ادامه مجمع عمومی نوبت دوم رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

ارتقای پنج هزار موتورخانه ساختمان‌ های دولتی اصفهان در انتظار یک نشست است

احمدرضا طاهری اصل عنوان داشت: ارتقای کارایی پنج هزار موتورخانه در ساختمانهای دولتی و عمومی استان اصفهان منتظر یک نشست در استانداری این استان است.

کد خبر: 961017004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۶:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،احمدرضا طاهری اصل عنوان داشت: ارتقای کارایی پنج هزار موتورخانه در ساختمانهای دولتی و عمومی استان اصفهان منتظر یک نشست در استانداری این استان است.ارتقای پنج هزار موتورخانه ساختمان‌ های دولتی اصفهان

ارتقای پنج هزار موتورخانه ساختمان‌ های دولتی اصفهان

ارتقای پنج هزار موتورخانه ساختمان‌ های دولتی اصفهان

ارتقای پنج هزار موتورخانه  ساختمان‌ های دولتی اصفهان در انتظار یک نشست است

وی در جلسه خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی گفت: در اواخر مهرماه امسال آیین‌ نامه اجرایی بهینه‌ سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ ها توسط هیأت دولت به تصویب رسید.
طاهری اصل ادامه داد: طبق آیین ‌نامه اجرایی بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمانها، بازنگری مقررات ملی ساختمان بمنظور ممیزی انرژی ساختمان، رده‌ بندی انرژی ساختمان و تعبیه سامانه ‌های کنترلی اجرا میگردد.
وی تصریح کرد: شیوه ‌نامه‌ بهره‌ گیری از انرژی ‌های نو شامل آب گرم خورشیدی، سامانه‌ های حرارتی و الکتریکی خورشیدی مثل پنل‌ های فوتوولتیک در قالب ویرایش مبحث ۱۳ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان در حال گرداوری است.
رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: هم چنین درصدد آن هستیم که شیوه ‌نامه بهینه‌ سازی مصرف انرژی در ساختمانها در قالب ممیزی انرژی را نیز تا پایان سال جاری به تمامی استانهای کشور ابلاغ کنیم.
وی بیان داشت: شیوه‌ نامه رتبه ‌بندی(رده ‌بندی) انرژی یا گواهی‌ نامه رده ‌بندی انرژی ساختمان که منجر به برچسب انرژی ساختمان می ‌شود هم تا پایان امسال به استان‌ های ابلاغ خواهد شد.
طاهری اصل مطرح کرد: هیأت دولت مصوب کرده که از سال آینده سازمانهای دولتی بیست درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌ های تجدید پذیر تأمین کنند.
وی ابراز کرد: در آیین ‌نامه اجرایی بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان ‌ها، دو سال به کلیه ساختمان‌ های دولتی و عمومی کشور مهلت داده شده تا نسبت به تعبیه سامانه‌ های کنترلی، ممیزی مصرف ‌کننده انرژی رده بندی و رده ‌بندی انرژی ساختمان ‌ها اقدام کنند.
طاهری اصل با اشاره به نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی بر ساختمانهای دولتی خاطر نشان کرد: یکی از مواد آیین ‌نامه بهینه ‌سازی مصرف انرژی این اختیار را به وزارت راه و شهرسازی داده که در قالب شرکت ‌های حقوقی یا اشخاص حقیقی بتواند ساختمان‌ های دولتی را مورد ممیزی و ارزیابی قرار دهند.

ارتقای پنج هزار موتورخانه ساختمان‌ های دولتی اصفهان

رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اعلام این که سازمان نظام مهندسی نمی‌ تواند بر احداث ساختمان ‌های دولتی نظارت کند، یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی در قالب شیوه ‌نامه ‌ها و دستورالعملهای موجود با توجه به این که وزارت راه و شهرسازی متولی اجرای ماده هجده قانون اصلاح الگوی مصرف بوده و سازمان نظام مهندسی بازوی این وزارتخانه است، میتواند کنترل و ممیزی داشته باشد.
رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که تأسیسات ساختمانی باید در قالب تعمیرات و نگه داری باشند، مطرح کرد: فرآیند ساخت و ساز در کشور به وفور کاهش یافته، بطوری با وجود بیست و هفت میلیون مسکن و بیست و چهار میلیون خانوار، سه میلیون مسکن مازاد در کشور وجود دارد، لذا کشور نیازمند تعمیرات و نگه داری ساختمان ‌های مسکونی است.
وی افزود: تفاهم‌ نامه پنج جانبه ای بین سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت ملی گاز، سازمان بهینه ‌سازی مصرف سوخت کشور و استانداری اصفهان منعقد گردیده تا ممیزی انرژی و ارتقای کارایی پنج هزار موتور خانه در ساختمان‌ های دولتی و عمومی استان اصفهان توسط نظام مهندسی این استان انجام گردد ولی این تفاهم ‌نامه چندین ماه است که منتظر یک نشست هیأت چهار نفره در استانداری اصفهان است.

منبع : خبرگزاری فارس

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانشمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0