تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در گلستان عباس جهانتاب

تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در گلستان

عباس جهانتاب ضمن انتقاد از تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در این شهر، بیان کرد: مردم توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

کد خبر: 961017008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عباس جهانتاب ضمن انتقاد از تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در این شهر، بیان کرد: مردم توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در گلستان

تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در گلستان

تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در گلستان

تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی  ساختمان  در گلستان

وی ادامه داد: یکی از موارد مراجعات مکرر مردم به شورای شهر اینست، که شهروندان گلستانی از عدم نظارت کافی مهندسین ناظر از روند ساخت ساختمان، تعرفه های خیلی بالای این نظام و هم چنین هزینه های زیاد آزمایشگاه تست خاک گلایه دارند.
جهانتاب با بیان این که از جمله اهداف اصلی تأمین سازمان نظام مهندسی در کشور ترویج اصول معماری و شهرسازی، رشد آگاهی عمومی و مقررات ملی ساختمان، افزایش بهره وری، ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی و نظارت و هم چنین تهیه و تنظیم مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی میباش، افزود: متاسفانه به علت بالا بودن نرخ تعرفه نظام مهندسی، پذیرش آن برای مردم عادی شهر قابل قبول نیست و مردم همیشه از این وضعیت گلایه دارند.
وی افزود: تعرفه هایی که در حال حاضر از طریق سازمان نظام مهندسی اعمال می گردد نرخ آن طبق متراژ ساختمان از مالکان اخذ می‌ گردد که خیلی بالاست و مردم معمولی توان پرداخت آن را ندارند و خواستار کاهش و یا تخفیف این تعرفه‌ ها هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر گلستان در این رابطه گفت: برای رعایت اصول واستحکام بنا در شهر گلستان با تدام فعالیت نظام مهندسی موافق هستیم ولی شرایط مالی مردم و شهرداری باید لحاظ گردد.

تعرفه‌ های گزاف نظام مهندسی ساختمان در گلستان

وی عنوان داشت: عدم نظارت کافی و لازم به علت فقدان مهندسان دارای صلاحیت در شهرگلستان، سبب کاهش کیفیت ساخت و ساز و از طرف دیگر، هزینه بالای تهیه نقشه و نظارت و اطاله تائیدیه نقشه های ساختمان شهروندان موجبات افزایش قیمت تمام شده در شهر گلستان گردیده است و این امر سبب نارضایتی شدیدی در میان مردم شده است.
جهانتاب عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات مالی، مردم توان پرداخت تعرفه ‌های اعمالی سازمان نظام مهندسی را ندارند و در این رابطه با مشکل روبرو هستند و مرتب به شورای اسلامی شهر مراجعه می ‌کنند که انتظار داریم متولیان امر در راستای کمک به مردم وتسهیل در روند ساخت ساز وکمک به جوانان نرخ تعرفه های نظام را کاهش دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر گلستان، با استقبال از اصل نظام مهندسی در شهر گلستان تصریح کرد: اصل نظام مهندسی در هر منطقه ای مورد تایید و خیلی خوب است ولی باید در اجرا و طراحی ناظران فعالی گمارده شوند و در حد زدن مهر تایید روی پروانه ساختمانی خلاصه نگردد.
جهانتاب مطرح کرد: باید ساخت و سازها مقاوم سازی گردد و ما در اصل با این طرح موافق هستیم و در این راستا هر کمکی که بتوانیم انجام میدهیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر مهندسان ناظر بومی باشند قطعا هم نظارت بیش تر خواهد شد هم کیفیت ساخت و ساز ارتقاء میابد و این موضوع سبب میشود نرخ تعرفه کاهش پیدا کند و در نهایت مردم سوق بیش تری به سمت مهندسان ناظر پیدا کنند.
رئیس شورای شهر گلستان در پایان افزود: در نشستی که با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بهارستان داشتیم مقرر گردید موضوع کاهش تعرفه سازمان نظام مهندسی به جد پی گیری گردد تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

منبع : بهارستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی سیستانوبلوچستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
839 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0