ارائه‌ی خدمات به عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قوانین نظام مهندسی ساختمان

قوانین نظام مهندسی ساختمان ضامن پیشرفت و توسعه/پیشنهاد عدل هاشمی برای بیمارستان یاسوج

دیدار و گفتگوی نماینده شهرستانهای کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: 961024005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ دی ۹۶ - ۳:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد،دیدار و گفتگوی نماینده شهرستانهای کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد. قوانین نظام مهندسی ساختمان ضامن پیشرفت و توسعه

قوانین نظام مهندسی ساختمان ضامن پیشرفت و توسعه

قوانین نظام مهندسی ساختمان ضامن پیشرفت و توسعه

قوانین نظام مهندسی ساختمان ضامن  پیشرفت و توسعه/پیشنهاد عدل هاشمی برای بیمارستان یاسوج

در آغاز این دیدار احمدرضا خورشیدی ضمن بیان نقش و اثرگذاری مهندسی در ارتقاء کیفیت، امنیت و آسایش زندگی مردم یک جامعه، گفت: اگرچه هنوز تا هدف و ایده آلهای مورد نظر در علم مهندسی فاصله داریم، ولی  تاثیر مهندسی در صنایع و بویژه در صنعت ساختمان سازی و ساخت و ساز کاملاً ملموس است.
قوانین نظام مهندسی؛ ضامن توسعه و پیشرفت مطمئن
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از قوانین نظام مهندسی ساختمان را تأمین آسایش، امنیت و رفاه مردم و شهروندان بیان کرد و گفت: تمکین به این قوانین و مباحث مقررات ملی ساختمان  بعنوان تنها اصول حاکم بر ساختان سازی یک ضرورت انکار نشدنی است.
خورشیدی به برخی عوامل مؤثر در فرایند ساخت و سازها هم اشاره کرد و افزود: در فرایند ساخت و ساز، کیفیت مصالح مورد استفاده، مهارت اجرا کننده و مجری، کیفیت تجهیزات و ابزار کار مورد استفاده و شرایط اقتصادی کارفرما و مالک خیلی موثر است.
وی ادامه داد: دستگاههای متولی ساخت و ساز شهری و مدیران شهری از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرداریها، اداره کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سایر  دستگاههای خدمات رسان از جمله شهرداریها و  سازمان صنعت و معدن و از همه مهمتر، خواست و اراده مردم در حفظ و افزایش سرمایه گذاری آنها در این بخش خیلی دارای  اهمیت است.
خورشیدی تصریح کرد: البته در این میان نقش بی بدیل رسانه ها و بویژه رسانه ملی در امر فرهنگ سازی عمومی کم تر از دستگاههای اجرایی و نظارتی نیست.
اتهام زنی عجیب به یک سازمان!
ریاست سازمان ضمن ابراز تأسف از اظهارات غیراخلاقی و غیر تخصصی برخی از افراد و دستگاهها نسبت به سازمان نظام مهندسی ساختمان و جامعه بزرگ مهندسی، این دست اقدامات را ناشی از عدم شناخت و آگاهی ناچیز آنها از قانون نظام مهندسی ساختمان و فرایند ساختمان سازی دانست و تصریح کرد: در شرایطیکه همه کشورهای پیشرفته، توسعه فن ، تکنولوژی و صنعت خود را مرهون علم، تخصص و تلاش متعهدانه جامعه مهندسی میدانند، برخی تلاشها و  اتهام زنیهای بی اساس برای تضعیف جایگاه تخصصی این قشر فرهیخته با قریب به ۵۰۰ هزار عضو، ابداً به نفع و صلاح یک کشور اسلامی در حال توسعه نیست.
وی در خاتمه ضمن تقدیر از هیئت نمایندگان استان و بویژه نماینده کهگیلویه بزرگ، خاطر نشان ساخت: با ارتباط خوب و سازنده نمایندگان و بویژه عدل هاشمی پور با سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان، قطعاً حمایت این عزیزان میتواند گره گشای مشکلات پیش روی سازمان باشد.
پیشنهاد عدل هاشمی برای بیمارستان بزرگ یاسوج
عدل هاشمی در این دیدار گفت: باید برای پروژه های مهم کهگیلویه و بوراحمد از جمله بیمارستان بزرگ یاسوج، روز شمار تابلوی روند پیشرفت پروژه نصب گردد تا هم پیمانکار به وظیفه اش حساس گردد و هم با دیدن روند عملیات اجرایی پروژه ها، مردم امیدوار گردند.

قوانین نظام مهندسی ساختمان ضامن پیشرفت و توسعه

وی ضن بیان حمایت قاطع از سازمان نظام مهندسی ساختمان، افزود: وقتی اسم نظام مهندسی را میشنوم لذت می برم، اعتقاد دارم هرکاری برای این که درست انجام گردد باید مهندسی درست و اصولی داشته باشد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشور قانون زیاد داریم، حالا نوبت به نظارت بر اجرای قوانین است، این نظارت هم بی شک تخصص و تجربه میخواهد، در حوزه خودم نیاز به کسی ندارم پروژه ها را کنترل کند، خودم به روز از جزئیات و روند اجرایی همه پروژه ها مطلع هستم و بدقت رصد می کنم.
وی با اشاره به کمبود بودجه و اعتبارات دستگاههای استان، عنوان کرد: اگر پول باشد که هر آدم بی سوادی هم میتواند کار کند، هنر مدیریت اینست در شرایط بودجه ای و اعتباری فعلی کار کند و مطمین باشید وقتی کار برای مردم و رضای خدا باشد بقیه ملزومات هم فراهم می گردد.
چرایی مهاجرت مردم از دهدشت
در ادامه عمران کهزادی با اشاره به سرکشیهای مستمر سازمان نظام مهندسی ساختمان از مناطق مختلف کهگیلویه بزرگ، گفت: هم گامی و همراهی شهرداریها و دور نزدن قوانین توسط آن ها قطع به یقین ارتباط مستقیمی با بهبود روند ساخت و سازها و افزایش کیفیت سازه ها دارد و از اینرو ضرورت دارد همکاری آن ها جلب گردد.
وی ادامه داد: دهدشت چند سالی است مهاجر فرست شده، باید دید چرا این روند به وجود آمده است، قطعا بخشی از ایراد به مدیران بر میگردد که امید است با ارتقاء کیفیت زندگی و ساخت و سازها این روند معکوس گردد.
عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خطاب به مسئولین بنیاد مسکن یاد آور شد: وقتی کار طراحی را یک مهندس متخصص انجام میدهد شاهد افزایش کیفیت خدمات هستیم، تقاضا داریم مسئولیت طرح هادی را به مهندسین مربوطه واگذار کنید تا شاهد افزایش کیفیت این دست طرحها باشیم.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۶
1201 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0