گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا گزارش نشست هم اندیشی

گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی رییس و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اعضا، چهاردمین نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا از سازمان در مورخ بیستم دی ماه نود و شش  برگزار شد.

کد خبر: 961026003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ دی ۹۶ - ۳:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان  ، در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی رییس و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اعضا، چهاردمین نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا از سازمان در مورخ بیستم دی ماه نود و شش  برگزار شد.گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا

گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا

گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا

گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات  و انتظارات اعضا از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در آغاز نشست،  ریاست سازمان ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی به مدعوین از احساس مسئولیت و حساسیت آن ها در قبال سازمان تشکر کرد و با اشاره به دستور نشیت، بیان کرد  : لطفا به ما بگویید چه بکنیم؟ کجای کارمان صحیح است و کجای کارمان اشتباه است؟ کلاً یک مهندس که عضو سازمان میشود چه انتظاری از سازمان دارد و چه کاری باید برایش انجام دهیم؟ البته امیدوار هستم محدودیت های قانونی و اجرایی را هم در نظر بگیرید.
علی عمو شاهی سپس به بحث زلزله اخیر پرداخت و گفت : در زلزله اخیر غرب کشور ملاحظه کردید که ما در بخش طراحی نسبتاً بد نبودیم . نمیگویم بیست بودیم اما با توجه به آیین نامه های زمان خود در طراحیها خوب عمل شده بود همان طور که میدانید ما در کشور در حال توسعه هستیم و هر چند سال یک بار آیین نامه هایمان ورژن میخورد و بعضی از آن ورژن ها
واقعاً متحول میکند. ولی در بخش نظارت خوب عمل نکرده ایم، در بخش نظارتها متاسفانه ما ناظر نیستیم!ناظر کسی است که نظارت کند و ببیند! نه یک ماه یک بار! نه سقف به سقف! به نظر من میرسد که ما الان داریم بازرسی میکنیم.! کنترل فقط میکنیم! مردم هم حاضرهستند ناظری داشته باشند که اصلاً سر ساختمان نیاید. رفع این مشکل نیاز به فرهنگ سازی دارد و خوشبختانه با آغاز بکار هیات رئیسه جدید به جد پی گیر فرهنگ سازی در این زمینه بوده ایم. همه مهندسان ناظر براساس قانون، در تمامی لحظه ها ساخت و ساز ناظر مستمر ساختمان میباشند.ناظر مسئولیت نظارت ساختمان را پذیرفته و اگر اتفاقی رخ دهد قانون دیگر کاری ندارد که مشکل در ستون بوده یا سقف . ناظر آن جا بوده یا نبوده! قانون میگوید نظارت مستمر. تعهدی هم که ناظر در شهرداری میدهد تعهد مستمر است. ناظر وظیفه دارد از موقع گودبرداری تا زمان تحویل کلید ساختمان نظارت داشته باشد و تا آن زمان مسئولیتش با ایشان است. ناظر میبایست بدون تحویل نقشه، قراردادی را امضا نکند.
وی از تفاهم نامه میان سازمان ثبت اسناد و املاک استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان جهت برگزاری کلاسهای آموزشی و ارایه گواهی نامه این دوره ها خبر داد و تصریح کرد :کار ثبت یک کار خیلی خیلی  حساس است و نیاز به تجربه دارد و بهمین علت اداره ثبت اول با تجربه ها را وارد مرحله کار میکند. من نمیگویم که کارشان صحیح است ! اما در هر صورت حساسیتی است که آن ها دارند اما ما داریم پی گیری میکنیم و ان شاالله به یک جمع بندی هم میرسیم.
وی از مدعوین خواست تا نظرات،انتقادات، پیشنهادات و انتظارات خود را از سازمان بیان نمایند :
عناوین مطرح گردیده توسط عصوهای سازمان حاضر در نشست :
– حدود ۲ سال از دریافت پروانه اشتغال می گذرد اما تا به حال هیچ اقدامی جهت کلاسهای تفکیک و اضافه شدن به لیست مهندسان تفکیک نشده
– بعد از دریافت پروانه اشتغال هیچ آموزش عملی در این راستا نیست و مهندسان اطلاع درست وکاملی در زمینه نظارت ندارند
– هیچ گونه خدماتی برای مهر شهرساز ها نیست و بلا استفاده است.اگر نظام نمی تواند شرح خدمات بدهد چه علتی برای عضویت و برگزاری آزمون می باشد.
– افرادی مجری ساختمان هستند که هیچ گونه تجربه و علمی در این زمینه ندارند(مجریان ذیصلاح چه زمانی اجرایی می گردد)
-تعداد دفعات بازدید ناظرین بیش تر گردد.
– چرا بازدید از ستون ها و خرپشته الزامی نیست.
– بازدید از دیوار چینی و نبشی کاری الزامی شود.
– چرا در اصفهان پلیس ساختمان نداریم.(پس از بازدید خیلی از تقویتیها باز میگردد(
-چرا پروانه ای برای گودبرداری و تخریب در شاهین شهر صادر نمیشود.
– تشکر از اطلاع رسانی خوب سازمان
خانم  شاه منصوری عضو هیات مدیره سازمان ضمن سلام و خوش آمدگویی، از حضور عضوهای محترم سازمان در این نشست تشکر و قدردانی کرد.
وی در آغاز به مشکلات مهندسان شهرساز پرداخت و افرود :مباحث مقررات ملی برای این که ابلاغ گردد باید مصوبه مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی را داشته باشد . پیش نویس مبحث شهرسازی الان قریب به دو سال و نیم است که تهیه شده است و یک هیأت علمی باید این پیش نویس را تصویب کند اما تا این لحظه این اتفاق رخ نداده دلیلش این است که به در رشته شهرسازی یک تداخلهایی با رشته نقشه برداری وجود دارد یعنی شرح خدمات شهرسازی را که بخوانید مشترکاتی با شرح خدمات رشته نقشه برداری دارد . برای همین باید مجزا گردند تا هر کسی در حوزه خودش بتواند خدمات مهندسی را ارائه دهدو هنوز این تفکیک انجام نشده است. اگر وارد سایت شورای مرکزی شوید و شهرسازی را جست و جو کنید تمام اتفاقاتی که تا به حال در زمینه رشته شهرسازی افتاده را میتوانید دنبال کنید.
شاه منصوری سپس از عضوهای شهرساز سازمان خواست تا با تشکیل گروههایی، قوانین و اطلاعات مربوط به شهرسازی را پیدا کنند و بعد آغاز به پی گیری خواسته های حرفه ای خود کنند. کسیکه کاری را پی گیری میکند اگر قوانین را بداند مطمئنا به نتیجه میرسد. شما میتوانید با هماهنگی، نشست هایتان را در خود سازمان برگزار کنید و درخواست جلسه مهندسین شهرساز را با یک دیگر داشته باشید. تبادل اطلاعات کنید و پی گیر باشید.
ربیع زاده عضو هیات مدیره سازمان با تشکر از برگزاری این نشست های هم اندیشی و بازخورد مثبت آن در جامعه مهندسی اصفهان بیان کرد: ما با پیگیریهای زیادی که در سطح کشور برای تفکیک آپارتمان انجام دادیم توانستیم در سطح کشوری مطرح و مرسوم نمائیم که سبب شد مهندسان نقشه بردار از مهرشان استفاده و از تجربه و حرفه تخصصی شان استفاده کنند. من با این که این کار را راه اندازی کرده ام اما اصلاً کار نمیکنم زیرا بحث حقوقی سختگیرانه ای دارد. من کارشناس دادگستری هستم و از نظر حقوقی این کار را کار سختی میدانم. اما مخالف این قضیه نیستم مهندسانی که دارای پروانه میباشند اضافه نشوند. در دستور کار ما هست و ان شالله سال آینده حتماً آزمون را برگزار خواهیم کرد.

گزارش نشست هم اندیشی حول پیشنهادات و انتظارات اعضا


ربیع زاده ادامه داد: اگر به نظام مهندسی فقط بعنوان بنگاه اقتصادی نگاه کنیم هیچوقت موفق نخواهیم شد. ما تلاش مان بر اینست که از رشته تخصصی خود (نقشه برداری) و هم چنین رشته های دیگر بهترین استفاده را انجام دهیم . هفتاد درصد  مشکلاتی که در کمیسیون ماده صد موجود است مربوط به استفاده نکردن از نقشه بردار از ابتدای ساخت و ساز است.
صرامی سرپرست روابط عمومی سازمان در توضیحاتی به بیان برخی از خدمات روابط عمومی به عضوها پرداخت و افزود: در چند روز گذشته اقدام به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی اصفهان کردیم که سازمان نظام مهندسی هم با برپایی ۲ غرفه حضور فعالی داشت که منجر به ارتباط بیش تر با اعضا و مردم و جمع آوری نظرات و پیشنهادات سازنده آن ها شد.
وی سپس به راههای ارتباطی با سازمان اشاره کرد و ادامه داد: ما روشهای زیادی را از جمله سایت سازمان، تلفنهای روابط عمومی، سامانه پاسخ گو، سامانه پیامکی و کانال تلگرام برای ارتباط اعضا با سازمان و بالعکس راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم نظرات و پیشنهادات شما بزرگواران را دریافت و به رییس و هیأت مدیره سازمان انتقال دهیم.
سرپرست روابط عمومی به تشریح خدمات رفاهی انجام شده در سازمان پرداخت و گفت: در سال گذشته با کمک رییس سازمان و تغییرات حاصله در روابط عمومی فعالیت های گسترده ای در جهت امور رفاهی اعضا صورت گرفته است . از جمله تخفیف در استفاده از مجموعه خدمات گردشگری و تفریحی صفه شامل ( بولینگ صفه، شهربازی صفه، شهربازی شهررویاها، کارتینگ رویاها،سینما پنج بعدی صفه،زیپ لاین و پل معلق صفه، تله کابین صفه ، تله سیژ ناژوان،مجموعه غذایی بام اصفهان صفه، مجموعه غذایی شب های ناژوان،مجموعه غذایی خاچیک صفه) تخفیف در خرید و استفاده از : (مجموعه های پوشاک، کتاب، آتلیه عکاسی، مجتمعهای آموزشی،آکواریوم اصفهان، شهربازیها، مراکز مشاوره شغلی ) تخفیف ویژه برای استفاده از اماکن ورزشی همچون : (سوارکاری، استخرها، خانه اسکیت، مدرسه فوتبال، مدرسه والیبال، باشگاه بدنسازی ) و خدمات ویژه اقامتی ( ویلاهای کلاردشت، هتلهای مشهد مقدس، کیش، قشم،محمودآباد) ، برگزاری مناسبتی و فصلی گردهمایی های پیاده روی خانواده و کوهپیمایی همراه با جشن و اهدای جوایز، تورهای گروهی تخصصی بازدید از نمایشگاههای بین المللی مرتبط با صنعت ساختمان در خارج و داخل از کشور .
صارمی با بیان این که برنامه های متنوعی در قسمت رفاهی و تفریحی برای اعضا در حال برنامه ریزی و اجرای شدن میباشد خاطر نشان کرد :
در روابط عمومی مشغول فراهم آوردن مقدمات جشن بزرگ پنجم اسفند روز مهندسی و برگزاری گردهمایی بزرگ خانوادگی دوچرخه سواری هستیم و همان طور که استحضار دارید اگر قصد داشته باشیم از هر مجموعه و یا مرکزی خدماتی با قیمت مناسب و چشمگیر دریافت و در اختیار اعضا قرار دهیم، میبایست هزینه ای بعنوان سوبسید از سوی سازمان پرداخت شود که متاسفانه در شرایط فعلی مالی سازمان امکان پذیر نیست. اما، ما در حال حاضر از پتانسیل تعداد اعضا در استان برای جلب ارایه خدمات با تخفیف ویژه استفاده میکنیم.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۶
912 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0