شیوه ‌نامه ریاست کمیسیون انرژی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور

شیوه ‌نامه “گواهی نامه سبز ساختمان” در دست گرداوری است

ریاست کمیسیون انرژی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور از در دست گرداوری بودن شیوه ‌نامه رده ‌بندی انرژی ساختمان ‌ها خبر داد که طبق آن گواهی نامه سبز ساختمان صادر میگردد.

کد خبر: 961017003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۶:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست کمیسیون انرژی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور از در دست گرداوری بودن شیوه ‌نامه رده ‌بندی انرژی ساختمان ‌ها خبر داد که طبق آن گواهی نامه سبز ساختمان صادر میگردد.شیوه ‌نامه “گواهی نامه سبز ساختمان” در دست گرداوری است

شیوه ‌نامه "گواهی نامه سبز ساختمان" در دست گرداوری است

شیوه ‌نامه “گواهی نامه سبز ساختمان” در دست گرداوری است

شیوه ‌نامه “گواهی نامه سبز ساختمان” در دست گرداوری است

احمدرضا طاهری اصل در پاویون محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی اصفهان گفت: آیین‌ نامه اجرایی بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان ‌ها توسط هیئت دولت آخر مهرماه امسال تصویب شد.
طاهری اصل با اشاره به این که این آیین‌ نامه مبتنی بر ۳ اصل است، بیان کرد: بازنگری مقررات ملی ساختمان بمنظور ممیزی انرژی سختمان، رده‌ بندی انرژی ساختمان ‌ها و تعبیه سامانه‌ های کنترلی در این آیین‌ نامه جدید اعمال گردیده است.
وی، از در دست گرداوری بودن ۳ شیوه ‌نامه طبق این آیین ‌نامه در این سازمان خبر داد و ادامه داد: شیو ه‌نامه بهره‌ گیری از انرژی ‌های نو که شامل سامانه ‌های حرارتی و الکتریکی خورشیدی می ‌شود در قالب ویرایش مبحث ‌های سیزده و نوزده مقررات ملی ساختمان قرار است گرداوری گردد.
رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان ‌ها را دومین شیوه ‌نامه در دست گرداوری ذکر کرد و گفت: این شیوه‌ نامه در قالب ممیزی انرژی تهیه می ‌شود که امیدوار هستیم تا پایان سال آنرا به استانها ابلاغ کنیم.
وی، سومین شیوه ‌نامه را رتبه ‌بندی یا رده ‌بندی انرژی ساختمان‌ ها عنوان کرد و افزود: این شیوه ‌نامه منجر به صدور برچسب انرژی ساختمان یا گواهی نامه سبز ساختمان میگردد.
طاهری اصل با اعلام این که طبق مصوبه دولت، از سال نود و هفت سازمان‌ های دولتی باید بیست درصد انرژی خود را از انرژی ‌های تجدید پذیر تأمین کنند، عنوان داشت: در آیین ‌نامه ‌ای که آخر مهرماه تصویب و مواردی از آن تا به حال به همه ارگانها ابلاغ‌ گردیده است ۲ سال به ساختمان ‌های دولتی و عمومی فرصت داده ‌شده که نسبت به تعبیه سامانه ‌های کنترلی، ممیزی انرژی تجهیزات مصرف ‌کننده انرژی و رده‌ بندی انرژی ساختمان ‌ها اقدام کنند.

شیوه ‌نامه “گواهی نامه سبز ساختمان” در دست گرداوری است

وی با اعلام این که سازمان نظام‌ مهندسی نمی‌ تواند بر احداث ساختمان‌ های دولتی نظارت داشته باشد، یاد آور شد: طبق شیوه ‌نامه‌ ها و دستورالعمل ‌ها و با توجه به این که بر اساس ماده هجده قانون اصلاح الگوی مصرف، وزارت راه و شهرسازی متولی این مسئله است و ما به‌ نوعی بازوی اجرای وزارت راه و شهرسازی هستیم، میتوانیم از لحاظ کنترل و ممیزی آن ‌ها را مورد نظارت قرار دهیم.
رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور با اشاره به کم شدن فرآیند ساخت ‌و ساز، خاطر نشان کرد: در کشور بیست و چهار میلیون خانوار و بیست و هفت میلیون مسکن وجود دارد و این بدان معناست که سه میلیون مسکن مازاد در کشور وجود دارد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانرضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
837 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0