بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم معاونت وزیر راه و شهرسازی

بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم

معاونت وزیر راه و شهرسازی با اعلام راه‌ اندازی کمیته مشترک معاونت معماری و شهرسازی و گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان از تشکیل شورای اعتلای معماری در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد: از ظرفیت ‌ها و ابزار شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای حل بحرانها و چالشهای موجود در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی، نهایت بهره را خواهیم برد.

کد خبر: 961019005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ دی ۹۶ - ۸:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت وزیر راه و شهرسازی با اعلام راه‌ اندازی کمیته مشترک معاونت معماری و شهرسازی و گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان از تشکیل شورای اعتلای معماری در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد: از ظرفیت ‌ها و ابزار شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای حل بحرانها و چالشهای موجود در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی، نهایت بهره را خواهیم برد.بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم

بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم

بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم

بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری  هستیم

نشست گروه معماری نظام مهندسی ساختمان کشور با معاونت معماری و شهرسازی بمنظور ارایه اقدامات انجام شده توسط آن گروه و هم چنین بررسی راهکارهایی برای تداوم نشست های مشترک به ریاست محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.
در آغاز نشست، گروه تخصصی معماری نظام مهندسی ساختمان کشور به ارایه اقدامات خود از زمان آغاز بکار – اردی بهشت امسال تا به حال – پرداخت.
محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست فوق ضمن استماع گزارش گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی در صدد تشکیل و راه اندازی شورای اعتلای معماری هستیم.
وی با اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی در نقاط مختلف کشور، مستحدثات، ساختمان ‌ها، ایستگاه‌ های راه ‌آهن و هم چنین بیمارستان‌ ها و درمانگاه‌ هایی دارد که برخی از معماری آن ها فاقد اصول معماری و قواعد زیبایی ‌شناسی است، گفت: با تشکیل شورای اعتلای معماری در صدد کیفیت بخشیدن به ساختمان ‌ها و مستحدثاتی هستیم که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با این اقدام میخواهیم نخستین گام‌ ها برای کیفیت بخشیدن به معماری را از خود شروع کنیم.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت ساخت و سازهای فعلی و هم چنین ساختمان‌ های موجود و مساله تاب‌آور نبودن شهرها بنظر می‌ رسد که در حوزه سیاستگذاری‌ ها و برنامه‌ ریزی ‌ها برای مسکن نیز نیازمند اصلاحاتی جدی هستیم.

بدنبال تشکیل و راه ‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که باید در موضوع ساخت و سازها به هم‌ پیوندی با زمین توجه ویژه‌ ای گردد، افزود: باید مساله ساخت مسکن را حل کنیم و در این بین باید کیفیت بر کمیت برتری یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از این که مقرراتی که در فرایند ساخت و ساز حاکم است کیفیت را مدنظر قرار نمی ‌دهد، خاطر نشان کرد: سه سال دیگر تا پایان دولت دوازدهم زمان داریم که باید از این فرصت پیش‌رو استفاده کرده و تحولی در حوزه معماری ایجاد کنیم.
بخشی از مشکلات و چالش ‌های امروزی را به بخشی‌ نگری فعالیت ‌ها مرتبط دانست و گفت: هر کدام از ما، ما در وزارت راه و شهرسازی و شما در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ظرفیتهایی و ابزارهایی داریم که میتوانیم از آن ها استفاده مناسبی داشته باشیم تا به پیشبرد اهداف مشترکمان دست یابیم.
وی هم چنین یکی دیگر از مشکلات کنونی را میزان بالای فارغ التحصیلین رشته معماری و هم چنین موسسات آموزشی که عمدتا فاقد استانداردهای لازم هستند، عنوان کرد و افزود: هم اینک در کشور علاوه بر دانشگاهها، هشتصد و شصت موسسه آموزشی معماری در کشور وجود دارد که خود را ملزم به رعایت سرفصلهای گرداوری شده که در شورای تحول مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت، نمی‌ دانند.
وی هم چنین یکی از اقدامات قابل توجه وزارت راه و شهرسازی را تشکیل ستاد بازافرینی شهر دانست و تصریح کرد: درخواست اول من اینست که به سمت ایجاد شبکه همکاری برویم بدون آن که بخواهیم به حوزه فعالیت دیگری تعدی کنیم. هم چنین، تقویت آموزش از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم.
ایزدی با اشاره به این که نشست های مشترک گروه‌ های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت معماری و شهرسازی از نوع همکاری، فنی، کارشناسی و علمی است، از تشکیل کمیته مشترک معاونت معماری و شهرسازی و گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ماموریت ‌های کمیته مشترک را شامل احصای اولویتهای معماری کشور، اطلاع‌رسانی و آموزش و تعریف برنامه‌ های مشترک ذکر کرد و افزود: از ظرفیت‌ ها و ابزار شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران برای حل بحران ‌ها و چالش‌ های موجود نهایت بهره را خواهیم برد و قطعا در ادامه راه، برای حل برخی از مسائل حوزه مسکن با همکاری معاونت مسکن و ساختمان نشست های مشترکی را برگزار خواهیم کرد.

وی در خاتمه گفت: ما بعنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون زیربنایی دولت و کمیسیون کلان شهرها آمادگی داریم تا مسائل و موضوعات مهم را طرح کرده و مصوبات لازم را در باره آن ها اخذ کنیم و در عین حال، رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان که در کمیسیون عمران مجلس حضور دارند میتوانند از ظرفیتها و ابزارهای خود برای حل چالش‌ های موجود بهره ببرند.

منبع : ترابر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۹۶
900 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0