توقف احداث صد برج در تهران معاونت سازمان آتش نشانی عنوان داشت:

آموزش دو هزار و سیصد مهندس برای تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی

معاونت پیش گیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درمورد همکاری آتش‌نشانی و شهرداری برای تسریع صدور پروانه ساختمان بیان کرد: درراستای تسریع این روند دو هزار و سیصد نفر از عضوهای نظام مهندسی آموزش دیده ‌اند تا از بدو طراحی ساختمان بر آیتم ‌های مورد نظر نظارت کنند.

کد خبر: 961019001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ دی ۹۶ - ۷:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت پیش گیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درمورد همکاری آتش‌نشانی و شهرداری برای تسریع صدور پروانه ساختمان بیان کرد: درراستای تسریع این روند دو هزار و سیصد نفر از عضوهای نظام مهندسی آموزش دیده ‌اند تا از بدو طراحی ساختمان بر آیتم ‌های مورد نظر نظارت کنند.آموزش دو هزار و سیصد مهندس برای تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی

آموزش دو هزار و سیصد مهندس برای تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی

آموزش دو هزار و سیصد مهندس برای تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی

آموزش دو هزار و سیصد مهندس برای تسریع در روند  صدور پروانه ساختمانی

محمود قدیری در مورد برگزاری سومین گردهمایی ملی آتش نشانی و ایمنی شهری گفت: این گردهمایی ششم و هفتم اسفند برگزار می گردد.
وی با اشاره به بین رشته ‌ای بودن کار آتش ‌نشانی گفت: در این حوزه به مسائل فنی مهندسی ، برق ، مکانیک و حتی رفتار اجتماعی در مهندسی حریق توجه میگردد. مهندسی حریق مسئله مهمی است که هنوز رشته آن ایجاد نشده است و با پیگیری‌ هایی که انجام داده‌یم وزارت علوم مکلف به راه ‌اندازی این رشته شده است ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است که امیدوار هستیم در کنکور سال بعد شاهد ارائه این رشته باشیم.
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران باره محورهای گردهمایی افزود: در این گردهمایی از حضور افراد متخصص داخلی وخارجی استفاده می ‌کنیم و امیدوار هستیم که منجر به افزایش دانش در داخل کشور گردد.
وی در پاسخ به پرسشی در باره صحبت‌ های امروز معاونت شهرداری مبنی بر مذاکره با آتش‌ نشانی درمورد تسریع روند صدور پروانه ساختمان ادامه داد: با همکاری معاونت شهرسازی قرار بر اینست که مهندسین مکلف گردند از بدو طراحی ساختمان، مسئله نظارتی را در نظر داشته باشند. هم چنین برای مهندسین دوره‌ های آموزشی در نظر گرفته شده است و دو هزار و سیصد نفر از اعضای نظام مهندسی آموزش دیده‌اند تا در بدو طراحی ساختمان مسائل را در نظر بگیرند تا هنگام صدور مجوز میزان کنترل‌ ها کم تر گردد.
قدیری در همین رابطه خاطر نشان کرد: البته هم اینک برای بسیاری از ساختمان ‌ها بصورت میانگین در طول بیست و چهار ساعت و برای ساختمان ‌های خیلی بزرگ در چهل و هشت ساعت پروانه صادر می گردد. اما روند صدور پروانه معمولا به علت رفت و برگشت و برطرف کردن ایرادهای موجود ممکن است طولانی گردد.

آموزش دو هزار و سیصد مهندس برای تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی

قدیری در باره این که افراد بخواهند ایمنی ساختمان‌ آن ها بررسی شود چه کاری باید انجام دهند؟ گفت:‌ آن ها از هر طریقی میتوانند به ۸ منطقه آتش ‌نشانی که آدرس آن در سایت وجود دارد درخواست بدهند و بعد از آن دستور العملی داده می ‌شود که اگر براساس آن الزامات رعایت گردد، تاییدیه می ‌گیرند.
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به خلاء قانونی برای نظارت بر ساختمان های مسکونی اشاره کرد و افزود: در قوانین موانعی برای نظارت بر ساختمان‌ های مسکونی وجود دارد و بهمین علت نتوانسته ‌ایم این ساختمان ‌ها را بطور کامل بررسی کنیم و این کار منوط به تایید نهایی قانونی است که هم اینک در وزارت کشور قرار دارد و هنوز به تصویب نرسیده است.
قدیری در باره نقش سازمان آتش‌نشانی در زمان بحران ‌های بزرگ خاطر نشان کرد:‌ هیچ کشوری آتش‌نشانی را برای زمان بحران طراحی نمی ‌کند زیرا تامین تجهیزات مربوط به این مسئله و هزینه‌ هایی که دارد منطقی نیست و از همینرو از پتانسیل‌ استانهای معین و داوطلب استفاده میگردد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی برق ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۹۶
945 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0