انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسي کشور مطرح کرد:

نبود مجري ذي صلاح در ساخت وسازها

فرج الله رجبی بیان کرد: در بسياري از ساخت و سازهاي کشور مجري دارای صلاحيت وجود ندارد.

کد خبر: 961027016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ - ۳:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  فرج الله رجبی بیان کرد: در بسياري از ساخت و سازهاي کشور مجري دارای صلاحيت وجود ندارد.نبود مجري ذي صلاح در ساخت وسازها

نبود مجري ذي صلاح در ساخت وسازها

نبود مجري ذي صلاح در ساخت وسازها

نبود مجري ذي صلاح در  ساخت وسازها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: حادثه پلاسکو نقش و بهره برداري در طول عمر ساختمان و نحوه مديريت را به ما گوشزد کرد.
رجبی تصریح کرد: مبحث بیست و دو مقررات ملي که بحث نگه داري ساختمان ها است به طور جدي مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اين که در سيستم مديريت شهري ما دستگاههاي متفاوتي وجود دارد خاطر نشان ساخت: بايد به مراقبت و نگه داري ساختمانها توجه کنيم که در يک سال گذشته موضوع با سرعت مناسبي پيش نرفته و شاهد کاهش عمر ساختمان ها هستيم.
وی در پاسخ به اين پرسش که چرا بيش تر ساختمان ها شناسنامه فني و ملکي ندارد و اين امر سبب کاهش کيفيت ساختمان ها مي گردد، اظهار داشت: در بسياري شهرها ساختمان ها شماسنامه فني ندارد ولی به اين معني نيست که ساختمان هاي بي کيفيتي احداث شده اند در چندين سال گذشه ما شاهد افزايش کيفيت ساختمان ها در کشور هستيم.

نبود مجري ذي صلاح در ساخت وسازها

رجبی یاد آور شد: به دلیل اينکه چرخ توليد در ساخت و ساز ما حرفه اي نيست ، در برخي شهرها به مجري ذيصلاح اهميت نميدهند و هرکس خود اقدام به احداث مسکن ميکند که سبب اختلال در روند ساخت و ساز مي گردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اين که مهم ترين رکن در چرخه توليد مسکن استفاده از افراد صاحب صلاحيت است ابراز داشت: در استان هايي که سازندگان ذيصلاح کار را انجام دادند ساختمان هاي باکيفيتي احداث شده است و شواهد نشان میدهد کیفیت ساخت و ساز افزایش یافته است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۶
715 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0