پیام ریاست سازمان به مناسبت سال نو همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب

برگزاری همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب بر ساختمانها

سمینار بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب برساختمانها ویژه ی استادکاران ساختمانی و عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سنندج برگزار گردید.

کد خبر: 961021009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ دی ۹۶ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان،سمینار بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب برساختمانها ویژه ی استادکاران ساختمانی و عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سنندج برگزار گردید.برگزاری همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب بر ساختمانها

برگزاری همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب بر ساختمانها

برگزاری همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب بر ساختمانها

برگزاری همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب  بر ساختمانها

این همایش با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان، انجمن صنفی استادکاران ساختمانی، اداره فنی وحرفه ای استان ، استانداری کردستان در سالن اجتماعات فنی وحرفه ای برگزار شد.
مهدی حسام شریعتی عضو هیات مدیره سازمان طی اظهاراتی با اشاره به وضعیت استان و کشور در رابطه با زمین لرزه، بیان کرد : استان کردستان برروی گسل زاگرس قراردارد و این امر مسئولیت همه دست اندرکاران حوزه ی ساخت وساز را برای احداث ساختمانی مهندسی و اصولی دوچندان میکند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان ادامه داد: زلزله ی استان کرمانشاه حاوی درسهای بزرگی برای جامعه مهندسی وعموم شهروندان بوده وسازمان نظام مهندسی ساختمان هم در قالب گروه های تخصصی، نظارتی و تحقیقاتی در منطقه حضور داشته و گزارشهای این حضور را نیز طی سمینارها و انعکاس آن در سایت و رسانه های استان ارائه داده است.
وی، هم چنین با بیان این که در احداث یک ساختمان عوامل و اقشار مختلفی دخیل هستند گفت: کلیه این عوامل باید در جهت انجام مطلوب مسئولیت خود سعی کنند.
از جامعه مهندسی تا استادکاران و اداره استاندارد ، فنی وحرفه ای ومسئولان عمرانی وتولید کنندگان مصالح ساختمانی و…. در احداث یک ساختمان بارعایت اصول مهندسی دخیل هستند.
شریعتی در بخش دیگری از اظهارات خود در رابطه با ضرورت آموزش استادکاران نیز تاکید و از تلاشهای مجموعه ی فنی وحرفه ای و انجمن استادکاران ساختمانی در این رابطه تقدیر کرد.
بایزید نژاد نماینده اداره فنی و حرفه ای استان کردستان هم ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش، با اشاره به تفاهم نامه چند جانبه فنی و حرفه ای استان با سازمان نظام مهندسی و انجمن صنفی استادکاران ساختمانی ، برگزاری چنین همایشی را در این راستا توصیف کرد و آن را قدمی اثرگذار در حوزه ی آموزش و ارتقای سطح علمی وتجربی استادکاران توصیف کرد.

برگزاری همایش بررسی اثرات زلزله سرپل ذهاب بر ساختمانها

ناجی روحانی نماینده ی انجمن استادکاران ساختمانی هم تصریح کرد: ارتباط نزدیک و همکاری انجمن استادکاران ساختمانی با نظام مهندسی ساختمان و آموزش فنی و حرفه ای پتانسیلی توانمند در جهت ارتقای صنعت ساختمان را در استان فراهم کرده است.
وی مطرح کرد: طی هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان، بازدیدی از مناطق زلزله زده کرمانشاه به عمل آمد که این همایش برای بررسی وضعیت ساختمان ها در این جهت برگزار می گردد.
خلیل اللهی عضو هیات مدیره سازمان هم با اشاره به زلزله استان کرمانشاه و خسارت به بارآمده و مقایسه آن با دیگر کشورها تاکید کرد : ایمنی سازه وساختمان ها و کاهش اثرات این بلایا مستلزم انجام کار کارشناسی وبازنگری در روند کار است که همه دستگاه های مربوطه باید در این رابطه قدم بردارند.
درادامه ی همایش، دو پانل با موضوعات بررسی سازه ای ساختمان های مناطق زلزله زده ی استان کرمانشاه با ارائه سالار گلابی و آزاد فائز و هم چنین پانل دومی با موضوع معماری و ارائه ی مهندس اسماعیل بهمنی و سوران متوسل ارائه شد، که مورد توجه استادکاران ساختمانی و مهندسین حاضر در سمینار قرار گرفت. در این پنلها وضعیت ساختمان های سرپل ذهاب از منظرعمران و معماری مورد بررسی قرار گرفت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ دی ۹۶
737 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0