برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان  گردهمایی ملي

برگزاری گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی در تهران

 گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در برابر آتش سوزی در اولین سالگرد حادثه پلاسکو و با هدف تبيين جايگاه مهندسان در پاسداشت مقررات ملي ساختمان، برگزار ‏شد.

کد خبر: 961029006 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ دی ۹۶ - ۶:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در برابر آتش سوزی در اولین سالگرد حادثه پلاسکو و با هدف تبيين جايگاه مهندسان در پاسداشت مقررات ملي ساختمان، برگزار ‏شد.گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی

گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی

گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی

برگزاری گردهمایی ملي نگه داري  ساختمان ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی در تهران

در اين گردهمایی فرج الله رجبي، ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان  بیان داشت: نظام مهندسي به طرف اهداف متعالي قدم بر ميدارد.
رجبی گفت:  در موضوع ساختمان بايد مسئوليت پذير باشيم و  بجاي نظارت بر اجرا بايد نظارت بر اهداف نظام مهندسي باشد.
ترکان، مشاور ریاست جمهوری در امور هماهنگي نوسازي بافت‌ هاي فرسوده و ناپايدار شهري نيز با اعلام اين که اتفاقي که در ساختمان پلاسکو رخ داد درس‌ هاي خیلی مهمي به تمامي مهندسان داد، افزود:  نگه داري از ساختمان که در مبحث بیست و دو مقررات ملي ساختمان وجود دارد مي‌ تواند زمينه بسيار مناسبي در مقاومت ساختمان‌ ها داشته باشد.
ترکان با بیان اين که براي اداره ساختمان‌رها بايد شرکت ‌هايي را جهت نگه داري و مديريت از آن ها استخدام کنيم، افزود: مبحث بیست و دو مقررات ملي ساختمان نقش موثري در اشتغال‌ زايي ايجاد مي ‌کند، بنابراين بايد نگاه جديدي به اين مبحث داشته باشيم.
حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي در اين با اشاره به اين که تمامي اختلاف‌ هاي موجود مربوط به آيين‌نامه اصلاح کنترل ساختمان و مسئوليت کنترل آن هاست، عنوان داشت: براساس قانون مسئول کنترل ساختمان، وزارت راه و شهرسازي نيست.

گردهمایی ملي نگه داري ساختمان ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی

وی خاطر نشان کرد: کنترل آيين ‌نامه ساختمان با مشارکت تمامي بخش‌ ها در دو سال گذشته اصلاح شده و هم اکنون تمامي درگيري‌ ها و جنجال ‌ها مربوط به مسئوليت کنترل ساختمان است.
مظاهریان با بیان اين که تمامي حقوقدان‌ ها معتقد هستند مسئوليت کنترل ساختمان ها دولت محلي يعني شهرداري ‌ها هستند ،گفت: شهرداري ‌ها با توجه به آن که مسئول صدور پروانه ساختماني هستند بايد کنترل ساختمان را نيز را بعهده بگيرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: با وجود هزار و سیصد شهر در کشور نهاد شهرداري بر مبناي راي مردم پروانه ساختماني را صادر مي ‌کند.بنابراين قدرت برخورد  با تخلف‌ هاي اين بخش را دارد .در نتيجه مسئوليت اصلي کنترل ساختمان بعهده اين نهاد قانوني است.
لازم به ذکر است اين گردهمایی يک روزه بصورت مشترک توسط شوراي مرکزي و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران در تاريخ بیست و هفتم دی ماه نود و شش  در محل هتل المپيک برگزار گردید و جمعي از عضوهای هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان نيز حاضر بودند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

لینک کانال تلگرام برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۶
735 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0