تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی مدیر طرح‌ های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد:

تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخ‌ گویی تا پایان سال

مدیر طرح‌ های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: کلیه دفاتر خدمات نظام ‌مهندسی کلیه مناطق تا پایان سال جاری به طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری از منظر شهروندان مجهز می‌ گردند.

کد خبر: 961012008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ دی ۹۶ - ۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  مدیر طرح‌ های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: کلیه دفاتر خدمات نظام ‌مهندسی کلیه مناطق تا پایان سال جاری به طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری از منظر شهروندان مجهز می‌ گردند.تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخ‌ گویی تا پایان سال

تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخ‌ گویی تا پایان سال

تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخ‌ گویی تا پایان سال

تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخ‌ گویی  تا پایان سال

مریم عرب احمدی، در آئین افتتاحیه طرح نظام جامع و پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد از منظر شهروندان که در فرهنگ ‌سرای فناوری و رسانه برگزار گردید، ادامه داد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی ‌بر تعیین شاخص ‌های کیفی نظارت و کنترل دفاتر، این نظام‌ نامه شکل گرفته است که بر مبنای آن باید کلیه دفاتر خدمات مهندسی ما رصد و بررسی گردند که طبق آن، حوزه معاونت شهرسازی و معماری برای ادامه یا توقف کار دفاتر، و درجه ‌بندی آن ‌ها تصمیماتی خواهد گرفت.
فعالیت‌ های دفاتر بصورت سیستمی انجام میگردد
عرب احدی تصریح کرد: اکنون، بخشی از فعالیت‌ های دفاتر ما بصورت سیستمی انجام می‌گردد، نه بصورت دستی.
وی عنوان داشت: با بکار گیری این نظام جامع، ضمن این که فرایندها و پاسخگویی‌ ها کوتاه‌ تر طی میگردد، می‌ توان عملکرد همکاران خود را رصد و بر آن کنترل و نظارت کرد.
مدیر طرح‌ های توسعه شهری مشهد ابراز داشت: کنترل فعالیت‌ ها، افزایش زمان پاسخگویی و افزایش رضایت شهروندان با اجرای این سامانه در کل مناطق میسر خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت: کارشناسهای حوزه شهرسازی مستقر در دفاتر خدمات مهندسی می ‌توانند نظرات خود را با ما در میان بگذارند. ما به آن نظرات امتیازاتی می ‌دهیم که در ارزش یابی کاری آنها اعمال خواهد شد.
احساس اطمینان خاطر شهروندان با اجرای طرح پایش عملکرد شهرداری
مدیر دفتر نوسازی و تحول سازمانی معاونت برنامه‌‌ ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد هم در این آئین افزود: علت اصلی اجرای طرح نظام جامع پاسخگویی و عملکرد شهرداری از منظر شهروندان، ایجاد حس اطمینان شهروندان در مباحث مهم شهری است.
هدی پیروی گفت: شهروند محوری و ایجاد شهر هوشمند از الزامات بشمار می ‌‌رود. در این راستا طرح نظام جامع و پایش عملکرد در کلیه حوزه‌ های شهرداری انجام خواهد شد که برای بار اول، در منطقه نه و در حوزه شهرسازی و در بحث دفاتر خدمات مهندسی اجرا شد.
تجهیز دفاتر خدمات مهندسی تمامی مناطق به نظام جامع پاسخگویی
پیروی تصریح کرد: این اقدام در مناطق دیگر شهرداری نیز با رفع اصلاحات تحقق خواهد یافت بطوریکه آغاز آن در مناطق دیگر در ماه آینده خواهد بود و به سایر دفاتر خدمات مهندسی و شهرسازی تسری می‌ یابد.
وی تاکید کرد: در گام اول، پروانه ساخت بنا و پایانکار بهره‌ برداری در بستر شهروند‌ سپاری اجرایی میگردد.
پیروی افزود: امیدوار هستیم با اجرای این کار، رضایت مندی مطلوبی را در شهروندان ایجاد کنیم.

تجهیز دفاتر خدمات مهندسی به نظام پاسخ‌ گویی تا پایان سال

عزیزی، مشاور این طرح، هم در ادامه این آئین، بیان داشت: اهمیت این طرح در این است که حقوق شهروندان بیش ‌از‌ گذشته مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و گستره فعالیتهای شهری تکریم ارباب رجوع را بدنبال داشته باشد.
لازم به ذکر است این طرح با همکاری و مشارکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرداری منطقه نه، دفتر طرح ‌های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اجرایی گردیده است.
فعالیت‌ های شهرداری در راستای انتظارات و اقتضائات زمان و نیاز مردم باشد
شهردار منطقه نه مشهد نیز از اجرای طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد مجموعه مدیریت شهری از منظر شهروندان بصورت پایلوت و برای اولین ‌بار در این منطقه خبر داد.
ساسان نورین ‌مقدم در افتتاحیه طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری از منظر شهروندان که در فرهنگسرای فناوری و رسانه برگزار گردید، عنوان داشت: با توجه به این که دفاتر خدمات نظام مهندسی بعنوان جامعه متخصص در این امر در مجموعه شهر مشهد فعالیت دارند و بیش تر مراجعات شهروندان هم در این زمینه است، شهرداری منطقه نه نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد را در حوزه شهرسازی و معماری شروع کرد.
نورین مقدم با اشاره به این که تقاضای امروز مردم باید بر حسب شرایط و به لحاظ فزونی و کمیت و کیفیت ارائه خدمات متفاوت از گذشته باشد خاطر نشان کرد: لذا باید فعالیت‌ های شهرداری در راستای انتظارات و اقتضائات زمان و نیاز مردم باشد.
وی یاد آور شد: در همین راستا ما نیازمند بازنگری در کل مجموعه شهرداری علی‌ الخصوص دفاتر خدمات مهندسی هستیم، که طرح پایش عملکرد و نظام جامع پاسخگویی از منظر شهروندان را در حوزه شهرسازی برای پاسخگویی بهتر و سریع‌ تر و بصورت سیستمی و نه دستی بصورت پایلوت در منطقه نه در دست اجرا داریم.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهردار مشهد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۶
780 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0