طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها اسماعیل نجار مطرح کرد :

طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها

آيين نامه چهار هزار و پانصد ساله حمورابي در مورد مسئوليت معمار در مورد استحکام بنا بايد احياء گردد.

کد خبر: 961023001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ دی ۹۶ - ۵:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، آيين نامه چهار هزار و پانصد ساله حمورابي در مورد مسئوليت معمار در مورد استحکام بنا بايد احياء گردد.طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها

طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها

طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها

طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به  ساخت و ساز ها

وی در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی بیان کرد: مهم ترین راه مدیریت زلزله موضوع پیش گیری و نظارت بر ساخت و ساز است و  نظام مهندسی باید در مقابل خرابیهای زمین لرزه پاسخ گو باشد.
نجار  با تاکید بر لزوم پاسخ گو کردن مهندسان مجری، مشاور و ناظر در برابر تخریب بناها در زمان زلزله ادامه داد: در زمین لرزه سرپل ذهاب در کنار خانه ای که حتی شیشه هایش هم در زلزله نشکسته بود، یک خانه با اسکلت بتنی بود که مانند موم نرم شده و روی زمین ریخته بود.
معاون وزیر کشور گفت: بعد از بررسی مشخص شد مفاومت بتون کف این بنا صد بوده است ،  این یعنی این که در بخشی از کار ، نظارت صورت نگرفته است.
بر اساس گفته کارشناسان مقاومت بتن کف بنا ، حداقل باید دویست و پنجاه کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد.
وی هم چنین به آیین نامه چهار هزار و پانصد ساله حمورابی در مورد مسئولیت معمار درباره استحکام بنا اشاره کرد و افزود: در این آیین نامه معمار در مقابل بازسازی بنا و خسارتهایی ناشی از تخریب بنا مسوول بود ولی در حال حاضر  با وجود آیین نامه های متعدد باز هم بناهایی میسازیم که استحکام ندارند.
ریاست سازمان مدیریت بحران با ابراز تاسف در برابر روند فعلی احداث  بناهای ناایمن در مقابل زمین لرزه تصریح کرد: کجای کشور اگر هم اینک یک زلزله بالای شش ریشتری رخ بدهد، همه چیز کن فیکون نخواهد شد.

طعنه ریاست سازمان مدیریت بحران به ساخت و ساز ها

نجار  به یکی دیگر از خاطراتش در مورد بناهای ناایمن اشاره کرد و افزود: در یکی از استان ها در ساخت بخشی از یک دانشگاه مقداری تیرآهن کم آورده بودند و مقداری میلگرد به انتهای تیرآهن جوش داده بودند تا از آن بعنوان تیرآهن استفاده گردد و لابد انتظار دارند در زمان زلزله مقاومت هم داشته باشد  .
معاون وزیر کشور خاطر نشان ساخت: در این موارد مهندس و مشاور باید پاسخ گو باشند.
وی هم چنین ضمن موافقت با پیشنهاد مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی یاد آور شد: سازمان مدیریت بحران آماده است  در اجرای طرح آزمایشی یونیزلسیون با هدف تشکیل ابر و بارش باران مشارکت کند.
نجار هم چنین پیشنهاد داد برای رفع مشکلات حاشیه شهر بیرجند به ساکنان این مناطق مانند ساکنان مناطق حادثه دیده ، مشوقهایی برای بازسازی و نوسازی خانه ها بدهیم.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

خرید کتاب نشریه ۱۱۰

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۹۶
754 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0