واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در کرج ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز

واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در کرج

کارشناسهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و استادان دانشگاه خوارزمی برای دومین بار در گردهمایی درس آموخته های زلزله 7.2 ریشتری غرب استان کرمانشاه را مورد بررسی و واکاوی قرار دادند.

کد خبر: 961012017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ دی ۹۶ - ۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،کارشناسهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و استادان دانشگاه خوارزمی برای دومین بار در گردهمایی درس آموخته های زلزله ۷٫۲ ریشتری غرب استان کرمانشاه را مورد بررسی و واکاوی قرار دادند.واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در کرج

واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در کرج

واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در کرج

واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در  کرج

کوروش غفاری، ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز در این گردهمایی بیان کرد: هدف این سازمان از اعزام کارشناسها بهمراه اساتید دانشگاه خوارزمی به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب برای انتقال درسهای این زلزله به مهندسین البرز بمنظور ایمن سازی هرچه بیش تر ساختمانها بود.
غفاری با اشاره به اهمیت بازدید از مناطق زلزله زده و تجارب بدست آمده بعد از هر زلزله ادامه داد: غفلت از عبرتهای کسب شده از زلزله کرمانشاه میتواند خطرات بسیاری برای جامعه و مسئولیت فراوانی برای مهندسین بدنبال داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز به مهندسین توصیه کرد در صورت امکان حتما’ از مناطق زلزله زده بازدید کنند تا بدانند مسئولیت آنها تا چه حد مهم و سنگین است.

واکاوی درس آموخته های زلزله کرمانشاه در کرج

وی با قدردانی از یاری و همراهی اساتید دانشگاه خوارزمی در انتقال درسهای زلزله کرمانشاه و تاکید بر ظرفیت علمی ارزشمند این دانشگاه ، وجود دانشگاه خوارزمی در استان البرز را یک موقعیت با ارزش عنوان کرد که باید از آن به نحو شایسته بهره برد.
هم چنین پیمان همامی دکترای سازه و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با تشریح رفتارسازه های مختلف بنایی ، فلزی و بتنی در زلزله کرمانشاه با عکسهای مستند ساختمانهای آسیب دیده ، نقاط ضعف هر یک از انواع سازه ها را مورد بررسی قرار داد.
وی با تاکید بر تاثیر فراوان عدم اجرای اصولی سازه های مختلف ، مجریان فاقد صلاحیت فنی ، استفاده از مصالح نامرغوب ، عدم دقت در اجرای نقاط اتصال یا به اصطلاح چشمه های اتصال در انواع سازه ها را مهمترین دلیل وارد آمدن خسارات جدی به ساختمانها در سرپل ذهاب ذکر کرد.
این استاد دانشگاه هم چنین بی توجهی به اجرای مهار دیوارهای غیر سازه ای و استفاده از مصالح نامتناسب را مهم ترین علل فرو ریختن دیوارها و غیرقابل سکونت شدن ساختمان ها به رغم پایداری سازه ها دانست.
هم چنین هادی شهیر مدرس مکانیک خاک و مهندسی پی و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در اظهاراتی با ارائه تصاویر مستندبه تاثیر تیپهای مختلف خاک در انتقال امواج لرزه ای و لرزش و لغزش خاک منطقه های مختلف شهر سرپل ذها پرداخت و با اشاره به مشابهت برخی مناطق شهری و روستایی سرپل ذهاب با شهر کرج توجه به تجارب بدست آمده را درالبرز خیلی ضروری و مفید عنوان کرد.
این گردهمایی بدنبال سفر متخصصان سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و دانشگاه خوارمی بمناطق زلزله زده کرمانشاه و تهیه گزارش مستند از این واقعه برای دومین بار در استان البرز برگزار گردید که مورد استقبال مهندسین قرار گرفت .

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۶
976 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0