برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان

گیلان در محدوده خطر نسبی خیلی بسیار زلزله قرار دارد

ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان با بیان این که در نقشه پهنه‌ بندی خطر نسبی زلزله در ایران، گیلان در محدوده خطر نسبی زیاد و خیلی زیاد قرار دارد بیان کرد: در وضعیت کنترل نقشه و نظارت بر ساخت‌ و سازهایی که در 5 سال اخیر انجام ‌شده وضعیت مناسبی نداریم.

کد خبر: 961018002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ دی ۹۶ - ۶:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان با بیان این که در نقشه پهنه‌ بندی خطر نسبی زلزله در ایران، گیلان در محدوده خطر نسبی زیاد و خیلی زیاد قرار دارد بیان کرد: در وضعیت کنترل نقشه و نظارت بر ساخت‌ و سازهایی که در ۵ سال اخیر انجام ‌شده وضعیت مناسبی نداریم.گیلان در محدوده خطر نسبی خیلی بسیار زلزله قرار دارد

گیلان در محدوده خطر نسبی خیلی بسیار زلزله قرار دارد

گیلان در محدوده خطر نسبی خیلی بسیار زلزله قرار دارد

گیلان در محدوده خطر نسبی خیلی بسیار زلزله  قرار دارد

عبدالرضا قاسمیان با اشاره به این که هنوز در بسیاری از شهرهای استان بافت فرسوده وجود دارد گفت: در رشت بیش از هشتصد ‌هکتار مساحت بافت فرسوده وجود دارد و یا در حاشیه شهرها و سکونت‌ های غیررسمی، زمین‌ های فاقد مالکیت که بدون طراحی و کنترل نقشه و نظارت احداث می‌ شوند ساخت‌ و ‌سازی شده است.
رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان گیلان ادامه داد: در بحث ساختمان ‌هایی که پیش از گرداوری آیین ‌نامه‌ها و مباحث مقررات ملی ساحتمان احداث ‌شده‌اند وضعیت مناسبی نداریم.
قاسمیان با بیان این که در نقشه پهنه ‌بندی خطر نسبی زلزله در ایران، گیلان در محدوده خطر نسبی زیاد و خیلی زیاد قرار دارد تصریح کرد: در وضعیت کنترل نقشه و نظارت بر ساخت ‌و سازهایی که در ۵ سال اخیر انجام ‌شده وضعیت مناسبی نداریم.
وی تصریح کرد: ممکن است نسبت به خیلی از استان‌ ها وضعیت قابل‌ قبول و بهتری داشته باشیم اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله خیلی زیادی داریم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان با اعلام این که همه ساختمان‌ هایی که در حال حاضر و ‌چند سال اخیر احداث شده‌اند با آخرین ویرایش و آخرین مباحث مقررات ملی کنترل و نظارت ‌شده است گفت: با حمایت معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار و مهندس خاوری و همراهی هیئت‌ مدیره سازمان، موضوعی را به نام صدور شناسنامه فنی و ملکی که تا حد زیادی نگرانی میزان مقاومت ساختمان ‌ها را حل می ‌کند از دو سال پیش در استان اجرایی کردیم.

گیلان در محدوده خطر نسبی خیلی بسیار زلزله قرار دارد


وی تصریح کرد: دفترچه اطلاعات ساختمان برای شناسنامه فنی و ملکی تنظیم می‌ شود و در آن کلیه اطلاعات فنی ساختمان، جزییات کامل فندانسیون، ستون ‌ها، سقف‌ های اجراشده، تمامی قسمت‌ های پوشیده شده ساختمان، مشخصاً کامل بتن‌ های مصرفی و آهن‌آلات بکار رفته و جنس کلیه مصالح مصرفی و تایید استاندارد بررسی میگردد.

وی با بیان این که تمامی مواردی که خریدار و بهره‌بردار بعد از اتمام ساختمان نیاز است بداند در دفترچه اطلاعات ساختمان و شناسنامه فنی و ملکی درج‌ می ‌شود گفت: تمامی پروانه‌ های ساختمانی که از حدود دو سال قبل اخذ شده‌اند در حال تنظیم اطلاعات ساختمانی هستند و حدود چهار هزار چهارصد ساختمان در حال احداث با متراژ تقریبی سه میلیون و پانصد هزار مترمربع در حال تهیه دفترچه اطلاعات ساختمان بوده و برای بعضی از این ساختمان‌ ها شناسنامه فنی و ‌ملکی صادر کردیم.

منبع : رشت پرس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۶
1090 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0