندی

موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه پنج درصدی آخوندی

موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه پنج درصدی آخوندی

موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه  پنج درصدی آخوندی

محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مورد بخش نامه اخیر وزارت راه و شهرسازی و حذف کسر پنج درصد از دستمزد مهندسان از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: این مبالغی که از مهندسان کسر گردید باید در راستای خدمات به مهندسان مانند آموزش و فراهم کردن زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی هزینه میشد.
رضایی کوچی ادامه داد: این که بخواهیم پولی از مهندسان کسر و آن را صرف حقوق کارمندان کنیم، کمیسیون عمران با این موضوع چندان موافق نیست.
وی در مورد سوالی در خصوص نداشتن مبنای قانونی برای اعمال جدید کسر پنج درصد از حق نظارت مهندسان گفت: تا به حال در این مورد اختلاف نظر وجود داشت بهمین علت در بحث اصلاح قانون نظام مهندسی یکی از موادی که اصلاح و شفاف میشود، همین موضوع کسر درآمد مهندسان بعنوان حق النظاره و هم چنین نحوه هزینه کرد این درآمدهاست.

ریاست کمیسیون عمران مجلس افزود: کمیسیون عمران با بخش نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی موافق بوده و مایل نیست تا این پنج درصد از مهندسان کسر گردد و امیدوار هستیم بخش نامه وزیر راه و شهرسازی از دهم بهمن ماه امسال اعمال گردد.
رضایی کوچی در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: قبلاً لایحه ای به این منظور به مجلس فرستاده شده بود و ما یک ماه به دولت فرصت دادیم تا پیش نویس این لایحه را اصلاح کند اما این پیش نویس قابل اجرا نیست بهمین علت بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون عمران رأساً به این موضوع ورود کرده و طرحی که در نظر دارد را بررسی خواهد کرد که تا قبل از پایان امسال این مسئله اجرایی می گردد.
وی در مورد تبدیل شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک به سازمان توسعه کیفیت پروژه های عمرانی، گفت: در حال حاضر پروژه های عمرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و ساختمانهای ما نسبت به عمر مفید سازه های دیگر کشورها طول عمر پائینی دارند حتی ساختمانهای جدیدی هم که احداث می گردد در مدت زمان کوتاهی فرسوده میشوند. این موضوع بعوامل متعددی از جمله نداشتن کارگر ماهر، نبود آموزش برای مهندسان ساختمانها، کیفیت پائین مصالح و نبود دستگاه حاکمیتی برای نظارت بر کیفیت ساخت و ساز ها در کشور است. بهمین علت نیاز داریم تا سازمانی ایجاد گردد که بر کیفیت ساخت و ساز ها در کشور نظارت کند.
رضایی کوچی در پاسخ به سوالی در مورد کم شدن بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال نود و هفت ادامه داد: بودجه این وزارتخانه از هشت هزار میلیارد تومان در سال نود و شش به پنج هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال نود و هفت کاهش یافته است.

موافقت کمیسیون عمران با بخش نامه پنج درصدی آخوندی

ریاست کمیسیون عمران مجلس یاد آور شد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پانزدهگ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و طبیعی است وقتی ۳ هزار میلیارد تومان از بودجه این وزارت خانه کاسته میشود شرایط برای اجرای پروژه های عمرانی سخت خواهد شد. از طرفی دیگر پانصد هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم.
وی خاطر نشان ساخت: بهمین علت دولت را مکلف کردیم تا سامانه ای طراحی کند که در آن بصورت شفاف نوع پروژه ها و میزان پیشرفت آن ها را اعلام کند اما این کار انجام نشده است بهمین علت در بودجه نود و هفت تأکید شده تا چنین سامانه ای راه اندازی گردد.
وی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در راستای کمک به وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نود و هفت  تصویب شد، پرداخت بدهی پیمانکاران است چون اعتقاد ما اینست که پیمانکار تا زمانیکه طلبش داده نشود امکان ادامه اقدامات اجرایی خود را ندارد. بهمین علت در کمیسیون تلفیق تصویب گردید تا طلب پیمانکاران از دولت را با بدهی پیمانکاران به بانک ها تهاتر کنیم و امیدوار هستم در بودجه نود و هفت  تصویب گردد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در خاتمه افزود:  امسال  سی هزار میلیارد تومان اوراق دولتی سررسید میشود که مربوط به سالهای قبل است. پیش بینی کرده ایم که شصت هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال آینده باشد که نزدیک به هشتاد درصد آن اوراق اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت است.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خوزستان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۶
810 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0