شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی، هماهنگ نیستند عضو سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی، هماهنگ نیستند

عضو سازمان نظام مهندسی کشور عنوان داشت: سازمان نظام مهندسی در رویارویی با تخلف به شهرداری نامه میزند و درخواست توقف کار را می کند اما شهرداری چون زیر مجموعه نظام مهندسی نیست، ممکن است اقدامی نکند.

کد خبر: 961101007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ بهمن ۹۶ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو سازمان نظام مهندسی کشور عنوان داشت: سازمان نظام مهندسی در رویارویی با تخلف به شهرداری نامه میزند و درخواست توقف کار را می کند اما شهرداری چون زیر مجموعه نظام مهندسی نیست، ممکن است اقدامی نکند.شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی، هماهنگ نیستند

شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی، هماهنگ نیستند

شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی، هماهنگ نیستند

شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی،  هماهنگ نیستند

علی رضا رحمتی با اشاره به این که در کشور ما مهندسین عمران، جایگاه ویژه ای دارند، ادامه داد: چون ما کشوری زلز له خیز هستیم و احتیاج به تخصص مهندسی برای دست یابی به ساختمانهای با کیفیت از ضروریات است لذا مهندسی عمران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
رحمتی به توقعات جمعه از مهندسین عمران و بلعکس اشاره کرد و گفت: نیازها و خواستهای مهندسین مهم است تا به آن ها توجه گردد وقتی ما از جامعه مهندسی انتظار داریم که با دانش خودش ساختمان با کیفیت به ما بدهد در عین حال، توقعات مهندسین را باید از نظر معیشتی تامین کنیم.
اگر غیر از این باشد این درخواست غیر واقعی خواهد بود و اجرا نخواهد شد. آن چیزی که دغدغه مهندسان است برای این که بتوانند کار خودشان را درست انجام دهند، حمایت دستگاههای اجرایی و سایر مسایل زندگی است.
وی، عدم حمایت را بزرگترین چالش مهندسین دانست و افزود: یکی از بزرگ ترین مسایلی که مهندسین با آن روبرو هستند در زمینه ارتقای کیفیت ساخت و ساز این است که حمایت مناسبی از این عزیزان نمیشود و در قوانین و مقررات هم حمایت مناسبی پیش بینی نشده است.
عضو سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: قانون میگوید باید مجری ذیصلاح در محل اجرای پروژه ها حضور داشته باشد که مجری ذیصلاح فردی حقیقی یا حقوقی است با تخصصی که تائید صلاحیت شده وقتی این رکن که قانونی است که بیش از یازده سال از تصویبش میگذرد، وجود ندارد ما انتظار کیفیت را نمیتوانیم یک طرفه داشته باشیم.

شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی، هماهنگ نیستند

وی با ابراز تاسف از این که شهرداریها در تخلفات ساخت و ساز با نظام مهندسی به اندازه کافی هماهنگ نیستند، گفت: نظام مهندسی نیز قوه اجرایی ندارد و صرفا سازمان نظام مهندسی میتواند در رویارویی با تخلف، یک نامه به شهرداری بزند و درخواست توقف کار را بکند اما اگر شهرداری ناحیه یا منطقه به هر علتی دلش میخواهد گوش میکند و یا گوش نمیکند چون خودش را زیر مجموعه نظام مهندسی از نظر ساخت و ساز قلمداد نمیکند.
در ادامه اسفندیار سلطانی به قانون و مقررات نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: براساس ماده ۳ سازمان نظام مهندسی یک تشکل غیر انتفاعی است که مسئول رسیدگی به امور انتظامی اشخاص حقیقی است اما یک ابر وزارت خانه شده که ساختار ساخت و ساز را به رنج آورده که به شکل صنفی از مسکن منتفع شوند نه این که به این فکر باشند که مسکن پدیده ای مولتی مدیا و پدیده تولید مرکب است که باید از صفر تا صدش ایمن باشد.
عضو انجمن انبوه سازان کشور با انتقاد از روند نظارت سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز ها خاطر نشان ساخت: الان طوری شده که برای ارائه هر نوع خدماتی حتی برای نصب پروانه ها و هر کار دیگری باید پول پرداخت کنیم و در این میان ساخت و سازهای بی کیفیت وجود دارد چون نظارتها بطور صحیح انجام نمیشود در حالی که شهرداری قسمتی از وظایف و درآمد خودش را به نظام مهندسی داده است، و برای احداث یک آپارتمان باید دفتر فنی در شهرداری تائید کند.

منبع : رادیو گفت و گو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ بهمن ۹۶
701 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0