دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در نشست با شهرداری و شورای اسلامی شهرستان شیروان بیان داشت :استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندانسازمان نظام مهندسی دارای ظرفیت و توانمندیهایی است که لازم است با همفکری با شهرداریها، جهت خدمت به شهروندان بکار گرفته شود.

کد خبر: 961028002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ دی ۹۶ - ۳:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در نشست با شهرداری و شورای اسلامی شهرستان شیروان بیان داشت :استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندانسازمان نظام مهندسی دارای ظرفیت و توانمندیهایی است که لازم است با همفکری با شهرداریها، جهت خدمت به شهروندان بکار گرفته شود.استفاده از ظرفیت سازمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان

استفاده از ظرفیت سازمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان

استفاده از ظرفیت سازمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان

استفاده از ظرفیت سازمان نظام  مهندسی ساختمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان

علی اکبر رمضانی در دیدار با شهردار و عضوهای شورای اسلامی شهرستان شیروان با اعلام این مطلب گفت: شهرداری و سازمان نظام مهندسی دارای اهداف مشترکی هم چون فراهم کردن محیطی امن برای شهروندان هستند ولی نیل به این اهداف و استاندارد های لازم نیازمند طی کردن مسیری طولانی است لذا همه نهادهای مرتبط با حوزه ساخت و ساز و مسکن باید ایجاد محیط آرام، راحت و استاندارد را جزو اهداف خود قرار دهند.
وی با اعلام اینکه همه ما مسئول تامین این شرایط هستیم، افزود: همفکریهای لازم با شهرداریها انجام میشود تا ظرفیتها و توانمندیهای سازمان نظام مهندسی استان در جهت خدمت و حمایت به شهروندان بکار گرفته شود.
وی با اشاره به وظایف نظام مهندسی، ابراز داشت: طبق تصویب قانون نظام مهندسی، مقرر گردید در هر استان سازمان مستقلی تشکیل گردد تا نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان پی گیری گردد، لذا این سازمان بعد از استان شدن خراسان شمالی تشکیل گردید.
این مقام عنوان داشت: نوپا بودن سازمان نظام مهندسی استان سبب شده است بیش از پنجاه درصد مهندسین دارای پروانه عضو سازمان مدرک پایه سه داشته باشند.
رمضانی این امر را ظرفیت خوبی برای استان دانست و گفت: این توانمندیها ظرفیت مناسبی برای شهرداریها و شهرسازی است که میتوان از آنها استفاده کرد، سازمان نظام مهندسی دارای کارگروههای تخصصی است و میتواند در شهرداریها بکار گرفته شود.

استفاده از ظرفیت سازمان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان

رمضانی با اعلام اینکه در تقسیمات لرزه خیزی، شهرستان شیروان دارای خطر نسبی بسیار بالایی است، ادامه داد: طبق همین اساس استاندارهای ساخت و ساز باید در این شهرستان بیش تر رعایت گردد و این اتفاق باید با همکاری شهرداری، سازمان نظام مهندسی و دیگر نهادهای مرتبط انجام گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی به لزوم تولید مصالح استاندار هم اشاره و بیان کرد: مصالح استاندارد از مولفه هایی هستند که در حوزه ساخت باید به آنها توجه کنیم، برای هر کدام از این موارد در قانون مجموعه هایی تعریف شده است، برای تولید قطعات، آزمایشگاههایی وجود دارد که باید در ساخت و ساز حضور داشته باشند و اطمینان خاطری به مردم ارائه کنند.
رمضانی افزود: دقت و توجه به شناسنامه فنی و ملکی سبب دقت در تولید بنا و ارتقا کیفیت ساخت و ساز می گردد این شناسنامه در راستای حقوق بهره بردار اجرایی شده است و بنا به قانون باید در همه خرید و فروشهای مرتبط با حوزه ساخت و نقل و انتقالات املاک به خریدار ارائه گردد.
او با اشاره به کاهش ساخت و ساز ها در استان، تصریح کرد: سال جاری حدود پانصد و پنجاه تا پانصد و هفتاد هزار متر مربع نقشه در استان تهیه شده است و این میزان تامین کننده تنها بیست درصد از ظرفیت اشتغال مهندسین است.
در پایان نشست، شهردار و عضوهای شورای اسلامی شهرستان آمادگی کامل خود را در مورد همکاری همه جانبه و تقویت کمیته نظارت بر ساخت و ساز شهرستان و پلیس ساختمان با حضور نماینده شهرداری برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و صدور پایانکار ساختمان، منوط به صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان اعلام کردند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام تابلو برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۹۶
1026 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0