نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت بازبینی مجدد استحکام ساختمانها

محمد رضا ملکشاهی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی باید در مورد استحکام ساختمانها بازبینی اساسی صورت دهد، بیان کرد: به هر شهروندی که در خانه مسکونی سکونت دارند باید اعلام گردد که سازه‌ اش ایمن است یا خیر.

کد خبر: 961017002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۶:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، محمد رضا ملکشاهی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی باید در مورد استحکام ساختمانها بازبینی اساسی صورت دهد، بیان کرد: به هر شهروندی که در خانه مسکونی سکونت دارند باید اعلام گردد که سازه‌ اش ایمن است یا خیر.ضرورت بازبینی مجدد استحکام ساختمانها

ضرورت بازبینی مجدد استحکام ساختمانها

ضرورت بازبینی مجدد استحکام ساختمانها

ضرورت بازبینی مجدد استحکام  ساختمانها

وی، با اشاره به زلزله‌ های اخیر رخ داده در کشور، بر لزوم بهسازی روند ساخت و سازها با تکیه بر استانداردها تاکید کرد و ادامه داد: ما نباید از این واقعیت فرار کنیم که اتفاقی مانند زلزله در کشور روی میدهد زیرا ایران بر روی گسلهای فراوانی قرار گرفته است.
ملکشاهی، با یادآوری فعال شدن برخی گسلها در نقاط مختلف کشور در هفته‌ های گذشته و وقوع زلزله، گفت: هرچند هنوز توانمندی های دانشمندان به حدی نرسیده که وقوع زلزله را از قبل پیش بینی کنند ولی میشود پیشگیریهایی انجام داد که معمولا در زلزله های با ریشتر بالا تلفات کم گردد.
استانداردسازی سازه ها راهکاری برای مقابله با زمین لرزه
وی، با اشاره به راهکارهای کاهش تلفات جاری و مالی در اثر وقوع زمین‌لرزه، عنوان داشت: استاندارد سازی و ایمن سازی ساختمانها یکی از راهکارهای مهمی است که میتواند از تلفات بالا در اثر زلزله بکاهد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تنها بخشی از ساختمانهای مسکونی که بوسیله شرکتهای پیمانکاری با نظارتهای فنی احداث میگردند به استاندارد نزدیک بوده و از نظر ایمنی وضعیت مناسبی دارند، تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر بافت ‌های فرسوده موجود در کشور برخی ساخت و سازهای جدیدی نیز وجود دارد که به دور از نظارتهای مستمر احداث شده که در آنها رعایت مصالح ایمن، با کیفیت، نقشه درست و و هم چنین نظارت فنی صورت نگرفته از اینرو جولان زلزله در این بناها خیلی زیاد است.
وی خاطر نشان ساخت: اگر زلزله ای با ریشتر بالا در بافتهای مذکور و هم چنین سازه های نوساز غیرایمن رخ دهد تخریب آنها از همین الان قابل پیش بینی است.
لزوم بازبینی مجدد استحکام ساختمانها
این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام این که سازمان نظام مهندسی باید در مورد استحکام ساختمانها بازبینی اساسی صورت دهد، یاد آرو شد: به هر شهروندی که در خانه مسکونی سکونت دارند باید اعلام گردد که سازه‌اش ایمن است یا خیر.

ضرورت بازبینی مجدد استحکام ساختمانها

وی، با اشاره به این که باید به سمت کاهش تلفات زلزله احتمالی حرکت کنیم، افزود: سازه ها باید از نظر فنی با نظارت کافی تغییر کرده و به سمت استاندارد سازی حرکت کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید برای هر ساختمانی گواهی نامه ای تولید شود که آن گواهی نامه تشریح کننده حوزه فنی آن سازه باشد، در نتیجه شهرداریها و هم چنین وزارت راه و شهرسازی باید به این موضوع توجه کنند که برای ایمن سازی ساختمانها باید یک حوزه فنی طراحی گردد که گواهی نامه به ساختمانها ارایه کند.
سازه ها به گواهی نامه فنی مجهز گردند
ملکشاهی عنوان داشت: شاید ارایه گواهی نامه فنی به سازه ها زمان بر و هزینه بر باشد ولی اهمیت آن خیلی بالا است از اینرو باید در اولویت قرار بگیرد.
ملکشاهی، هم چنین بر ممنوعیت ساخت و ساز بر روی گسلها تاکید کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی باید با ساخت وساز بر روی گسلها برخورد جدی کند تا دیگر سازه ای در گسل احداث نگردد.

منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانجنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
747 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0