نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان خواسته ی دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان مسکن:

اصلاح رویه قیمت گذاری تعرفه خدمات مهندسی

دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان مسکن کشور با اشاره به این ‌که سیاست ‌ها و برنامه ‌ریزی در سازمان نظام مهندسی به نحوی بوده که مردم از این سازمان گریزان هستند و این مساله برای جامعه مهندسی اصلا خوب نیست، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی باید شرایطی را فراهم کنند تا افزایش قیمت تعرفه ‌های این سازمان منجر به فرار مردم از این سازمان نگردد

کد خبر: 961020008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶ - ۱:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان مسکن کشور با اشاره به این ‌که سیاست ‌ها و برنامه ‌ریزی در سازمان نظام مهندسی به نحوی بوده که مردم از این سازمان گریزان هستند و این مساله برای جامعه مهندسی اصلا خوب نیست، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی باید شرایطی را فراهم کنند تا افزایش قیمت تعرفه ‌های این سازمان منجر به فرار مردم از این سازمان نگردد.اصلاح رویه قیمت گذاری تعرفه خدمات مهندسی

اصلاح رویه قیمت گذاری تعرفه خدمات  مهندسی

اصلاح رویه قیمت گذاری تعرفه خدمات مهندسی


اصلاح رویه قیمت گذاری تعرفه خدمات مهندسی

فرشید پورحاجت گفت: این‌ که باید خدمات مهندسی در کشور وجود داشته باشد، حرف صحیحی است و مهندسین باید حقوقی بابت ارائه خدمات مهندسی دریافت کنند ولی اینکه بخواهیم خارج از مجرای قانونی در کشور نرخ تعیین کنیم و پاسخ گو نباشیم، به نوعی فرار از قانون و ترویج هرج و مرج است.
پور حاجت ادامه داد: سال جاری پس از یک دوره ۵ ساله رکود در بازار مسکن، یک مقدار شرایط ساخت و ساز رو به بهبود رفته و رونق گرفته است و نباید مسیر بسمتی برده شود که حوزه تولید دچار مشکل گردد.
وی افزود: صنعت ساختمان کشور باید رویه و مبانی قیمتگذاری تعرفه خدمات مهندسی را اصلاح کند و هیچ ضرورتی ندارد که الزاما به دلیلی که تورم در جامعه یک عدد خاصی است، به همان میزان نرخ خدمات مهندسی را افزایش دهیم.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور اظهار داشت: در ۵ سال گذشته صنعت ساختمان کشور در رکود بوده و قیمت مسکن در طول این پنج سال کاهش داشته است. از سال هشتاد و نه تا نود و پنج نرخ خدمات مهندسی در کل کشور افزایش پنج برابری داشته و این در شرایطی بوده که قیمت مسکن افزایشی نداشته و این مساله تولید کننده های مسکن را دچار مشکل کرده است.

اصلاح رویه قیمت گذاری تعرفه خدمات مهندسی

پورحاجت خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی باید شرایطی را فراهم کند تا این افزایش قیمت‌ ها منتج به فرار مردم از این سازمان نگردد. این سازمان باید سعی کند تا صنعت ساختمان کشور توسعه پیدا کند و همه ساختمان‌ ها مهندسی ساز گردند. باید شرایطی فراهم گردد تا مردم رغبت پیدا کنند به این سازمان مراجعه کنند.
وی یاد آور شد: سیاست ‌ها و برنامه‌ ریزی در سازمان نظام مهندسی به نحوی بوده که مردم از این سازمان گریزان هستند و این مساله برای جامعه مهندسی اصلا خوب نیست.
منبع : خوزستان انلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۶
921 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0